US Army Ranger utrustning

Omegamortis
Inlägg: 349
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Omegamortis »

Aj fan! Nåväl, får nog köra på denna Peqen till att börja med :P

Edit: är det en sån här du menar?

http://www.ebairsoft.com/element-ex179- ... -3564.html

foshobear
Inlägg: 8
Blev medlem: ons okt 31, 2012 11:32 am

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av foshobear »

Septicemia - Måste bara flagga för färgen på det kittet, vansinnigt fult (har ett själv). Sen är det en PEQ16 som medföljer och inte en PEQ15.

Djihani
Inlägg: 67
Blev medlem: mån maj 21, 2012 9:59 am

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Djihani »

Är det gul, svart med röd detalj eller svart med nattgröna detaljer som är mest korrekt sticker att sätta på som "markings" på PEQ15? Kom en sån karta med klistermärken med min kinaPEQ15.
Knowledge is power, hide it well.
Min presentationstråd: viewtopic.php?f=165&t=9285

Omegamortis
Inlägg: 349
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Omegamortis »

Ja, jag såg det i efterhand. Har en peq-15 påväg. Battleaxe version, får hoppas att den duger sålänge iaf.

Men tackar för tipset iaf. :)

Zentix
Inlägg: 48
Blev medlem: ons mar 20, 2013 2:37 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Zentix »

Har nu införskaffat följande gear för en Ranger impression:
*Allwin AC Gen2 Multicam combat uniform
*Pantac RG Land Ciras väst
*Pantac RG kangaroo backpack - Kopia av EI Yote backpack vad jag har förstått.
*Mich 2000 - Multicam dock
*M4 R.I.S
*M9


Är detta en någorlunda godkänd Ranger utrustning?
Vad jag vet är det inte riktigt 2013 utan snarare lite mer åt år 2010 hållet, stämmer detta?
Och vad jag har förstått är det Block 2 på m4 som gäller, dock är min fråga.
Vad utgör en M4'a till Block 2?
Sitter på en ICS M4 RIS, och har en längre ytterpipa och RIS verkar vara det man ska inskaffa.
"-Poor man wanna be rich, rich men wanna be king, and a king aint satisfied till he rules everything"

"- Never compromise, not even in the face of Armageddon"

Le Gradovic
Inlägg: 310
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Le Gradovic »

Om man skall vara petnoga:
Hjälmdok syntes inte innan 2011, och i de fallen bara Crye och Eagles dok med counterweight pouch och kardborre påsydda från start.
Dessa syns vanligast med Norotos LW/One hole shroud och Wilcox L3G10. Inga vanliga gamla Rhino-brackets med andra ord.

Den M4 som används av Rangers från och med 2010 är Block II, dvs en SOPMOD med DD-rail i brunt. Vanliga M4 med KAC-RIS syntes fortfarande i början men i mindre utsträckning.

EI Yote har aldrig varit RLCS i Ranger Green. Den har letat sig in i Multicam på senare tid tillsammans med Beavertail. Den rygga man såg vanligast monterad på RG-västar var EI MAP.

CIRAS, oavsett modell har knappt använts sedan Crye-uniformer hittade in. De hade sedan innan blivit ersatta med EI PC, PCwC och MBAV, vilka är tre olika variationer av samma väst; Eagle Plate Carrier. CIRAS-västen hör till samma period som Paraclete-prylarna är jag rädd.

Sen tillkommer detaljer som kängor (Asolo), handskar (blandat Mechanix, Oakley, Flyers osv) och allt annat krimskrams såklart.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Zentix
Inlägg: 48
Blev medlem: ons mar 20, 2013 2:37 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Zentix »

Tackar för snabbt svar Gradovic!

Det var ju då en jäkla blandning av olika tidsspann man lyckats skrapa ihop haha :)
Det får i mina ögon "duga" för tillfället, då kittet faktiskt ser riktigt festligt ut RG med Multicam är ju så sexigt :)
"-Poor man wanna be rich, rich men wanna be king, and a king aint satisfied till he rules everything"

"- Never compromise, not even in the face of Armageddon"

Voodoo 1
Inlägg: 72
Blev medlem: tis nov 12, 2013 9:35 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Voodoo 1 »

Törs man fråga efter lite länkar till vart man kan köpa sin Ranger utrustning, om man nu inte ska ha Originalt-dyrt-som-guld utrustning. Tänker i synnerhet på RLCS, men även resten av kittet, tillbehör o så (vapen har jag, MC buxor och jacka likaså).

Tacksam för hjälp/info :) Alternativt om nån har något beggad som passer en 194cm pers (ja, har sökt om "tillstånd" för Börsen, ff inte blivit insläppt?)
7.62, when diplomacy fails.
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=21614

Le Gradovic
Inlägg: 310
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Le Gradovic »

Man skall inte vara rädd för att snegla på RS, i synnerlighet inte när det kommer till civilt tillgängliga mönster och färger (AOR är en annan femma, men hör ju inte Ranger till heller).

Jag köpte min utrustning från ebay för (ungefär) följande valörer:
RS-dok (Eagle): 550 SEK (Klon: Toysoldier 400 SEK)
Crye uniform (Crye): 2000 (Klon: Allwin 1200) STOR skillnad mellan RS och klon här, speciellt i materialkvalité, passform och sömmar. Kan sedan min första Crye-uniform inte tänka mig något annat, så bortskämd blir man med dem. ;)
Eagle PCwC med extra allt (Eagle): 4400 SEK (Klon: Flyye minst 3500, närmare 4-5k med motsvarande prylar monterade)

Resten så som kängor och handskar, bälten och pistolhölster skaffar man ju oavsett så det räknar jag inte med, notera dock att eftersom jag tog mig god tid att plocka hem grejerna genom eBay-budgivning blev det knappt någon tusenlapp dyrare än att köpa kloner, och man blir dessutom garanterat nöjd med grejerna. Hjälmen köpte jag en bättre klon (en femhunka) och rev ut all inredning och remmar som ersattes med RS (kostar inte många lappar att köpa löst).

Västar och fickor kan man gott köpa från Flyye, deras grejer är så fantastiskt välgjorda och nära orginalet att det gör detsamma. Jag har till exempel aldrig fått ett par dåligt sydda Flyye-prylar, däremot har några Eagle-grejer varit sydda av någon skelögd stackare.

Vill man vara korrekt 2013 gäller Khaki-MBAV med Multicamfickor.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Omegamortis
Inlägg: 349
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Omegamortis »

+1 på Gradovic!

Jag satt och funderade på om jag skulle skaffa mig en RS väst eller kopia. Det blev RS, då det precis som Gradovic skriver, blir ungefär samma peng. Jag gav cirka 2k för västen, samt någon hundralapp per ficka (Mag. ficka kostade cirka 50kr st på Ebay.) Kör även RS uniform. Hjälmen är dock en kopia. Jag rätt så petig när det kommer till att det skall se bra ut, så därför fick det bli en riktig uniform. Västen hade man lika gärna kört Flyye på. Men med den lilla prisskillnaden så kan man lika gärna köra RS. Känslan av att veta att västen är äkta är faktiskt lite mysig.

Skriv svar