NSW utrustning till AOR2

[pc1] rektorn
Inlägg: 56
Blev medlem: tor maj 24, 2012 4:42 pm

NSW utrustning till AOR2

Inlägg av [pc1] rektorn »

Det finns trådar som behandlar liknande frågeställningar, men inte just denna (vad jag kunnat hitta), så istället för att de-raila existerande trådar skapar jag en ny.

I AOR2-tråden framgår vilka vapen som är aktuella, så det tänker jag inte ta upp.

Min fråga är: Vad för rigg (second line) kör man om man vill efterlikna NSW till en AOR2-uniform? Är det 6094 i AOR2 som gäller, eller funkar MJK?
Och följdfråga, vad gäller för firstline?

Utgångspunkten är ett hyfsat modernt kit, NSW men inte nödvändigtvis DEVGRU. Jag har försökt googla och söka på forumet, men har svårt att reda ut vilka träffar som är aktuella och vilka som är obsoleta, och jag vet att vi har många som är duktiga i ämnet på forumet, därav min fråga :)

viqs
Inlägg: 222
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:29 pm

Re: NSW utrustning till AOR2

Inlägg av viqs »

6094 i aor1/2 är väl det hetaste men ct/tan skulle definitivt funka också. På några av de senare bilderna så har jag sett lite tyngre bältesriggar men det är helt klart vanligast med lite enklare lösningar. Detta beror ju såklart på uppdrag.

Hur hade du tänkt kitta, något specifikt du tänker som gör sig bättre på bältet än 6094an?
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

[pc1] rektorn
Inlägg: 56
Blev medlem: tor maj 24, 2012 4:42 pm

Re: NSW utrustning till AOR2

Inlägg av [pc1] rektorn »

Jag kör i vanliga fall pistol, 2 pistolmagg, multitool, dumpficka och E&E pouch i firstlinen, så det var min tanke att försöka fortsätta med det, men är det inte trooh så kör jag det i 6094:an istället :)
Någon särskild tillverkare som rekommenderas för en 6094 i tan?

viqs
Inlägg: 222
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:29 pm

Re: NSW utrustning till AOR2

Inlägg av viqs »

Kolla på bilder, det varierar ju. Personligen så är jag inte helt såld på en massa fick hit och dit för allt möjligt. Man har ju massa fickor på uniformen, då kan man gott börja med att fylla upp dem. :p
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"


Biffen
Inlägg: 95
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:24 pm

Re: NSW utrustning till AOR2

Inlägg av Biffen »

Vad det gäller tillverkare så är det väl först och främst LBT... Annars är Flyye fina, välsydda och billiga...
SWST W04

viqs
Inlägg: 222
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:29 pm

Re: NSW utrustning till AOR2

Inlägg av viqs »

Om du ska köpa flyye, så köp aor1. Det är ju pinsamt hur bra och billig den är.
Bild
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

[pc1] rektorn
Inlägg: 56
Blev medlem: tor maj 24, 2012 4:42 pm

Re: NSW utrustning till AOR2

Inlägg av [pc1] rektorn »

Toppen, tack för bra svar! :)
Som bälte, är det riggersbelt som gäller? Ska det vara svart, eller funkar tan där också?

viqs
Inlägg: 222
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:29 pm

Re: NSW utrustning till AOR2

Inlägg av viqs »

Klassiskt riggers, arc'teryx eller ett Galco cowboybälte spelar ingen större roll. Så länge det håller upp byxorna för dig.
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

[pc1] rektorn
Inlägg: 56
Blev medlem: tor maj 24, 2012 4:42 pm

Re: NSW utrustning till AOR2

Inlägg av [pc1] rektorn »

Kanoners! :)

Skriv svar