Spääcial Fårses imprässions: Utrustning på Milsim

Boogieman
Inlägg: 311
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:56 am

Re: Spääcial Fårses imprässions utrustning och milsim

Inlägg av Boogieman »

Allt jag har att säga är: Herregud...
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

MaYAte
Inlägg: 92
Blev medlem: ons jul 04, 2012 8:13 pm

Re: Spääcial Fårses imprässions utrustning och milsim

Inlägg av MaYAte »

Boogieman: sorry...missade det...huvudet har inte vaknat än riktigt...jo det är ju lite tid kvar innan säsongen börjar...och om jag ska åka på nått milsim så är det självklart att jag kommer att skaffa den gear som krävs av arr...jag vill inte komma och förstöra för folk...tycker det är skitkul att folk som t.ex. hammerhead går in för sin gear så som han gör
och naturligtvis förhöjer det upplevelsen för andra som spelar, stort cred till alla sånna...men jag som kanske inte har samma möjlighet får kanske köpa lite billigare repros
och billigare prylar överlag...

hoppas verkligen inte att folk uppfattar det som att jag är emot att det ska vara gearkrav osv, då har ni missuppfattat mig...allt jag undrar för min egen del är lite vad som förväntas
av mig, så att jag inte kommer och sabbar för någon och så blir man "den där killen" som folk kollar snett på...sen att jag argumenterar lite ur nybörjarsynvinkel hör väll bara till...

kärlek till alla...

Boogieman
Inlägg: 311
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:56 am

Re: Spääcial Fårses imprässions utrustning och milsim

Inlägg av Boogieman »

Det är nog ingen som hade klandrat dig egentligen för att ha en marinblå sovsäck eftersom det är så många andra som spelat mycket längre som sitter på etter värre diton.

Sen finns det nog inte heller någon som vill lägga gearnivån i Hammers klass, utan på en rimlig sådan så att man kan attrahera både nybörjare och mer erfarna.

Oavsett är det roligt att du börjar intressera dig för milsim och det är bra att få perspektivet hos någon ny och inte bara gamla tradiga jäklar... Jag hoppas att vi får se dig på spel under året :)
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

Xelley
Inlägg: 346
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:31 pm

Re: Spääcial Fårses imprässions utrustning och milsim

Inlägg av Xelley »

Kreator - "och har ett knytnävsfull bekanta som varit på "Tours of duty" därnere för att tjäna lite kosing. Jag är medveten om vad det handlar om. Det är inte RS. Det är i mina ögon BULLSHIT" - Så dom svenskar som faktiskt deltagit i skarpa strider i diverse länder under modern tid får inte kalla det RS? Är det bara om kulan dödar dig som du var där och gjorde "the real deal"? Du kan omöjligt veta vad någon annan har vart med om nere i t.ex Afghanistan.

Jävligt Off topic, jag vet. Tycker bara att det Kreator skrev visar på stor brist på respekt mot alla som inte ingår i hans "knytnävfull" kompiskrets.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

kreator
Inlägg: 538
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:16 pm

Re: Spääcial Fårses imprässions utrustning och milsim

Inlägg av kreator »

Hence collateral damage. Generalisering är inte vacker med den är tillämpningsbar.

Och det är väl ändå ett val man gjort. Inget som man ska flasha som ett trumfkort när man lirar airsoft lr bröstar upp sig på ett forum?
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Xelley
Inlägg: 346
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:31 pm

Re: Spääcial Fårses imprässions utrustning och milsim

Inlägg av Xelley »

Självklart ett val man gjort. Man kanske gjorde det valet dock av en helt annan anledning än pengar. Sedan så tycker jag man har samma rätt att brösta upp sig för det på precis samma sätt som RS herrar bröstar upp sig med sin nya 10 000 kronors hjälm.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Westesson
Inlägg: 94
Blev medlem: lör jun 02, 2012 8:02 am

Re: Spääcial Fårses imprässions utrustning och milsim

Inlägg av Westesson »

Det är mer RS och flashigare än att säga "112kg och 9% underhudsfett är RS" iaf... Och det var inte jag som tog fram den först för att visa vem som har längst...

Och att några som spelat i tio år ger RS soldater stryk i AS är ingen nyhet direkt... Men på milsim vill jag hellre se strid och ledning som också är "RS" och inte några AS strider.

Edit: ändrade opassande ord.
Senast redigerad av 2 Westesson, redigerad totalt 0 gång.

Kether
Admin
Inlägg: 999
Blev medlem: lör maj 05, 2012 7:11 pm

Re: Spääcial Fårses imprässions utrustning och milsim

Inlägg av Kether »

On topic.

Här kommer det att delas ut varningar!

Crapgame
Inlägg: 140
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:17 pm

Re: Spääcial Fårses imprässions utrustning och milsim

Inlägg av Crapgame »

1. Dåliga reproduktioner och felaktig utrustning
Om man talar om Impression för att samla och för att lägga bilder på ASS impression del så klart det att det skall vara RS 95%.
Men Talar man Milsim spel så är det 1. upp till Arrangören som sätter gränser och regler och 2. för min egen del så duger kopior om dom är så lika som möjligt, jag har letat västar av olika tillverkare för att hitta en färg lik MJK t ex. men det tar tid.
Det är skillnad på att lägga 1000:- eller 4000:- på en väst. När det gäller de utseende mässiga som inte hjälper mycket ute i naturen om inte du blir beskjuten så tycker jag, så lika som möjligt men inte nödvändigtvis RS.
återkommer i punkt tre om överlevnaden..

Något som jag dock tycker är viktigt är att folk inte beter sig som Barnrumpor, som är 30 år och bor hemma fortfarande, på spel. Det har jag stött på några gånger på MilSim i sverige de senaste åren från vissa "Seal" spelare. man kan ligga några meter ifrån personen och den står och fjollar sig….spelkänsla…jo visst…du har lagt 30k på din utrustning men du kan inte bete dig på ett spel?
(nej jag syftar absolut inte på trådskaparen, he got me respect!)

2. Fel epok för arrangemanget
Återigen 1. det är upp till arrangören att ställa upp regler 2. spelarna har ansvar att följa reglerna.
Jag tycker det är helt fel att dyka upp till ett scenario för 2000-talets Affe i 90-talets Us ranger gear och vice versa.
men jag tycker inte man måste vara årsspecifik för varje spel det betyder att alla ska köpa ny gear varje år. jag tycker
2006 års "sealvästar" kan funka för ett spel som man säger sig utspela i afghanistan under pågående konflikt.

3. Kringutrustning
Ska man överleva i naturen så är det rediga saker som gäller så på den fronten när det kommer till Kläder, Underställ, kängor etc, där skulle jag inte tumma en bit om jag är på längre spel. Varför vara dum och inte hålla på utrustning som man faktiskt behöver i det klimat vi lever. i.

rike
Inlägg: 386
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: Spääcial Fårses imprässions utrustning och milsim

Inlägg av rike »

Jag tycker det är alldeles för stor fokus på utrustningen på spelen. För mig är det ointressant om någon i mitt lag går runder med RS gear för att se vacker ut för mig. 90% av samtliga spelare på ett milsim stöter vanligtvis aldrig på varandra, så om de har RS gear eller inte är fullkomligt ointressant. Som tidigare nämnts så måste det såklart vara en viss nivå på utrustningen när man kör milsim, det finns en viss poäng att kunna identifiera olika grupper genom utrustningen. Men att snöa insig på detaljer som du inte visar för någon annan än dig själv och dina kamrater i laget känns helt oviktigt för andra spelare på milsimmet. Tycker du att din lagkamrat har fel utrustning, hacka på honom då. Alla andra på spelet vars utrustning du inte ser/sett borde rimligt vis inte påverka din spelupplevelse.

Det som jag först och främst upplever som störande på milsim är >>

1. Alla likhögar som bildas. X-antal personer har blivigt utskjutna och samlas sen i en hög 50m från striden och står o glor med sina rosa dukar på huvudet. Ofta är de till och med ivägen för striden. Bestäm en ÅSA och tag dig dit snarast efter din bleedtime gått ut om du inte orkar ligga kvar där du blev skjuten..

2. Folk som inte uppförsig fältmässigt. Träffar man på en kontaktperson eller liknande står ofta hela laget och glor i en hög runt personen. Ser löjligt ut men ack så lätt att förglömma sig själv och göra det..

3. Folk som mitt i striden börjar prata med fiender som är utskjuta om saker som inte har med spelet att göra. Rätt tröttsamt när folk släpper fokus på sådant sätt. Att man hälsar snabbt eller lämnar någon kommentar är sin sak, men att sätta sig bredvid och prata om var som är godast pizza för att ta ett exempel, känns ganska kass..

I mitt lag och de lag jag normalt spelar med på milsim så använder vi inte NVGs så vi brukar vanligtvis återvända till vår ryggsäcksgömma och packa upp nattlägerprylarna när det är mörkt. Om någon har en blå eller röd sovsäck så är de inget man ser eller störs av. I gryningen när man går upp igen så packas allt endån ner och göms igen..

Med detta sagt vill jag poängtera att jag och mitt lag undviker spel och roller där det till största delen går ut på att lajva eller interagera med olika grupper som kan uppstå tex vid en checkpoint. Vid sådana tillfällen kan jag föreställa mig att detaljerna plötsligt blir viktigt för att skapa en autentisk spelupplevelse. Men eftersom jag extremt sällan hamnar i de situationerna så spelar detaljerna för mig ingen roll..

Skriv svar