Spääcial Fårses imprässions: Utrustning på Milsim
Re: Spääcial Fårses imprässions utrustning och milsim
@mayate
Du förstorar upp det hela.
Nämn ett spel där du är tvungen att ha en impression för att spela?
Det enda kravet som oftast ställs är att du är korrekt utrustad sånär som på rätt väst, uniform och ev huvudbonad.
Om du ska spela som seal så har du inte en marpat uniform och en spc repro eller inte.
Du förstorar upp det hela.
Nämn ett spel där du är tvungen att ha en impression för att spela?
Det enda kravet som oftast ställs är att du är korrekt utrustad sånär som på rätt väst, uniform och ev huvudbonad.
Om du ska spela som seal så har du inte en marpat uniform och en spc repro eller inte.
Quite frankly, I didn't even want to use you guys, with your dip and velcro and all your gear bullshit. I wanted to drop a bomb. But people didn't believe in this lead enough to drop a bomb. So they're using you guys as canaries.
Vandalen: Jo men jag pratar inte just om krav satta från arr utan krav som många av
ens medspelare/motspelar verkar ha på en och om man inte lever upp till det så
stör sig folk på en...de e mer de som jag tycker e lite trist...menar inte att arr
har löjligt höga krav...
men verkar som att vissa här skulle vilja att arr ställer högre krav på spelare,
trodde de var lite det tråden handlade om, och jag tror att om man ställer
allt för höga krav från arr sida så tappar man mycket folk som på sikt
självmant skulle förbättra sig och sin gear...
ens medspelare/motspelar verkar ha på en och om man inte lever upp till det så
stör sig folk på en...de e mer de som jag tycker e lite trist...menar inte att arr
har löjligt höga krav...
men verkar som att vissa här skulle vilja att arr ställer högre krav på spelare,
trodde de var lite det tråden handlade om, och jag tror att om man ställer
allt för höga krav från arr sida så tappar man mycket folk som på sikt
självmant skulle förbättra sig och sin gear...
Jag avsåg naturligtvis inte dig personligen, Mayate - hoppas du inte misstog!
Jag tror dock som Vandalen - att du förstorar lite. Ingen kommer kräva att du har en issue sovsäck, men av respekt för folk som åker dit och vill uppleva till hundra procent kan man kanske skaffa en billig sovsäck som ser okay ut istället för att man tar den neonrosa av bekvämlighetsskäl eller envishet, för att använda detta tämligen neutrala exempel.
Visst, det är en lek och hobby, men vi försöker ju när det kommer till milsim att leka så verklighetstroget som det bara går. Det är faktiskt inte så mycket som krävs för att leka verklighetstroget, känslan sitter ofta i de små detaljerna. En RS väst över en OK repro med bra patina kan höja känslan lite, men den där ica-kassen i basen kan stjälpa än mer.
Jag tror dock som Vandalen - att du förstorar lite. Ingen kommer kräva att du har en issue sovsäck, men av respekt för folk som åker dit och vill uppleva till hundra procent kan man kanske skaffa en billig sovsäck som ser okay ut istället för att man tar den neonrosa av bekvämlighetsskäl eller envishet, för att använda detta tämligen neutrala exempel.
Visst, det är en lek och hobby, men vi försöker ju när det kommer till milsim att leka så verklighetstroget som det bara går. Det är faktiskt inte så mycket som krävs för att leka verklighetstroget, känslan sitter ofta i de små detaljerna. En RS väst över en OK repro med bra patina kan höja känslan lite, men den där ica-kassen i basen kan stjälpa än mer.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
För mig så är sättet man spelar på viktigare än att all utrustning skall vara RS och helt korrekt. Att se duudes med utrustning som skulle få MacGyver att bli avundsjuk men samtidigt inte vet hur man gör en korrekt inbrytning i en byggnad gör mig mer slak än folk som har full koll på läget men inte pengar till RS utrustning. Att man har full RS utrustning men inte vet hur förbandet man efterliknar gör vid förflyttningar / inbrytningar / SIB eller vilket scenario man nu befinner sig i är bara att vara halvvägs "där", knappt det.
I dont do karate, i do Ka - Razy!
Airsoft är precis som med allt annat, du betalar för din okunskap. Hobbyn är egentligen inte särskilt dyr så länge man vet vad man sysslar med. Det är klart att det blir dyrt om man inte vet hur man fyndar saker på ebay och begagnatforum. Det går inte att vara ekonomisk och lat.
Och precis som många redan har sagt, alla kan inte åka på alla spel. Och det gäller även i båda riktiningar, för du kan inte åka på ett söndagsspel och tro att alla ska ha snygg gear precis på samma sätt som du inte kan åka på ett milsim med dålig gear.
Jag förstår egentligen inte vad problemet är, man får väl åka på dem spelen man tycker passar en själv. Visst kan man dock uppmuntra folk att lägga ribban så högt dem bara kan.
Ett till problem jag stöter på är att folk köper gear, som i teorin borde se bra ut men likt förbannat så gör den ändå inte det. Man har ingen kunskap om hur den ska bäras och hur den ska användas. Det finns inget hemskare än utrustning som inte är genomtänkt.
Och precis som många redan har sagt, alla kan inte åka på alla spel. Och det gäller även i båda riktiningar, för du kan inte åka på ett söndagsspel och tro att alla ska ha snygg gear precis på samma sätt som du inte kan åka på ett milsim med dålig gear.
Jag förstår egentligen inte vad problemet är, man får väl åka på dem spelen man tycker passar en själv. Visst kan man dock uppmuntra folk att lägga ribban så högt dem bara kan.
Ett till problem jag stöter på är att folk köper gear, som i teorin borde se bra ut men likt förbannat så gör den ändå inte det. Man har ingen kunskap om hur den ska bäras och hur den ska användas. Det finns inget hemskare än utrustning som inte är genomtänkt.
Senast redigerad av 1 p33krN, redigerad totalt 0 gånger.
Ministry: nej tog inte åt mig så, svarade bara på det du skrev...
och självklart ska man göra vad man kan för att göra upplevelsen så bra som
möjligt för alla...
men ibland så kanske man inte har möjlighet att införskaffa sig saker som är helt 100%
rakt igenom och får därmed prioritera...och då kanske sovsäcken hamnar långt ner på
ens lista av saker om du förstår hur jag tänker...
låt oss säga att jag ska på milsim nångång iår, det är så sjukt mycket prylar jag måste
skaffa för att kunna åka...Måste skaffa en shysst uniform, en ny väst för den jag har duger ju inte,
spritkök, hjälm, formodligen nya boots eftersom mina condor multicam inte lär accepteras
m.m...listan kan göras nästan hur lång som helst...och om jag då redan äger vissa saker
som jag behöver så som sovsäck, tält och lite andra saker så hamnar ju dom saker
per automatik längst ner på listan...av ekonomiska skäl så kanske jag inte har råd
att köpa ny sovsäck, tält eller annat jag redan har för allt annat har redan kostat multum...
då kanske man får lägga dom sakerna på framtiden och införskaffa det när man har råd...

och självklart ska man göra vad man kan för att göra upplevelsen så bra som
möjligt för alla...
men ibland så kanske man inte har möjlighet att införskaffa sig saker som är helt 100%
rakt igenom och får därmed prioritera...och då kanske sovsäcken hamnar långt ner på
ens lista av saker om du förstår hur jag tänker...
låt oss säga att jag ska på milsim nångång iår, det är så sjukt mycket prylar jag måste
skaffa för att kunna åka...Måste skaffa en shysst uniform, en ny väst för den jag har duger ju inte,
spritkök, hjälm, formodligen nya boots eftersom mina condor multicam inte lär accepteras
m.m...listan kan göras nästan hur lång som helst...och om jag då redan äger vissa saker
som jag behöver så som sovsäck, tält och lite andra saker så hamnar ju dom saker
per automatik längst ner på listan...av ekonomiska skäl så kanske jag inte har råd
att köpa ny sovsäck, tält eller annat jag redan har för allt annat har redan kostat multum...
då kanske man får lägga dom sakerna på framtiden och införskaffa det när man har råd...
-
Då kanske du får åka på ett spel med lägre krav...
Du kanske inte borde köpt boots i multicam från första början då? Du hade ju uppenbarligen råd med att köpa skor från första början, men köper du fel så är det väl knappast ingen annan man kan skylla det på?
Discodevil: jo självklart är det så att man får anpassa sig...har inte sagt att arr ska sänka sina gear krav...eller...?
men jag tycker inte heller att det ska gå till överdrift åt andra hållet heller...
p33krN: Ne de kanske jag inte skulle gjort men nu gjorde jag det...
men jag tycker inte heller att det ska gå till överdrift åt andra hållet heller...
p33krN: Ne de kanske jag inte skulle gjort men nu gjorde jag det...
Men, Mayate. Om du i ena sekunden säger att arrangörer inte ska behöva sänka sina krav, men i den andra säger att de får fanimig acceptera att du antingen har dina multicamkängor eller en rosa sovsäck, vad ska vi andra uppfatta din ståndpunkt som?
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds
"SEALs letar refbilder på mig" -okänd
Arrangör Hearts And Minds
"SEALs letar refbilder på mig" -okänd