En tanke mot att införskaffa vissa RS prylar i airsoft

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
rike
Inlägg: 386
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: En tanke mot att införskaffa vissa RS prylar i airsoft

Inlägg av rike »

Le Gradovic har slagit huvudet på spiken här, vid större upphandlingar så bestämmer man redan på förhand hur många som skall levereras när och hur. Leveranstid är något som tillverkaren överenskommer med de stora uppköparna många gånger långt före produkten blir tillgänglig för andra.

Så är det på alla företag jag jobbat på, de stora drakarna kommer först !!!

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: En tanke mot att införskaffa vissa RS prylar i airsoft

Inlägg av Stag »

Då anser jag mina tankar vara slagna till ro. :) Tackar för bra svar, jag känner mig nöjd iaf.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

viqs
Inlägg: 222
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:29 pm

Re: En tanke mot att införskaffa vissa RS prylar i airsoft

Inlägg av viqs »

"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: En tanke mot att införskaffa vissa RS prylar i airsoft

Inlägg av Stag »

Se på fasen!

Det låter ju smaskigt. Så hur lång tid uppskattar vi innan FMV tar klivet? :roll:
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

RescueTeam
Inlägg: 92
Blev medlem: lör jun 16, 2012 6:54 pm

Re: En tanke mot att införskaffa vissa RS prylar i airsoft

Inlägg av RescueTeam »

Såsom Ny på detta forum och inom AS världen har jag en fråga angående RS prylar, och då speciellt till er som beställer via Internet från USA.
Hur f***n kommer ni förbi ITAR reglerna som State Department har satt upp om Militär matriel och munitions?

Tänkte mest på OPS-Core Hjälmar och Plate Carriers med Ballistiska inlägg (både Hjälm och PC)

//
Stay Safe Out There

R
*Two commandment, same Commandment : Your´s - Don't survive your principal, Their´s - First takeout the bodyguard!!
*Certified Medic and Tactical Instructor - BG Security Mobile Training Team
*Certified CPR Instructor (Child, Hospital, AED)

Le Gradovic
Inlägg: 310
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: En tanke mot att införskaffa vissa RS prylar i airsoft

Inlägg av Le Gradovic »

1. Hitta någon som är villig att skicka utomlands...
2. Låt objektet passera genom tullen...
3. ????
4. Profit.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: En tanke mot att införskaffa vissa RS prylar i airsoft

Inlägg av NonEx »

Bara en notis, om en privatperson i USA exporterar ITAR artiklar utan tillstånd så gör de sig skyldiga till vapensmuggling så det är inget jag hade rekommenderat att man håller på med.

Vill man köpa saker som kostar över 100 USD, försök hitta en lokal källa, eller inom EU, där ITAR redan har blivit "kringåt", förhoppningsvis på lagtlig sätt, eller ansök om DDTC export tillstånd och handla en stor batch grejer i ett svep för att det ska "löna" sig (avgift på 3% el. 250 USD samt 3-6 mån handläggning).

Gäller såklart saker som är tillgängliga för privatpersoner att införskaffa, är det strikt militärartiklar så får man väl köpa repros eller nåt :o

Le Gradovic
Inlägg: 310
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: En tanke mot att införskaffa vissa RS prylar i airsoft

Inlägg av Le Gradovic »

Grejen är att väldigt få paket kontrolleras på utvägen (inga rent av?) och många skickar därför utomlands ändå. Tullen i Sverige kontrollerar sedan paketet, men så länge det inte innehåller något som ej får föras in i just Sverige så kommer de inte att stoppa något.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: En tanke mot att införskaffa vissa RS prylar i airsoft

Inlägg av NonEx »

Nä, såklart. Jag vill bara betona att det kanske finns lindrigare saker man vill riskera än att åka fast för vapensmuggling :o Bara så att folk vet och inte tror det är OK, även om det defacto är så.

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: En tanke mot att införskaffa vissa RS prylar i airsoft

Inlägg av Stag »

Och även jag, som har en flickvän i staterna, vill påpeka att det är klassat som vapensmuggling. Detta innebär att om de kollar vad som är i paketet, åker den personen dit på ganska hårda grejer. Det kan hon intyga att hon har kompisar och bekanta som åkt dit på, och det blev ingen kul historia.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Skriv svar