Butiker för airsoft och gear - Diskussion

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
A_Müller
Admin
Inlägg: 320
Blev medlem: mån maj 21, 2012 2:41 pm

Re: Butiker för airsoft och gear - Diskussion

Inlägg av A_Müller »

SKD Tactical (USA) - Enormt bra utbud och bra priser på kvalitéutrustning, inga reprosaker utan riktar sig till MIL och LE.

OP Tactical (USA) - Bra utbud, precis som SKD Tac så är inriktningen MIL och LE. Har nu ett uppdaterat realtidslagersaldo.

1800 Nametape (USA) - Tillverkar och säljer patchar och nametapes, snabba och bra priser.

ATS Tactical Gear (USA) - MIL/LE inriktat, inget är repro, snabba och trevliga att ha att göra med. Driver för övright Lightfighter forumen som en del mer dedikerade gearidioter (som jag) hänger en del på.

Endom USA (USA) - Endom, tillverkare utav fickor, osv. driver även egen webbutik.

HSGI (USA) HSGI (High Speed Gear Inc.) - tillverkar också egen utrustning och driver även egen webbshop, snabba och inga prispåslag jämfört med återförsäljare. Jävligt snabba och riktigt trevliga (erbjuder bland annat livstids garanti på allt dom tillverkar).

SpecWargear (USA) - Pysslar mycket med att både köpa och sälja begagnad utrustning (då oftast riktigt sällsynta saker. Har dessutom en grym skräddare i NY som RAIDmoddar efter dina behov.

Tactical Tailor (USA) - Tactical Tailor, även dom tillverkar eget och driver egen webbshop. Snabba och lika proffsiga som övriga tillverkare.

Original S.O.E.Tactical Tailor (USA) - John Willis är en vän och gammal airsoftare med en hel del riktig erfarenhet i baggaget. Han har tillverkat grym utrustning hur länge som helst. Den är simpel och funktionell, överses för ofta tyvärr.

Specwar Gear (USA) - Köper och säljer begagnad utrustning, drivs utav en gearsamlare. Har framförallt en GRYM skräddare som gör het fantastiska RAID moddade BDU:er av toppkvalité där allt skräddarsys åt dig efter dina önskemål på features, etc.
Senast redigerad av 4 A_Müller, redigerad totalt 0 gång.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Supernaut
Inlägg: 603
Blev medlem: fre maj 04, 2012 10:26 pm

Re: Butiker för airsoft och gear - Diskussion

Inlägg av Supernaut »

Tack! Jag föreslår att ni startar omdömestrådar där ni beskriver butikerna så kan vi hålla listan fri från åsikter och överskottsinformation. Dessutom får vi fler omdömen. :)

A_Müller
Admin
Inlägg: 320
Blev medlem: mån maj 21, 2012 2:41 pm

Re: Butiker för airsoft och gear - Diskussion

Inlägg av A_Müller »

Smidigast är väl att uppdatera huvudinlägget i denna tråd med listan, så slipper saker råka dubbelpostas och det blir överskådligare?
Men givetvis så skall omdömmen in på sin plats (jag ska bara orka och inte vara på jobbet så skall nog det gå att ordna).
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Whopper
Inlägg: 217
Blev medlem: fre nov 09, 2012 12:23 am

Re: Butiker för airsoft och gear - Diskussion

Inlägg av Whopper »

[*]Airsoftbutiken (Sverige)

Har handlat ett par gånger, mycket bra, snabba och hjälpsamma. Kan klart rekommenderas.

Fanns visst redan med :) läste den här listan och såg den inte.

Grim
Inlägg: 163
Blev medlem: tor maj 17, 2012 9:50 pm

Re: Butiker för airsoft och gear - Diskussion

Inlägg av Grim »

http://www.heinnie.com/
Storbritannien. Gear, knivar etc Sjukt snabba med stort utbud
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "

ohman
Inlägg: 1687
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Butiker för airsoft och gear - Diskussion

Inlägg av ohman »

Airsoft Club - Grekland
Greek Airsoft - Grekland

Båda butikerna är snabba på leverans och har ett hyfsat utbud med rätt bra priser. Inom EU så ingen extra tull/moms. Gratis frakt över en viss summa, 150€ har jag för mig, men är osäker.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Dufva
Inlägg: 38
Blev medlem: ons jul 31, 2013 12:37 am

Re: Butiker för airsoft och gear - Diskussion

Inlägg av Dufva »

Nu när denna tråden ändå värmts upp igen, så vill jag påpeka att 2-3 länkar inte funkar (bland svenska iaf)

D-Cycle
Inlägg: 105
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:51 pm

Re: Butiker för airsoft och gear - Diskussion

Inlägg av D-Cycle »

[*]Northpoint (Umeå) Airsoftvapen och tillbehör

Hubbe86
Inlägg: 33
Blev medlem: sön jul 07, 2013 10:22 pm

Re: Butiker för airsoft och gear - Diskussion

Inlägg av Hubbe86 »

Är det någon som har erfarenhet av http://www.e-militaria.pl / http://e-military.eu?
Ska beställa lite kläder och utrustning, bl.a en sovsäck och såg att dom har helikon sovsäcken som jag vill ha.
Är det någon som vet någon annan butik som säljer helikon kläder och sovsäck?
Senast redigerad av 1 Hubbe86, redigerad totalt 0 gånger.

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: Butiker för airsoft och gear - Diskussion

Inlägg av Genocide »

Www.hwesta.eu är huvudleverantör av helikonprodukter i
polen. De bör ha det mesta.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Skriv svar