Vi på Airsoftsverige håller på att med hjälp av föreningen Milsim.se sätta ihop en stor undersökning för att försöka samla in spelares tankar om storspel och milsim.
Målet är att skapa ett underlag om vad de svenska milsim-/storspelsdeltagarna vill ha på sina spel, vad de tycker är viktigt, vad de tycker är oviktigt, vad de tycker om som finns idag och vad de saknar. Det här underlaget ska vi analysera och försöka skapa oss en bild om vad spelarna vill ha. Vi kommer dela med oss av detta till andra storspelsarrangörer (Milsim.se, Kether, HaM, Mercs, osv). Självklart kommer inte alla svar vara relevanta för alla arrangörer, men jag tror det finns gott om utrymme för olika slags spel i Sverige och det här kan hjälpa oss alla att skapa bättre spel som ger er vad ni vill ha och ger oss chansen att tydligare nischa våra olika arrangemang.
Målgruppen är spelare som deltagit på minst ett storspel eller milsim. Vår definition av det är ett airsoftspel med minst en natts övernattning på spelområdet.
Det här är alltså inte en undersökning som riktar sig till alla spelare och handlar inte om airsoft i allmänhet.
Det jag vill fråga här är vilka frågor, problem och annat som ni är intresserade av att svara på, få veta eller informera oss om? Jag söker inte svar till undersökningen eller diskussion om storspel, bara förslag på frågeställningar och innehåll till undersökningen.
Vi håller även på med en undersökning om airsoft i Sverige mer allmänt, den kan ni läsa mer om här:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... f=7&t=5942
Förarbete för undersökning om milsim/storspel
-
- Inlägg: 25
- Blev medlem: sön sep 02, 2012 4:31 pm
- Lag / förening: Archangel Inc
- Aktiv sedan: 2009
Re: Förarbete för undersökning om milsim/storspel
Intressant of doom!
Spontana tankar kring vad man kan vilja fråga om:
- Vad förväntar sig en spelare rent praktiskt från ett arr?
- Vad kan en spelare tänka sig att bidra med rent praktiskt?
- Vad förväntar sig en spelare kring spelmässig interaktion med andra deltagare på arret?
- Vad av följande alternativ är viktigast för spelaren på ett arr? (tex ingame-illusionen, interaktion, utrustning, mat/vatten, sovning, story, osv)
- Vad vill du se mer av på milsim-arr?
- Vad vill du inte se på milsim-arr?
Spontana tankar kring vad man kan vilja fråga om:
- Vad förväntar sig en spelare rent praktiskt från ett arr?
- Vad kan en spelare tänka sig att bidra med rent praktiskt?
- Vad förväntar sig en spelare kring spelmässig interaktion med andra deltagare på arret?
- Vad av följande alternativ är viktigast för spelaren på ett arr? (tex ingame-illusionen, interaktion, utrustning, mat/vatten, sovning, story, osv)
- Vad vill du se mer av på milsim-arr?
- Vad vill du inte se på milsim-arr?
Might have met me as...
Fun to be had: Anne Harris, american reporter
Crusaders in Disneyland: Nevyenka "Nevya" Vladimirovna Baslovska, transnistrisk flykting/Respublica
Narcos: Claire Adams, Canadian chemist
Fun to be had: Anne Harris, american reporter
Crusaders in Disneyland: Nevyenka "Nevya" Vladimirovna Baslovska, transnistrisk flykting/Respublica
Narcos: Claire Adams, Canadian chemist