Äldre spelare

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
BeaverStalker
Inlägg: 1
Blev medlem: fre jan 15, 2021 8:44 am

Äldre spelare

Inlägg av BeaverStalker »

Har kollat på airsoft-klipp på youtube en hel del och tycker det verkar vara en kul hobby, framförallt milsim. Jag själv är i 40-års åldern men har insett att jag aldrig kommer växa upp och sluta med gaming etc. Jag undrar hur det ser ut åldersmässigt inom airsoft-scenen, är "alla" runt 18-20 eller finns det några i min ålder?

Om jag nu inte skulle kunna motstå att börja med airsoft, finns det några aktiva i Västmanland som genomför spel i nuläget, eller har en förening?

Sunken
Inlägg: 8
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:52 pm

Re: Äldre spelare

Inlägg av Sunken »

Jag skulle väl säga att de flesta av mina vänner som spelar är kring 25-30, själv är jag 32. Spelar runt Stockholmsområdet och ser med jämna mellanrum äldre spelare med grå tinningars charm, men även de som helt och hållet har fått grått hår, så äldst är du inte än på många år ;)

Jag brukar se event från BAF som håller till i Fagersta, även senaste veckorna men vet inte hur de gör nu. Spana in den här kartan, den har många av Sveriges banor markerade, med länkar till arrangörer.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Äldre spelare

Inlägg av Twist »

Ser man till hobbyn i stort så finns det spelare i alla åldrar, jag är själv 50 till exempel. Medelåldern kan så klart variera ganska mycket beroende på var man befinner sig, både geografiskt och typ av spel man söker sig till, men generellt sett är det med airsoft som med de flesta andra hobbyer att nyrekryteringen är större i de undre ålderssegmenten och avgången större i de övre. Det i kombination med att både "nyhetens behag", att "åldern tar ut sin rätt" och "social entropi", dvs att de flesta människors liv tycks bli mera komplicerade med ålder, innebär att du vid varje givet tillfälle förmodligen kommer att se färre i din egen ålder och uppåt på spel än yngre. 25-30 är, som Sunken också säger, åldersspannet jag tycker att jag ser mest av, generellt sett.

Men vi finns och många av oss har varit med så länge att det är rätt osannolikt att ni blir av med oss annat än vid naturlig avgång. ;)
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Pettsson
Inlägg: 42
Blev medlem: ons maj 09, 2012 9:12 pm

Re: Äldre spelare

Inlägg av Pettsson »

Vi i laget har spelat ihop sen 2007... de flesta av oss är idag i övre 30 års åldern, 1 under 30 och 1 över 50.
Som de övriga skriver så är åldern på spelare också lite beroende på vart man spelar.

Hälge
Inlägg: 234
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:15 pm
Lag / förening: Task Force Rednecks

Re: Äldre spelare

Inlägg av Hälge »

35 år ung 8-) samt lagkamrat som är typ 43 :roll:
Vi håller till i Södermanland

Oerlikon
Inlägg: 99
Blev medlem: tor dec 31, 2015 3:06 pm

Re: Äldre spelare

Inlägg av Oerlikon »

Airsoften håller mig ung, jag är 53 år och har inga planer på att sluta så länge kroppen orkar med, jag kommer nog att sluta mina dagar som sniper, nu för tiden rusar jag runt med k-pistar, pistoler handgranater, det ska bli skönt att lägga sig i lite mjuk mossa och chilla på ålderns höst.

nox_umbra
Inlägg: 126
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:03 pm

Re: Äldre spelare

Inlägg av nox_umbra »

det är först nu på äldre dar som man har råd med den här hobbyn :)
We're not surrounded, we're in a target-rich environment!
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... mbra#p5776

ohman
Inlägg: 1687
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Äldre spelare

Inlägg av ohman »

46 här, du är inte ensam :)
Spelar i Västeråsområdet
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: Äldre spelare

Inlägg av Callahan »

Har spelat sen -00 och har försökt sluta dom senaste 7åren men det går bara inte!
2020 har jag dock inte spelat något alls men hoppas det blir ändring på det i år.
Är 51år och hoppas på att kunna spela ett par år till minst.
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Löwen
Inlägg: 10
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:21 pm
Lag / förening: TF Rednecks
Aktiv sedan: 2009
Ort: Sörmland

Re: Äldre spelare

Inlägg av Löwen »

Hälge skrev:
lör jan 16, 2021 7:25 pm
35 år ung 8-) samt lagkamrat som är typ 43 :roll:
Vi håller till i Södermanland
Tack men blir 46 på söndag :D
Aliquando et insanire iuqundum est
Task Force Rednecks https://www.instagram.com/task_force_rednecks
Al Rebhelyia

Skriv svar