Sida 1 av 1

GBBR vs HPA

Postat: ons okt 31, 2018 12:54 pm
av georgi
Lirar folk med GBBR eller har HPA tagit över?

Re: GBBR vs HPA

Postat: ons okt 31, 2018 2:39 pm
av Droopfy
Verkar som mycket är HPA nuförtiden. Det har ju kommit många fräna lösningar som går att montera i både gbbr och aeg bössor.

Själv har jag dock svårt att förlika mig med tanken på en slang och en tub.

Kör man dessutom hpa utan någon form av rekyl tycker jag man till stor del tappat poängen med GBBR.

Förstår att hpa i många fall är driftsäkert och effektivt, men ur ett realismperspektiv tycker jag det faller totalt med en slang till bössan.

Re: GBBR vs HPA

Postat: ons okt 31, 2018 2:42 pm
av antonanton
Ovanligt att man ser GBBR nuförtiden. Det är ju generellt rätt kallt i Sverige och då funkar ju inte gas särskilt bra. HPA-grejerna har blivit mycket mer lättillgängliga och driftsäkra på senaste tiden så blir bara mer och mer HPA känns det som :)
Nu finns det dessutom smidigare lösningar för att ha tanken direkt i stocken och således slippa ha en slang från ryggan.

Re: GBBR vs HPA

Postat: ons okt 31, 2018 5:13 pm
av Oerlikon
En orsak till att få spelar med GBBR är nog magasinkapaciteten, 30 kulor per magasin på ett söndagsspel är nog ingen höjdare när alla andra spelar med mid- och highcapmagasin, lägg till att det kanske tillåts fullauto också så är man nog ganska körd på ett sånt spel, hur bra skytt man än är.

Re: GBBR vs HPA

Postat: lör nov 03, 2018 4:25 pm
av Marcules
Det är ju bara Daytona och Tippmann som kan jämföras med GBBR av HPA alternativen. P* och Wolverine (och liknande motorer) bör snarare jämföras med aeg.

Och jämför man då dessa, Daytona och Tippmann med GBBR, så blir det nog lite jämnare siffror?