Ålder för att köpa vapen

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Trum
Inlägg: 5
Blev medlem: tis aug 28, 2018 8:11 am

Re: Ålder för att köpa vapen

Inlägg av Trum »

Ja, det verkar kul att göra utrustning osv, men man kan ju spela med andra som är i sin ålder. Folk säger att när dem spelat när dem va 16 så har dem frågat på Facebook, så det borde gå!

ohman
Inlägg: 1687
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Ålder för att köpa vapen

Inlägg av ohman »

Det är klart att det går. På samma sätt som du kan dricka sprit, gå på krogen och köra bil.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Horrorbilly
Inlägg: 123
Blev medlem: sön nov 18, 2012 4:55 pm

Re: Ålder för att köpa vapen

Inlägg av Horrorbilly »

Att gå ut i skogen med några andra Och köra lite är inte att rekommendera. Det räcker med att fel person får syn på er och då är det både polisanmälan, soc anmälan och för att att inte glömma ett stort bidrag till att ge hobbyn ett dåligt rykte. Haka på till ett spel och be att få vara med som icke stridande spelare. Agera gisslan, vip eller liknande.
My idea of "help from above" is a sniper on the roof.

Metalman_666i
Inlägg: 65
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:19 pm

Re: Ålder för att köpa vapen

Inlägg av Metalman_666i »

Ett litet tips Trum, vänta i 2 år. Jag lovar dig att det är värt besväret. Jag tror att på tok för många ungdomar kring 12-17 år ser för lätt på detta med åldersgräns på airsoftvapen. Har man otur kan det bli så att polisen blir inblandade för att minderåriga leker krig på olämpliga platser.

Jag själv började med springers (fjäderdrivna pistoler) när jag var ca 15 år. Dock bodde jag mitt ute i urskogen där inga grannar brydde sig så mycket om att man sprang omkring med plastpistoler. På den tiden tänkte man inte på det, det var ju kul och coolt. Vi körde utan skyddsglasögon och tänkte inte alls på säkerheten. Där jag växte upp fanns det knappt poliser. Men hur som helst gjorde vi fel. Det är något jag tagit lärdom av nu. Vänta hellre och gör rätt. Istället för att göra fel och något dumt. Det kan straffa både dig, dina föräldrar och folk i din närhet.

Ett tips är att åka ut på något spel som fotograf eller åskådare. Prata med spelare, observera hur de gör. Sug åt dig så mycket information du kan. Detta kan resultera till att du kan bli en bra nybörjare. Gör som folk sagt tidigare i tråden, skaffa lite utrustning och bli bekväm med den.

Vi som hållit på ett tag säger inte att du ska vänta för att jävlas, utan för att hjälpa dig. Det finns redan många människor som gör korkade saker med airsoftvapen som drar ned hobbyns rykte. Bli inte en av dem snälla du :D
Äntligen en stolt ägare av en VFC 416 och en G&P Navy Seals MOTS M4 :D

Marcules
Inlägg: 256
Blev medlem: tis aug 12, 2014 9:41 pm

Re: Ålder för att köpa vapen

Inlägg av Marcules »

Nu för tiden finns ju banor där man får spela som yngre än 18 år med lånevapen. Det är väl den bästa lösningen även om jag fortfarande är lite osäker på om det verkligen är lagligt. De har iaf polisens godkännande, men det betyder ju noll och inget om det sen går till en domstol någon gång.

Men iaf, vill du spela så är väl en sån bana bästa lösningen även om det i teorin iaf innebär en liten risk för vår hobby. Men att springa runt i skogen själva rekommenderar nog ingen då det definitivt får hobbyn att se dålig ut om något händer (sönderskjutna ögon eller tänder).

Passa på att spara ihop pengar tills du fyller 18 också, så kan du köpa en kvalitetsbössa med en gång när du väl är 18, istället för att börja med ett budget alternativ.
-:Skogsfrisk:-

Skriv svar