Tips/strategier/taktiker med shotgun

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Cilutan
Inlägg: 35
Blev medlem: ons maj 16, 2012 8:40 am

Re: Tips/strategier/taktiker med shotgun

Inlägg av Cilutan »

Jag har nyligen införskaffat en TM SPAS 12 som skjuter 3 skott per pump, har funkat skitbra även på en någorlunda öppen bana. Kulorna går långt och rakt, trots en utg.has. på <90m/s, däremot vad jag har märkt så är det att jag kan köra med väldigt lätt utrustning när jag har shotgun, vilket gör att jag kan springa fort som fasen och det utnyttjas såklart.

Visst är det svårt när alla andra kan brassa skurar i fullauto, men det går att jobba runt. Jag kör som så att jag rör på mig mycket och framförallt inte tar för lång tid på mig att sikta inför skott, "aim in general direction" och du har chans att träffa. Med den bössan kan jag i en del lägen till och med kunna hålla motståndare nere så de kryper ihop bakom sina små skydd, drar sig tillbaka eller dylikt. Som sidearm har jag en pistol för riktiga precisions-skott på längre avstånd (118m/s P226 X-Five) för att balansera upp hagelbössan när det behövs.

Kortfattat: Lätt utrustning, mycket rörelse, lägg understödseld mot fienden tills de inte vågar titta fram på några sekunder, sen springa fort som bara den till ett annat skydd utan att de upptäcker dig. Förvirra dem, helt enkelt. Se till att inte vara där de tror att du är. Det har funkat för mig.
Save it for the simple-minded

Skriv svar