Bästa milsim händelse/moment

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
mouse
Admin
Inlägg: 225
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:02 am

Bästa milsim händelse/moment

Inlägg av mouse »

Nu vill jag höra om ert bästa minne från ett milsim. En händelse eller ett moment.

Min favorit från Pandion 4. Vi har order att möta upp resterande av Svenska styrkan i norra änden av den stora allén på Rödjenäs. Väl där blir det möte mellan gruppcheferna. Av händelse ber jag min grupps prickskytt skanna av skogslinjen varpå han siktar folk som spanar på oss. Informationen vidarebefordras upp till plutchf som tar beslut att vi ska jaga ifatt dem över fältet. Halvvägs över får en annan grupp i styrkan syn på ytterligare folk i samma skogslinje så vi delar upp oss och försöker slå mot båda grupperna. Ena gruppen nedgörs medan den andra kommer undan.

DÅ spankulerar helt plötsligt 3 män klädda i beige och med automatkarbiner genom allén så blir ju att jaga dem också. När de fångats in görs ett förhör som alltid kommer sitta kvar i mitt minne:

"What are you doing here?"
"Hunting."
"In a warzone?!"
"Dunno, we just got tickets from our company"
"And the gear?"
"We bought it from ebay"
"And your hunting with automatic rifles and grenade launchers?"
"Yes, we heard the moose are enourmous here"

Finns faktiskt film från ena gängets vinkel här: https://www.youtube.com/watch?v=kMd6GwKFyQQ
"mmm, kanelbullar. FAN, vet ju inte vad kanelbullar betyder! HELVETE!!"
"Har du något i kakfickan?..... KARTFICKAN!"

Nya affärsredovisningar
Youtube kanal
Instagram

Pettsson
Inlägg: 42
Blev medlem: ons maj 09, 2012 9:12 pm

Re: Bästa milsim händelse/moment

Inlägg av Pettsson »

Northern lights 1 eller 2 ca 2011.

Vi i SOF har temat upp oss med lite bra folk och kör NATO Special Forces.
Vi är mobila med 2 ingame bilar och ska ut från basen och göra lite recon. Helt enkelt var vi uttråkade och beslutar köra lite offroad och provar en ny väg som gör att vi tillslut får vända. På väg tillbaka hör vi massa ljud från vår bas och det visar sig att den är under attack.

Döm om fiendens förvåning när 12 man på bästa taktiska sätt hoppar ur bilarna och visar sig ha hamnat bakom fiendens linjer. Vi lyckades totalt bekämpa attacken utan minsta förlust då fienden helt och hållet hade fokus framåt.
Jag glömmer aldrig den första fiendens min och kommentar när vi skjuter dem bakifrån:
"-Men där ska ni ju inte vara!"

Crying Scum
Inlägg: 47
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:23 am

Re: Bästa milsim händelse/moment

Inlägg av Crying Scum »

Jag har två moment under Warmth of the Bear, 2013.

Första var vårt grupp efter spanning på väg till en punkt för upphämtning, vi gick på en grusväg och på vägen ditt hörde vi fi framför oss. Vi snabbt sprang in i skogen för att gömma oss. Det visade ganska snabbt att fi var redan död och dom gick tillbaka till basen. Det roliga va en pratade med flickvän/frugan på mobilen och konversationen bådar intet gott för mannen. Tydligen uppskattade hon inte att han var borta en hel helg på airsoft milsim och etc. Han försökte prata förnuft med henne med - "Det är enda tillfälle jag kan spela med gänget"
Han stannade 10-15m ifrån vad vi gömde oss och fortsatte pratade, medans andra döda fi gick vidare, tillslut gick han iväg. Nu när man tänker efteråt, hela incidenten var kanske skämt from fi, han hörde säker oss också och beslutade att driva oss. Oavsett, roligt händelse.

Andra är fortsättning av vår färd till upphämtning platsen och det började bli mörkt. Från avstånd hörde vi fyrhjuling komma mot oss, vi hoppade av vägen för att gömma oss, dock fanns det inga skog eller träd att gömma bakom. Självklart stannade fyrhjuling precis vad vi var, föraren och passageraren började söka området med ficklampa. Till slut såg en av dem en fot i diket och sa - "Är det någon där?", och sköt ett skott på honom, sekunder senare avfyrade alla i vår gruppen mot två fi, allt vi såg var två ficklampor började vifta frenetiskt efteråt, dem var eliminerat. Vi alla gick mot dem för att säkra området och la förband på vår kamrat. Det visade sig ganska snabbt dem fi vi sköt mot var faktiskt från Norge. 3-5 minuter senare kom lagets två buggy och hämtade oss och lämnade två döda norrmän på vägen.
War is won by the man with the bigger gun

xive22
Inlägg: 40
Blev medlem: tis okt 29, 2013 5:44 pm

Re: Bästa milsim händelse/moment

Inlägg av xive22 »

Vill bumpa så jag vet att den här tråden finns! men jag ska absolut skriva min roligaste händelse när jag har tid efter jobb!

Crying Scum det andra delen av din låter ju askul, satt och skratta lite för mig själv när jag läste den och kan bara tänka mig hur chockade dom 2 norrmänen måste varit! :D

Skriv svar