Airsoft innovations 40-Mike

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Kether
Admin
Inlägg: 999
Blev medlem: lör maj 05, 2012 7:11 pm

Re: Airsoft innovations 40-Mike

Inlägg av Kether »

Då funkar det bättre att ta fram deathrag och gå fram och prata med fuskaren.

Jag är ingen fan av 40-Mike och kommer inte att tillåta den på våra spel.

Faffnr
Inlägg: 16
Blev medlem: tor sep 07, 2017 7:55 am

Re: Airsoft innovations 40-Mike

Inlägg av Faffnr »

Lite tråkigt att Frysen Airsoft tillåter denna granat på deras arena!

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: Airsoft innovations 40-Mike

Inlägg av Callahan »

Ja intresset för deras bana dalade rejält när dom valde att godkänna den! :evil:
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Faffnr
Inlägg: 16
Blev medlem: tor sep 07, 2017 7:55 am

Re: Airsoft innovations 40-Mike

Inlägg av Faffnr »

Callahan skrev:
tor nov 29, 2018 1:10 am
Ja intresset för deras bana dalade rejält när dom valde att godkänna den! :evil:
Dock är det inte många som köpte den som tur är, eller använder den på spel, kan vara att det är lågsäsong nu.

Men hoppas någon köper ics granat kastare och fyller den med 40 mikes, då kanske dom väljer att ta bort den.

Användarvisningsbild
mehailz
Inlägg: 295
Blev medlem: lör aug 11, 2012 9:08 am
Lag / förening: ODA-036
Aktiv sedan: 2009
Ort: Jönköping

Re: Airsoft innovations 40-Mike

Inlägg av mehailz »

Enda 40mm som är "useful" är ju reaper & smoke skotten från Airsoft Innovations. Allt annat känns meningslöst.

YogHippie
Hippie
Inlägg: 329
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:03 pm

Re: Airsoft innovations 40-Mike

Inlägg av YogHippie »

40Mike är inte heller tillåten på Hippies spel och banor.
Den anses funktionslös inom ramarna för hobbyn och det synsätt vår arrangörsgrupp har, och inte vara ett positivt inslag över huvud taget.

Crapgame
Inlägg: 140
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:17 pm

Re: Airsoft innovations 40-Mike

Inlägg av Crapgame »

Förstår inte faran med den om den används i rätt regelbruk. det är ju bara som en Hög-rof bössa.
klart att det kan va problematiskt om den tillåts inomhus som en vanlig 40mm granat men utom hus eller från hus utåt är det ju inget konstigt.

såg denna i bruk på Asgard Events i Polen, största effekten vad att folk ducka av ljudet och att den fungerade som ett reservmagasin i princip.

Användarvisningsbild
Borka
Inlägg: 53
Blev medlem: fre maj 25, 2012 2:34 pm
Aktiv sedan: 2010
Ort: Göteborg

Re: Airsoft innovations 40-Mike

Inlägg av Borka »

En produkt som borde ses som ett aprilskämt som slagit fel.
När jag läser kommentarerna under Youtube-videon så får jag lätt känslan av att den här idiotgranaten kommer bli en vattendelare mellan dum-amatörarrangörer och övriga.

Medan jag inte ser på granaten som halsbrytande farlig så har den så uppenbara säkerhetsproblem att den inte har något som helst utrymme i den faktiskt utövade airsoften.
Crapgame skrev:
ons dec 19, 2018 7:38 pm
Förstår inte faran med den om den används i rätt regelbruk. det är ju bara som en Hög-rof bössa.
klart att det kan va problematiskt om den tillåts inomhus som en vanlig 40mm granat men utom hus eller från hus utåt är det ju inget konstigt.

såg denna i bruk på Asgard Events i Polen, största effekten vad att folk ducka av ljudet och att den fungerade som ett reservmagasin i princip.
Som en hög-rof bössa med en vadå, tre-sekunder lång skur som inte går att avbryta.

Crapgame
Inlägg: 140
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:17 pm

Re: Airsoft innovations 40-Mike

Inlägg av Crapgame »

Kanske om vi undviker hate-speech så går det lättare att tala. termer som idiotgranat är inte riktigt rättfärdigat.
Det är ju användaren och spelplatsers regler som avgör. Inte youtube kanaler och etc.

Men ja det finns många med dåligt omdöme därute och ja den kan missbrukas, men vilket annat hjälpmedel i airsoft gör inte det?
Blir nästan mer irriterad på spelare som bara skjuter och skjuter fastän man ropar Träff och har flera deadrags på sig, bara för att dom vill skjuta på något. då skulle den här vara ypperlig.

Och vad är skillnaden mellan denna och dem som spelar Understöd med en KSP som dem håller in avtryckaren minst lika länge, förutom att man förhoppningsvis kan avsluta skotten på KSP?

Men jag såg den användas i det största SIB spelet jag deltagit i (600 pers i en stor SIB anläggning i Polen) och av personer med gott folkvett inom reglerna angivna av arrangören, ingen gjorde sig illa av den och den hade mest en skrämseleffekt.

Piratesque
Inlägg: 36
Blev medlem: tor mar 15, 2018 7:23 pm

Re: Airsoft innovations 40-Mike

Inlägg av Piratesque »

Flikar in med att för mig påminner den mest om en simulerad eldkastare, kanske borde man se och använda den som en dylik? Bara en tanke.

Skriv svar