Har hobbyn dött lite?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Cire
Inlägg: 90
Blev medlem: fre jul 20, 2012 5:05 pm

Re: Har hobbyn dött lite?

Inlägg av Cire »

Det jag saknar med facebook grupperna var att man kunde faktiskt göra några riktigt bra fynd där ibland av folk som bara ville bli av med sakerna för att de slutar.

Användarvisningsbild
mehailz
Inlägg: 295
Blev medlem: lör aug 11, 2012 9:08 am
Lag / förening: ODA-036
Aktiv sedan: 2009
Ort: Jönköping

Re: Har hobbyn dött lite?

Inlägg av mehailz »

Blir väl så med när man har en shift i spelare...

Majoriteten av stora milsim lag har ju lagt ner, november india, romeo india, TF green med mera, kändes lite halvtomt bara :P

LiquidSnake
Inlägg: 135
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:25 pm

Re: Har hobbyn dött lite?

Inlägg av LiquidSnake »

Callahan skrev:
mån okt 09, 2017 4:04 pm
Ska vi försöka få lite liv i forumet igen då?
Om vi alla hjälps åt och lägger upp tex lite bilder i media tråden.
Jag har mängder med grejer jag skulle kunna fotografera och slänga upp i media-delen av forumet.

Jag ska se om jag kan fixa lite bilder under veckan.

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: Har hobbyn dött lite?

Inlägg av Callahan »

Låter bra upp med dom bara!
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

jowe
Inlägg: 80
Blev medlem: mån jun 06, 2016 9:05 am

Re: Har hobbyn dött lite?

Inlägg av jowe »

Nya arrangörer på G! Pirate Milsim Experience (PME) jobbar i skrivande stund med hemsida etc. för att lansera en ny spelserie med fokus på milsim och LARP. Första stora spelet i serien beräknas äga rum i slutet av april.

Stay tuned for more!

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Har hobbyn dött lite?

Inlägg av Twist »

Callahan skrev:
mån okt 09, 2017 11:17 am
Vet att många flydde forumet pga många Mod/admin var riktigt hårda och höll stenhårt på reglerna.

Ja, det var väldigt bråkigt där ett tag och vi i crew körde våra egna race, ofta lite fartblinda och utan insikt i hur det var att sitta på andra sidan och bli mobbad. Ja, vi betedde oss som mobbare hela högen, vissa mer än andra. Det kulminerade för tio år sen ungefär. Då var det så stor skillnad i hur enskilda mods/admins jobbade att det var slumpen som avgjorde om man fick en tillsägelse, en varning eller blev bannad på livstid. Det fanns bara livstid, dessutom. Det var inte bara vi i crew som var problematiska heller utan det var en genomgående hård och oförlåtande ton som de flesta som hade varit med ett tag plockade upp och sparkade neråt.

Framför allt nybörjare kunde inte komma undan hur de än gjorde, i princip. Det var dubbelbestraffningar hela vägen och gick inte att göra rätt. Sökte man och hittade en relevant tråd så fick man skit för att man necropostade och skapade man en ny så fick man skit för att man inte hade sökt. Damned if you do... ;)

Tyvärr finns inte det gamla forumet kvar längre och det är lite synd för det hade varit intressant att gå tillbaka och se hur demokratiseringsprocessen gick till. Det var ingen lätt förlossning, det är iaf ett som är säkert. :) 2012 var det någon i crew som noterade att det hade blivit markant lugnare och vänligare stämning på forumet i stort. Då hade det gått några år sen vi rensade upp i crew, gjorde om reglerna markant och ändrade framtoning helt.

Det roliga är att det fortfarande berättas i varnande ordalag om de hårda, orättvisa och maktgalna moderatorerna på AirsoftSverige. Det är inte så värst länge sen jag hörde någon avråda en nybörjare från att bli medlem, för här blev man minsann av med huvudet för minsta lilla. När jag började ställa lite frågor (han visste inte vem jag var) kröp det fram att han som varnade inte hade varit inloggad på nästan tio år och baserade allt på ett bråk med en moderator som vi kastade ut pga dåligt uppförande redan när vi själva var som värst. :lol:
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Grim Nyberg
Inlägg: 199
Blev medlem: mån okt 29, 2012 7:58 pm

Re: Har hobbyn dött lite?

Inlägg av Grim Nyberg »

Jag tror jag tillhör dom som fick flest livstidsban :lol:
Bad boiii 4 life.
Real Fake Guns
https://www.facebook.com/realfakeguns
Riktiga pang pang till airsoft

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Har hobbyn dött lite?

Inlägg av Twist »

Haha! :lol: Det var katt och råtta i flera år. Vi var ständigt på vår vakt för hockeymasker i mediadelen med fingret på ban-knappen. Good times! :lol:
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Bennybira
Inlägg: 274
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:59 pm

Re: Har hobbyn dött lite?

Inlägg av Bennybira »

Aah. Minns att jag alltid skyndade mig med att läsa Grims posts innan de låstes / han blev bannad.
Men överlag tycker jag om ASS, ska försöka vara mer aktiv är även om jag inte spelar aktivt alls längre. Delvis tidsbrist och delvis lagbrist :D

Poyjs
Inlägg: 61
Blev medlem: tis maj 15, 2012 5:33 pm

Re: Har hobbyn dött lite?

Inlägg av Poyjs »

Mycket intressant läsning!
Har suttit nu x antal timmar och kört runt satan på forumet på nästan alla delar och gjort mig uppdaterat :)
De så man börja upptäcka något grått hår på skallen av all info som alltid legat här men ack så aktuell.

Har ju sj haft ett uppehåll på ca 4-5 år säkert, tog tag i mina vapen som hängt på väggen och insåg snabbt att " näää dessa Krita-period-vapen duger fan inte " Tog tag i det med några Insats polare och nu fått upp ögonen på nytt. Inhandlat nya saker och hoppas på att få uppleva samma goa adrenalin rus som förr.

Jag håller med många här ang den Katt & Råtta lek som du beskrev Twist, och numera skrattar man ju bara åt det för att det var så banalt och nästan sjukt av hur hårt det var. Men samtidigt har jag förståelse då jag på den gamla goda tiden hade god kontakt med några Admins och fick helt annan inblick i eran/deras vardag. Jag blev väldigt förvånad när jag nu seglat runt på forumet och insåg ganska fort hur avslappnat det blivit från Admins, detta har ju redan besvarats men en stor skillnad, dock mycket mindre tryck på forumet, vilket jag tycker är synd och hade velat få igång igen med diskutioner, bilder, nybörjar frågor osv...,

Airsoftsverige va mitt då-tidens Facebook och man satt från tidig dag till sen kväll o ville vara hjälpsam till Nybörjare och diskutera saker. Så nu hoppas jag på att jag kommer hitta tillbaka ordentligt och längtar till nästa söndags-spel.
****** skrev: och vad är AEG för nått och har min airsoft det?

Skriv svar