Har hobbyn dött lite?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Elestro
Inlägg: 61
Blev medlem: ons maj 06, 2015 1:14 pm

Re: Har hobbyn dött lite?

Inlägg av Elestro »

Forumet i stort är superbt, har fått så mycket hjälp, tips och råd att jag tappat räkningen.
Det är ju just Airsoft-börsen som har lite problem att tampas med, inte forumet eller sidan överlag och att FB skulle utgöra någon form av dödsdom på sikt för AS som forum, är väldigt dystopiskt. :)

Förstår inte riktigt den här svart/vita-logiken om jag skall vara ärlig, det går superbra att annonsera både här på AS och på FB, samtidigt, lovar. ;)
Det går alldeles utmärkt att ställa frågor i t.ex någon "owners club" på FB OCH här, o.s.v.

Och Callahan, helt enig att notiser är otroligt störande, därav har jag endast de aktiverade i trådar där jag vill ha dem ;)

Skall lämna denna tråd i frid och fred nu. Ha det finast gentlemän!
Your ass is grass and I have the weed-wacker.

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: Har hobbyn dött lite?

Inlägg av Callahan »

Ja att påstå att forumet är döende är väl en överdrift.
För det.är en riktigt bra plattform.
Vet att många flydde forumet pga många Mod/admin var riktigt hårda och höll stenhårt på reglerna.
Det var iofs bra så att det inte spårade ur fullständigt.
Men det blev lite tråkig stämning av det.
Sen är det lätt att uppfatta text på fel sätt beroende på hur man uttrycker sig när man skriver.
Jag är nog den på forumet som har använt mest utropstecken i forumets historia. 😂
Kan hålla med om att vissa grupper på forumet är bra men är allmänt trött på hela Facebook.
Nära att deleta skiten.

Detta forum är ju vad vi själva gör det till!
Jag har försökt vara mer aktiv här för att det ska synas att det.verkligen är liv och rörelse här.👍

Så kom igen nu grabbar/tjejer så gör vi detta forum superb igen! 😍
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

GABTAB
Inlägg: 205
Blev medlem: mån maj 07, 2012 12:45 pm

Re: Har hobbyn dött lite?

Inlägg av GABTAB »

Visst har det blivit bra mycket mindre aktivitet här. Facebook är den största orsaken till det. En annan orsak är att vår forumsadministration varit lite seg med vissa saker och forumets utveckling har avstannat. Själv kollar jag forumet ett par gånger om dagen. Ser gärna mer aktivitet här.

1mpulseS0D
Inlägg: 80
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:37 pm

Re: Har hobbyn dött lite?

Inlägg av 1mpulseS0D »

Jag är stark motståndare till facebook-grupperna som suger åt sig så sjuhelsikes massa folk :D Blir inte samma community-känsla som det blir på ett forum :)

Jag vet dock inte hur man ska få ett ordentligt liv i forumet igen? Jag som många andra är inne o bläddrar lite om dagarna, men jag har inte så mycket att skriva om själv.. :lol:

Gidappa
Inlägg: 133
Blev medlem: lör maj 13, 2017 2:38 pm

Re: Har hobbyn dött lite?

Inlägg av Gidappa »

Det är därför det finns nybörjare som jag som har tusen frågor du kan svara på ;)

Användarvisningsbild
mehailz
Inlägg: 295
Blev medlem: lör aug 11, 2012 9:08 am
Lag / förening: ODA-036
Aktiv sedan: 2009
Ort: Jönköping

Re: Har hobbyn dött lite?

Inlägg av mehailz »

För man märker det en hel del, speciellt på vapen trådarna där folk lade upp mycket mer bilder, samma inom impressions och köp & sälj. Känns relativt dött jämfört med 1år sedan :3

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: Har hobbyn dött lite?

Inlägg av Callahan »

Ska vi försöka få lite liv i forumet igen då?
Om vi alla hjälps åt och lägger upp tex lite bilder i media tråden.
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Darki90
Inlägg: 21
Blev medlem: fre maj 02, 2014 4:34 pm

Re: Har hobbyn dött lite?

Inlägg av Darki90 »

Tycker Hobbyn här upp i Umeå har bara växt och växt sen jag började 2014 :D Går man in på spel Norrland så har vi ungefär nästan varje helg. Väldigt mkt nytt folk, vi i UAF (Umeå Airsoftförening) är på events tex Shooter expo och Nerdcon Umeå där vi byggde en skjut bana inomhus i en skola så folk fick testa med upp syn av vuxen. Väldigt lyckat, haft det 2 år i rad nu och det har bidragit till fler som har öppnat upp ögonen för hobbyn/sporten :)
Specna Arms SA-G02 [110m/s]
Classic Army G3 [120m/s]
KWC 1911 RAIL Black Tone [105m/s]
KJW CZ P-09 Heavy Duty [89m/s]

https://www.instagram.com/vannas.airsofttech/

Metalman_666i
Inlägg: 65
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:19 pm

Re: Har hobbyn dött lite?

Inlägg av Metalman_666i »

Använder folk verkligen Facebook år 2017? :lol: Haha, nädå skämt å sido.

Här i Göteborgsområdet är hobbyn väldigt stor och växer så att det knakar. Det spelas i stort sett varje helg året runt. Plus lite större spel lite då och då. Jag som har hållit på med hobbyn sedan 2005 typ, har bara sett en ökning av deltagare på spelen häromkring.

Detta forum och VSAF (Västsvenska Airsoftföreningen) är de enda forum jag besöker när det gäller airsoft. Detta forum har ju en mer helhetsbild över airsoften i Svea rike, medan VSAF är mer lokalt där jag själv bor. Jag är mycket inne på båda forumen dagligen och läser lite olika trådar som intresserar mig. Tyvärr är jag ute på spel på tok för sällan. Men jag skulle nog aldrig sälja eller köpa airsoftrelaterade produkter utanför dessa forum, med undantag gör fysiska butiker då såklart.
Senast redigerad av 1 Metalman_666i, redigerad totalt 0 gånger.
Äntligen en stolt ägare av en VFC 416 och en G&P Navy Seals MOTS M4 :D

Lisen
Inlägg: 27
Blev medlem: fre mar 04, 2016 5:14 pm

Re: Har hobbyn dött lite?

Inlägg av Lisen »

Darki, ni gör ett superjobb i Umeå! Som utflyttad saknar jag UAF-spel :) Ni borde dela med er med ert tänk och tillvägagångssätt här på a.s.s så att andra föreningar kan få inspiration och se hur och vad ni har gjort.

Jag räknar mig själv fortfarande som nybörjare efter 2+ år och tycker airsoftsverige är toppen, det finns enorma mängder frågor och svar gömda här och jag uppskattar de gamla rävarna som glatt och med exepertis delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter.

Angående forumet skulle jag gärna se en sammanslagning av många underforum. Det finns mängder med specifika underforum och ibland känns det lite grötit och svårt att se när det kommit nya saker. Det tror jag skulle göra att forumet känns lite mer levande också, nu är allt lite utspritt.

Köp och sälj är suveränt, enda nackdelen jag ser där är att vissa som skapar annonser går in och uppdaterar dessa varje dag vilket gör det lite grötigt. En annan nackdel är också de som rensar annonsen när saken/sakerna är sålda vilket ger en huvudbry när man har för sig att man sett något man ville ha men det är helt plötsligt borta. Men för att fungera som en säljsida fungerar forumet förvånansvärt bra.

Det är mina tankar kring a.s.s överlag, jag uppskattar verkligen alla här och den trevliga tonen som finns. Airsoftcommunityt överlag är väldigt trevligt, men man kanske bör göra små uppdateringar kring strukturen för att locka tillbaka folk från andra plattformar.

Skriv svar