Alternativ term för "civila på banan"?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
harlekin
Inlägg: 286
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:18 pm

Re: Alternativ term för "civila på banan"?

Inlägg av harlekin »

"Game off" såklart! :D
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?

Novice
Inlägg: 7
Blev medlem: sön jun 17, 2012 7:47 pm

Re: Alternativ term för "civila på banan"?

Inlägg av Novice »

Själv är jag av åsikten att "Avbryt" är bäst för allt som kräver ett ickenormalt spelstopp. Skarp skada, ickespelare på banan eller någon annan form av situation som kräver ett abrupt spelavbrott. "Game!" skulle jag reservera för vanliga "officiella" start eller spelstopp. Då är det lätt att skilja de två situationerna åt också :)

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Alternativ term för "civila på banan"?

Inlägg av Twist »

Ja, "Game!" eller "Game off!" tolkar iaf jag som att spelet är avslutat, inte tillfälligt avbrutet.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

delendam
Inlägg: 114
Blev medlem: tis maj 08, 2012 1:40 pm

Re: Alternativ term för "civila på banan"?

Inlägg av delendam »

Problem med stopp som inbegriper ordet "game" är att det kan tolkas fel. Folk kan råka tyda det som game on eller game off. Bäst med ett tydligt ord som inte kan misstolkas enligt mig. Tex "civila" eller "avbryt".

Finns en orsak till att "five" utlämnas när man räknar ned på engelska. Ordet är alldeles för likt "fire" och nervösa människor sållar vad de hör...

mouse
Admin
Inlägg: 225
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:02 am

Re: Alternativ term för "civila på banan"?

Inlägg av mouse »

Jag har valt att använda avbryt på mina spel. Bara för att det aldrig ska uppstå förvirring.
Det händer t.ex. att civila traskar in på banan när lagen står på olika delar av banan INNAN game on.
Eller att man haft ett antal game on/game of moment i ett spel av olika anledningar och att spelare som varit på lite avstånd inte hört detta.
Då kan en hel grupp komma infarandes i en tråkig situation i tron att man skrek game on precis innan.
"mmm, kanelbullar. FAN, vet ju inte vad kanelbullar betyder! HELVETE!!"
"Har du något i kakfickan?..... KARTFICKAN!"

Nya affärsredovisningar
Youtube kanal
Instagram

Skriv svar