"State of the union?" - Är det lönt att börja igen?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Hälge
Inlägg: 234
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:15 pm
Lag / förening: Task Force Rednecks

Re: "State of the union?" - Är det lönt att börja igen?

Inlägg av Hälge »

En Volvo är alltid en Volvo, hur många gånger du än designar om den :roll:
Är nog svårt att få bort gamla "drygstämpeln".

Bennybira
Inlägg: 274
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:59 pm

Re: "State of the union?" - Är det lönt att börja igen?

Inlägg av Bennybira »

Blir dessvärre så i alla hobbys, ju längre man utövat ju mer "dumförklaras" nya spelare.
så var det förr iaf.
Pryl-snobberiet och höga instegströsklar / dåligt utjämnande regler gjorde / gör det även svårt för nya spelare att agera dugligt på t.ex större milsim.

Praktexempel på detta är:
Lagdrivna / köpta fordon (kontra arr. hyrda fordon - iaf större trupptransporter)
Natt-utrustningen. (nods för 40k ++)

Fubar
Inlägg: 157
Blev medlem: lör jun 29, 2013 12:26 pm

Re: "State of the union?" - Är det lönt att börja igen?

Inlägg av Fubar »

1.
Nyvång har växt till sig ordentligt.
Från att ha haft kanske 10-15 spelare på en lördag, ligger de nu runt 40+ spelare varje lördag.
Banan är under ständig utveckling.
Dom finns på facebook under namnet Nyvång Airsoft Alliance
“War is young men dying and old men talking"
---------------------------------------------------------------------------------------
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... ilit=fubar

Bennybira
Inlägg: 274
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:59 pm

Re: "State of the union?" - Är det lönt att börja igen?

Inlägg av Bennybira »

Har ni fortfarande minderåriga på spelen? Jag är sjukt osäker till den utvecklingen, men det kanske har fungerat?

Åback
Inlägg: 59
Blev medlem: tis maj 15, 2012 4:37 pm

Re: "State of the union?" - Är det lönt att börja igen?

Inlägg av Åback »

Jag var också lite osäker till det när jag började spela där, men det sköttes väldigt bra faktiskt. Har inte träffat på något stök eller problem med några av de minderåriga där.

Fubar
Inlägg: 157
Blev medlem: lör jun 29, 2013 12:26 pm

Re: "State of the union?" - Är det lönt att börja igen?

Inlägg av Fubar »

Som ovan.
Var också osäker på de minderåriga först.
Men jag siktade bara lite lägre...
Nej, men det är inget som jag märkt de gånger man spelat där.
Tycker inte att de är sämre än andra.
“War is young men dying and old men talking"
---------------------------------------------------------------------------------------
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... ilit=fubar

Kether
Admin
Inlägg: 999
Blev medlem: lör maj 05, 2012 7:11 pm

Re: "State of the union?" - Är det lönt att börja igen?

Inlägg av Kether »

Kommer ett par milsim under nästa år från vårt läger. :D
Om man nu är sugen på sånt.

Detta året har vi inte arrat så mkt för att andra aktörer har arrat en massa och det har varit rätt tjockt med större spel.

Bennybira
Inlägg: 274
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:59 pm

Re: "State of the union?" - Är det lönt att börja igen?

Inlägg av Bennybira »

Låter mysigt!
Hoppas infon dyker upp här med. Eller på annat centraliserat ställe, vad det nu må vara!

Johan W
Inlägg: 8
Blev medlem: mån okt 08, 2012 3:00 pm

Re: "State of the union?" - Är det lönt att börja igen?

Inlägg av Johan W »

Var hittar man den här trimtabellen? :)

Avseende dryghet osv. så skulle jag säga att hobbyn lidit rätt hårt av sjukt grabbig attityd där många vill verka tuffast bäst och ballast, vilket ofta tar sig form i att man "sätter dit" folk över nätet (sådär tryggt bakom skärmen). Jag tror hobbyn mått bra av att ha åldrats lite och det vore grymt om vi kunde få den lite mer jämställd, mer tjejer tror jag skulle göra hobbyn (och klimatet inom hobbyn) gott.

Användarvisningsbild
KronaN
Inlägg: 114
Blev medlem: fre apr 10, 2015 4:27 pm

Re: "State of the union?" - Är det lönt att börja igen?

Inlägg av KronaN »

Johan W: Håller med, alla tjänar på en mindre sträv attityd inom hobbyn. Även om man själv har sin fasta uppfattning om hur man ska spela och vad man ska köpa så är det bra att ha lite perspektiv. Målet ska ju vara en syssla för alla så att man känner sig välkommen vem man än är...

Vet själv hur det är när jag blir för uppspelt över en ny inriktning eller spelstil, blir lätt lite för insnöad och fått tänka på att lyssna på andras input mer ;)

Kether: Låter kanonbra, alltid ett nöje att deltaga på Airsoft Adventures milsim.

OnTopic:

Huruvida det är lönt att börja lira igen, så skulle jag nog säga att det aldrig har funnits fler valmöjligheter än nu. Så mycket är bättre än förr - du har en ständigt innovativ aktör i Tokyo Marui (Recoil Shock FTW!), du har kinakloner som slutat suga, GBBR som faktiskt funkar bra, massvis med nischade onlineshoppar etc. Man blir snurrig i huvudet vid tanken på allt godis som finns tillgängligt!

Ser ingen direkt negativ trend i dagens svenska airsoftklimat om jag ska vara ärlig. Mognadsgraden är fortfarande relativt hög, och träfftagandet helt okej på de flesta håll. Det enda som jag kan instämma i är de oturligt nog väldigt decentraliserade plattformarna för kommunikation - forumet används i princip inte för diskussioner längre.

Skriv svar