"State of the union?" - Är det lönt att börja igen?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
1mpulseS0D
Inlägg: 80
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:37 pm

Re: "State of the union?" - Är det lönt att börja igen?

Inlägg av 1mpulseS0D »

Jag vet inte riktigt när du försvann, men nu för tiden när det är lagligt att importera gasbössor ifrån utlandet så finns det ju massor med möjligheter med internationella försäljare än vad det fanns innan. USA har till exempel för lite sedan börjat skicka till Sverige. Både AirsoftGI och Evike skickar till Sverige vad jag vet. Troligtvis fler (Om man nu vill ha en bössa med orange flammdämpare ;))

Dalby och MAIA finns alltid kvar och har mycket folk på sina spel (Åtminstone Dalby, var ett tag sedan jag vart på MAIA). Finns flera mindre lördags/söndagsspel utspridda i Skåne, som ofta dyker upp här på forumet, så håll ögonen öppna!

Jag tycker att det bara är att köra på ifall jag var i ditt läge!

Bennybira
Inlägg: 274
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:59 pm

Re: "State of the union?" - Är det lönt att börja igen?

Inlägg av Bennybira »

Gasbössor har jag följt utvecklingen på i smyg, men de lockar inte riktigt.

Bra info för övrigt :)

Snusfarbror
Inlägg: 24
Blev medlem: tor aug 15, 2013 4:43 pm

Re: "State of the union?" - Är det lönt att börja igen?

Inlägg av Snusfarbror »

När jag började spela för tre år sedan skapade jag och mina kompisar en facebookgrupp så vi skulle enkelt kunna hålla kontakten när vi skulle spela. Vi var då 13 stycken. Åren gick och fler bjöds in. Nu är vi 131 medlemmar i gruppen.
Spel arrangeras huvudsakligen i det området jag bor, där vi fått tillåtelse av markägaren att spela. Dock har intresset för spel varit svalt på sistone då många av våra medlemmar bor i malmö och för dom är det en bit att åka. Så det är lite svårt att få ihop ett spel.

Bennybira
Inlägg: 274
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:59 pm

Re: "State of the union?" - Är det lönt att börja igen?

Inlägg av Bennybira »

Vart "ungefär" hålls det spel då? framgick inte från ditt inlägg? Bara att det är för långt från malmö? (a good thing?? ;) )

Snusfarbror
Inlägg: 24
Blev medlem: tor aug 15, 2013 4:43 pm

Re: "State of the union?" - Är det lönt att börja igen?

Inlägg av Snusfarbror »

Bennybira skrev:Vart "ungefär" hålls det spel då? framgick inte från ditt inlägg? Bara att det är för långt från malmö? (a good thing?? ;) )
Det hålls i Brösarp och Gärsnäs. Framför allt i Brösarp.

Cire
Inlägg: 90
Blev medlem: fre jul 20, 2012 5:05 pm

Re: "State of the union?" - Är det lönt att börja igen?

Inlägg av Cire »

Måste fråga hur de ser ut med köp&sälj platser. Jag hade facebook och såg massvis med affärer där, visserligen verkar det ökat här på forumet men inte lika lavinartat som jag trodde. Vart säljer folk sina saker idag, eller finns det nya facebook grupper som är gömda?

mouse
Admin
Inlägg: 225
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:02 am

Re: "State of the union?" - Är det lönt att börja igen?

Inlägg av mouse »

Det finns en del små lokala facebook grupper med få medlemmar.
Men nog har försäljningen ökat mycket här.
"mmm, kanelbullar. FAN, vet ju inte vad kanelbullar betyder! HELVETE!!"
"Har du något i kakfickan?..... KARTFICKAN!"

Nya affärsredovisningar
Youtube kanal
Instagram

Wasp
Inlägg: 89
Blev medlem: tis maj 15, 2012 9:08 pm
Lag / förening: Whiskey Recon Team
Aktiv sedan: 2007
Ort: Skåne

Re: "State of the union?" - Är det lönt att börja igen?

Inlägg av Wasp »

Den lite större gruppen är "Köp & Sälj, Airsoft Gear/Utrustning (ENDAST)" och precis som gruppnamnet antyder är det bara utrustning som ris, lampor, magasin etc och Gear som västar, fickor, slings och uniformer som får lov att säljas där alltså inga pistoler eller halva bössor. Så i dagens läge är det lite fler än 1000 medlemmar i gruppen och så länge man läser reglerna och följer dem så funkar allt precis som i andra grupper.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
...:::Whiskey Recon Team:::...
"IN VALOR THERE IS HOPE."

Revan
Inlägg: 4
Blev medlem: tis dec 13, 2016 7:13 pm

Re: "State of the union?" - Är det lönt att börja igen?

Inlägg av Revan »

Jag som är helt ny i hobbyn kan säga att jag tycker det verkar lovande. Men jag kan instämma med flera föregående om att samlingsplatserna online är väldigt splittrat. Jag har haft svårt både att hitta folk att få hjälp ifrån och hitta spel (förståeligt i dessa vintertider). Men sakta men säkert har jag börjat hitta olika små krypin där folk gömmer sig och där är det fullt med liv i hobbyn.

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk

Skriv svar