Rats Södetälje(Sthlm), Bra eller Dåliga?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum

Hur upplever du Rats i helhet

Vet ej
28
31%
Helt Fruktansvärda!
16
18%
Dåliga
10
11%
Bra
25
28%
Super bra bästa som finns!
11
12%
 
Antal röster: 90

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Rats Södetälje(Sthlm), Bra eller Dåliga?

Inlägg av Gwlyddyn »

Det handlar inte om ATT det chronas utan HUR.

Som sagt: Chronografer kräver ljus. Har ALDRIG någonsin varit med om så varierande resultat på en och samma bössa som på RATS. Ena veckan 128 m/s. Två veckor senare låg samma bössa på 105. (Hemma chronade den 126 m/s.)

Om arrangören chronar en bössa och ger ett säkerhetsavstånd som inte stämmer; Vems är ansvaret att folk skjuter på tok för nära?

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Rats Södetälje(Sthlm), Bra eller Dåliga?

Inlägg av Twist »

Angående bankkonto så vet jag inte riktigt vad problemet är, såvida ni är en registrerad förening som har ett organisationsnummer. Jag har bara det senaste året fått öppna tre olika konton till tre olika nystartade föreningar i två olika banker. Ingen av föreningarna hade mer än fem medlemmar vid tillfället.

Swedbanks föreningskonton är det jag har bäst erfarenhet av. Lägst avgifter och stor vana vid att hantera små ideella föreningar.

Lycka till.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Crawler
Inlägg: 6
Blev medlem: sön okt 09, 2016 2:37 pm

Re: Rats Södetälje(Sthlm), Bra eller Dåliga?

Inlägg av Crawler »

Härligt, bra svar här över. Jag hoppas att ni tar åt er utav kritiken både positiv och negativ och gör det bästa av detta,

Mvh
Crawler-Sthlm

faither
Inlägg: 7
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:25 pm

Re: Rats Södetälje(Sthlm), Bra eller Dåliga?

Inlägg av faither »

Gwlyddyn skrev:Det handlar inte om ATT det chronas utan HUR.

Som sagt: Chronografer kräver ljus. Har ALDRIG någonsin varit med om så varierande resultat på en och samma bössa som på RATS. Ena veckan 128 m/s. Två veckor senare låg samma bössa på 105. (Hemma chronade den 126 m/s.)

Om arrangören chronar en bössa och ger ett säkerhetsavstånd som inte stämmer; Vems är ansvaret att folk skjuter på tok för nära?

om jag inte har helt fel så använder väl R.A.T.S IR chroner? i så fall är ljus det sämsta då det kan störa IR bandet, och hur har du tänkt få in ljus i röret?

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Rats Södetälje(Sthlm), Bra eller Dåliga?

Inlägg av Gwlyddyn »

Jag vet bara hur riktiga chronografer fungerar och förutsatte att skiten som används inom airsoft funderade likadant.

Oavsett anledning är det något fishy med chroningen på RATS för jag har som sagt aldrig sett så stor skillnad på en bössa tidigare.

vargen77
Inlägg: 23
Blev medlem: ons maj 22, 2013 6:03 pm

Re: Rats Södetälje(Sthlm), Bra eller Dåliga?

Inlägg av vargen77 »

Jag har spelat på rats sedan starten och jag har fått nästan samma resultat varje gång dock så har jag inte hunnit vara ute i år.

faither
Inlägg: 7
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:25 pm

Re: Rats Södetälje(Sthlm), Bra eller Dåliga?

Inlägg av faither »

Vill minnas att dom förut körde chron med 20 kulor och kör med typ 25-28 nu , kan det vara så att du fick 100 med 25 och 120 med 20?

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Rats Södetälje(Sthlm), Bra eller Dåliga?

Inlägg av Gwlyddyn »

Självklart inte.

Det har inte bara hänt en gång och med en bössa heller.

Skriv svar