Airsoft Marknad

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
jonatanelgstrom
Inlägg: 3
Blev medlem: tis mar 25, 2014 3:50 pm

Airsoft Marknad

Inlägg av jonatanelgstrom »

Hejsan!

Jag har precis skapat en ny webbsida för köp och försäljning av airsoft produkter.
Sidan är öppen för hela norden med språk i Engelska, Norska, Danska, Finska och Svenska.

Ta gärna en titt på hemsidan;
https://airsoft-marknad.sharetribe.com/

OBS!
Sidan har för tillfället en transaktionsavgift på 15% detta är för att samla in pengar för att få en personlig domän och
för ett utökat medlemskap på sidan som ger tillgång till fler och bättre funktioner.

Mvh, Jonatan administratör på Airsoft Marknad!

Användarvisningsbild
HrodgarHippie
Hippie
Inlägg: 208
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:43 pm
Lag / förening: Cannibal Hippies
Aktiv sedan: 2004
Ort: SWE

Re: Airsoft Marknad

Inlägg av HrodgarHippie »

Om jag får uttala mig lite löst..

Jag tror att du kommer få väldigt svårt att få in användare sålänge avgiften är på 15%!! :o På en liten skitsak är det kanske inte så farligt, men en försäljning på en PTW för 10000 är det saftigt mycket pengar.

Så, jag skulle föreslå att hellre gå på crowdfunding eller frivilliga donationer över Paypal för att betala utgifterna i ett startläge, först då kanske du kan börja få in användare.

Idén är helt rätt och bra för att öppna marknaden, genomförandet är lite mer haltande pga ekonomin bakom det.
Bara mina två .20.

G-Enis
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:15 pm

Re: Airsoft Marknad

Inlägg av G-Enis »

Håller med Hrodgar. 15% är löjligt mycket... Om du måste ta en transaktionsavgift borde du inte ta en procentandel över huvud taget. En tia eller 20kr räcker väl per transaktion kan jag tycka..

Skriv svar