Airsoft Ålder

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
V1lle12345
Inlägg: 13
Blev medlem: sön mar 13, 2016 10:34 pm

Airsoft Ålder

Inlägg av V1lle12345 »

Tjena AirsoftSverige! Tänkte höra om det KANSKE finns något ställe där folk tar emot spelare under 18 när en förälder är nära? Älskar och kolla på airsoft men har faktiskt aldrig testat för ja... Har ju inte hittat något sånt ställe!?

Jag skulle verkligen uppskatta om ni inte lägger en kommentar som bara är negativt! T.ex ''Du är för ung gå o spela nerf!''
Vill ha ett BRA svar om du har ett svar!

/ Ville

babymakerairsoft
Inlägg: 159
Blev medlem: mån okt 13, 2014 10:27 am

Re: Airsoft Ålder

Inlägg av babymakerairsoft »

Du svarade dig själv lite där, finns ingen som tillåter dig att spela, vara med om du är under 18, lika så köpa gevär/pistol.

V1lle12345
Inlägg: 13
Blev medlem: sön mar 13, 2016 10:34 pm

Re: Airsoft Ålder

Inlägg av V1lle12345 »

Wow... Exakt en sån kommentar jag visste man skulle få! :/ Skrev till o med att jag inte ville ha sånna negativa kommentarer! Om du inte har ett svar på min fråga, SVARA INTE DÅ!

Gäst

Re: Airsoft Ålder

Inlägg av Gäst »

V1lle, det finns ställen som tar emot yngre spelare, de är inte många och de är inte väl omtyckta.
Sök på forumet, denna fråga har uppkommit åtskilliga gånger tidigare.

Det finns även föreningar som tillåter yngre spelare i vapenfria roller så som medic eller engineer. I dessa fall handlar det om att ha en bra kontakt med målsman. Det viktigaste är dock att man känner att spelaren har en mental ålder och förmåga att hantera situationen.

Jag beklagar men det bästa sättet att visa din mognad är inte att skrika åt folk på forum för att du inte får svaren du vill få.
Ha det gott

jcastor
Inlägg: 49
Blev medlem: lör jul 14, 2012 8:39 am

Re: Airsoft Ålder

Inlägg av jcastor »

V1lle, det finns ställen som tar emot yngre spelare, de är inte många och de är inte väl omtyckta.
Sök på forumet, denna fråga har uppkommit åtskilliga gånger tidigare.

Det finns även föreningar som tillåter yngre spelare i vapenfria roller så som medic eller engineer. I dessa fall handlar det om att ha en bra kontakt med målsman. Det viktigaste är dock att man känner att spelaren har en mental ålder och förmåga att hantera situationen.

Jag beklagar men det bästa sättet att visa din mognad är inte att skrika åt folk på forum för att du inte får svaren du vill få.
Ha det gott

V1lle12345
Inlägg: 13
Blev medlem: sön mar 13, 2016 10:34 pm

Re: Airsoft Ålder

Inlägg av V1lle12345 »

Skrek aldrig, blev bara besviken på att man får en sån kommentar! Jag är 14 men väldigt ''mogen'' för min ålder då jag har en vuxen mans kropp skulle man kunna säga och beter mig inte som en 12 åring? Om de finns nåt ställe som tar emot 14 åringar som får använda ''vapen''

:/

Hälge
Inlägg: 234
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:15 pm
Lag / förening: Task Force Rednecks

Re: Airsoft Ålder

Inlägg av Hälge »

Finns det körskolor som tar imot en 14 åring för b-kort?
Airsoft har inget med att göra hur många fjun på hakan man har. Det är fortfarande ålder som gäller. Precis som körkort. Du kommer tyvärr inte få nått svar som du vill ha.

Critoo
Inlägg: 7
Blev medlem: lör sep 26, 2015 4:32 pm

Re: Airsoft Ålder

Inlägg av Critoo »

Det ska inte finnas några arrangörer som låter folk under 18 hantera airsoft vapen då det är emot lagen. Hittar du någon så får du gärna säga till så vi kan bojkotta denna.

Vill du spela airsoft innan 18 fyllda så får du tyvärr åka utomlands.

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: Airsoft Ålder

Inlägg av JonathanRL »

För att citera mig själv:
Det absolut första som bör nämnas är att enligt svensk lag så måste du vara över 18 år för att få delta i airsoftspel eller äga ett airsoftvapen. Det är ingenting som spelare hittat på för att vara elaka utan det är så lagen ser ut. Det absolut vanligaste är att spelare under 18 argumenterar att de får delta om de har övervakare eller målsmans underskrift. Vi är trötta på att höra det felaktiga motargumentet och du är inte ett undantag från reglerna. En övervakare har inte någon möjlighet att avstyra felaktigt användande av det effektbegränsade vapnet.

På många spel kan personer under 18 vara välkomna som statister, sjukvårdare eller fotografer men du får inte spela eller äga ett vapen och du kan få problem med Polisen om du gör det. Detta riskerar även att ge hobbyn ett dåligt rykte och att ge hobbyn dåligt rykte är inte det bästa sättet att börja i någon hobby. Om du inte är 18 får du gärna läsa på, diskutera och köpa utrustning som inte är vapen tills dess att du fyllt år.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Uffe_C
Inlägg: 28
Blev medlem: lör nov 08, 2014 7:39 pm

Re: Airsoft Ålder

Inlägg av Uffe_C »

Hejsan!

Det är inte egentligen emot lagen att spela när man är under 18, det är en vanlig missuppfattning. Dock ställer lagen krav på att det skall finnas någon myndig som övervakar. Det finns en dom när den vuxne befann sig i ett annat rum och det blev än fällande dom.

INGEN har blivit dömd för att låta en person under 18 delta i ett spel.

I praktiken spelar det kanske ingen roll, mycket få arrangörer kommer tillåta att du spelar i alla fall, men det finns de som gör det. Här nere i Skåne är CombatZone CQB en sådan arrangör.

Mvh Uffe

Ps. Jag delar inte heller uppfattningen att det skulle skada hobbyn med yngre deltagare, jag tror det är precis tvärtom. Det skulle öppna upp för föreningar, kommunala bidrag mm. (Inte bara grumpy old men....) :)

Låst