Nylon plast. Något att ha?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
shaZZ
Inlägg: 16
Blev medlem: tis maj 29, 2012 7:44 pm

Nylon plast. Något att ha?

Inlägg av shaZZ »

Halloj! Tänkte kolla om någon hade erfarenheter från nylon/komposit bössor? För nackdelar osv. Har lite planer att kanske införskaffa en sånhär.
http://www.frysenairsoft.se/shop/e/3747/

Kan det vara något att ha? Inte lika starkt som metall men dock mkt starkare än vanlig plast och mkt lättare att släpa omkring på.

Wiggen
Inlägg: 152
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:01 pm

Re: Nylon plast. Något att ha?

Inlägg av Wiggen »

Plastkropp över 2500 spänn, rekommenderar att du handlar något begagnat istället om du vill ha mer för pengarna.
"I've got a bullet here with your name on it, and I'm gonna keep firing until I figure out which one it is!"
PostNord FAQ
Hjälper gärna till med dina paket/brevfrågor, tveka inte att PM:a mig.

Haarax
Inlägg: 79
Blev medlem: fre dec 05, 2014 12:58 pm

Re: Nylon plast. Något att ha?

Inlägg av Haarax »

G&G plast är nästan som metall, stabilt, slagtåligt och lätt. Haft samma bössa, så bara fråga om du undrar.

Men jag skulle undvika Frysen om jag var dig, du kan få samma bössa för halva priset på ehobbyasia, gunfire.pl osv.
Cowards die in shame

shaZZ
Inlägg: 16
Blev medlem: tis maj 29, 2012 7:44 pm

Re: Nylon plast. Något att ha?

Inlägg av shaZZ »

Inte därifrån jag tänkt köpa :) den är beg som jag tänkt köpa för mkt bättre pris =)

Haarax: Hur var bössan i prestation och tålbarhet osv? och hur mkt tål boxen att uppgraderas?

Haarax
Inlägg: 79
Blev medlem: fre dec 05, 2014 12:58 pm

Re: Nylon plast. Något att ha?

Inlägg av Haarax »

Råkar den komma med kikarsikte och vara sprayfärgad? :P

G&G är inte kända för världens bästa interna kvalité, deras gearbox har en tendens att knäckas utan ett h/c-block vid hopupen. Min gjorde lite ojämnt 101-103, vilket är helt okej för det priset. Men nytt cylinderhuvud och nozzle kan vara en bra investering. Sköt kanske 30-40k skott igenom min, alltid med 11.1v, så det tål den.

På utsidan sitter dess rail och stock väldigt stabilt till skillnad från andra plastbössor där allt wobblar. Enda problemet jag hade var efter cirka 2-3k skott då jag hade till att slipa lite på gummit då det rört sig och förhindrade att mata kulor.. Därför passade jag på med flathop. Detta problemet är väldigt vanlig i G&G bössor ändå.
Cowards die in shame

shaZZ
Inlägg: 16
Blev medlem: tis maj 29, 2012 7:44 pm

Re: Nylon plast. Något att ha?

Inlägg av shaZZ »

Den är nyskick :D
h/c block vad är det? Hade tänkt byta lite delar så man får upp ms på den lite iaf.
Känner honom som har bössan nu och den har aldrig strulat för honom iaf. Så återstår att se hur bra den är.

Haarax
Inlägg: 79
Blev medlem: fre dec 05, 2014 12:58 pm

Re: Nylon plast. Något att ha?

Inlägg av Haarax »

H/c Block hittar du vid sidan av eller över hopup huset. Kommer nästan med varje G&G bössa. Den för vidare smällen av pistongen till kroppen av bössan.
Första versionen av Ak5c är ett bra exempel på vad som händer utan ett. :D

Med ett sådant på plats skulle trim upp till 130 inte vara några problem.
Cowards die in shame

shaZZ
Inlägg: 16
Blev medlem: tis maj 29, 2012 7:44 pm

Re: Nylon plast. Något att ha?

Inlägg av shaZZ »

En sån satt där :D bytte dock till et hus i metall direkt nu. Japp jag hämtade den hehe.
Får sätta dit den på det nya som sitter där nu :)

Marcules
Inlägg: 256
Blev medlem: tis aug 12, 2014 9:41 pm

Re: Nylon plast. Något att ha?

Inlägg av Marcules »

shaZZ skrev:Den är nyskick :D
h/c block vad är det? Hade tänkt byta lite delar så man får upp ms på den lite iaf.
Känner honom som har bössan nu och den har aldrig strulat för honom iaf. Så återstår att se hur bra den är.

Varför ska du trimma upp m/s på en bössa som aldrig strulat för din kompis? Risken är ju bara att det börjar strula. Vill du nå längre så uppgradera pipa, hop up och, framförallt, gummit istället. Hög m/s är bara drygt med långa säk-avstånd.
-:Skogsfrisk:-

shaZZ
Inlägg: 16
Blev medlem: tis maj 29, 2012 7:44 pm

Re: Nylon plast. Något att ha?

Inlägg av shaZZ »

Vill få ut lite mer ur den då den ligger runt 100ms och jag kör mest skog. Så det kanske funkar att bara byta fjäder/pipa/hopp

Skriv svar