Nylon plast. Något att ha?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
700mb
Inlägg: 295
Blev medlem: fre jun 22, 2012 11:09 am

Re: Nylon plast. Något att ha?

Inlägg av 700mb »

Har du en pistol att kompletta denna trimning? För om du börjar trimma fps kommer du få säkerhetsavstånd på kanske 5-10 meter. Du behöver då en pistol du kan använda inom dessa avstånd och att du inte skjuter med geväret inom dessa avstånd av säkerhetsskäl :)

shaZZ
Inlägg: 16
Blev medlem: tis maj 29, 2012 7:44 pm

Re: Nylon plast. Något att ha?

Inlägg av shaZZ »

Pistol kommer givetvis att införskaffas :) haft uppehåll på 3 år nu så håller på att införskaffa allt igen. Huvudvapnet bör ligga runt 120ms för att man ska nå någonstans.

Vaksai
Inlägg: 154
Blev medlem: ons okt 02, 2013 10:02 am

Re: Nylon plast. Något att ha?

Inlägg av Vaksai »

Nonsens, jag har en bössa som inte har 100-trim men alla går klockrent och långt.
Visst, högre trim tränger igenom buskar lättare och når fram lite snabbare, men det är väl det enda som är fördelarna med högre trim.

Pipa, hop och kvalitetskulor.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Nylon plast. Något att ha?

Inlägg av Twist »

Även om "nonsens" är lite väl hårt uttryckt så har Vaksai rätt i sak. Det har hänt rätt mycket sen du spelade sist och väldigt mycket av det vi "visste" för några år sen har debunkats, eller åtminstone rivits upp, och ersatts med bättre kunskap eller alternativa hypoteser. Tightare pipa och/eller längre pipa ger oftast inte bättre precision utan snarare tvärtom, för att bara nämna ett par gamla "sanningar" som ifrågasatts och i varje fall delvis motbevisats. De största framstegen har gjorts just när det gäller pipor och hopup, där "nytänk" som widebore, flathop, R-hop, M-nub osv har gjort det möjligt att öka den effektiva räckvidden markant utan att behöva höja utgångshastigheten.

Visst, vi sa att man borde börja med pipa och hopup innan man bytte fjäder även förr i tiden, men idag betyder det mycket mer.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Snusfarbror
Inlägg: 24
Blev medlem: tor aug 15, 2013 4:43 pm

Re: Nylon plast. Något att ha?

Inlägg av Snusfarbror »

När jag började med airsoft köpte jag en Classic Army plast ak47. Plasten på den var av hård men väldigt "spröd" variant som sprack lätt, särskilt på de ställen där metall sitter fastmonterat med plasten.
Idag har jag en APS UAR som är helt i plast men plasten är av betydligt högre kvalitet än vad jag sett på andra plastbössor. Den är något mjukare men mer kompakt och påminner lite om plasten på karossen till radiostyrda modellbilar men om något tjockare. Väldigt slagtålig, har ramlat på den och tappat den men den har klarat sig bra.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Nylon plast. Något att ha?

Inlägg av Twist »

Det du beskriver är förmodligen nylon eller uppblandad Polypropylen. Ren PP, den typ som mycket av det du hittar i leksaksaffären, är skör och går sönder i skärvor, mer eller mindre. Den typen av plast ser man i princip aldrig på airsoftbössor nu för tiden, utom de allra billigaste "leksakerna" som går på AA-batterier.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar