Vad håller Tullverket på med?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: Vad håller Tullverket på med?

Inlägg av NonEx »

Liknande hände mig med min Stark Arms Glock 19 CO2 stål GBB. Fick den efter 328 dagar...

https://www.youtube.com/watch?v=FQgpu-lD1RA

Bara att ligga på dom. Jag tror dom gör vad de kan för att försöka hålla kvar dessa "hemska" vapen.

Jag fick svar att ärendet var nerlagt och att de skulle frisläppa paketet. Men det kom aldrig. Sen påstod dom att det skickats tillbaks till avsändaren. Och sen efter mycket om och men så dök det upp på Posten...

Jag gjorde det mesta av min kommunikation via Tullsvar. https://tid.tullverket.se/fragewizard/main.sv.aspx

Best of luck.

Däremot så kan jag säga att i efterhand så kan jag tycka det är ganska bra att de följer upp och kontrollerar saker. Under förhörets gång så klarnade för mig hur suspekt ens airsoft och RS delar inköp kan se ut ifrån Tullverkets sida :p

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: Vad håller Tullverket på med?

Inlägg av NonEx »

Det är nog ingen idé att bli allt för formell och byråkratiskt med det då det aldrig kommer fram vad dom egentligen håller på med utan bara "Vet inte vad som hänt", "Det har försvunnit" osv. som svar.

Men ja, ligg på så gott det går och hoppas på det bästa.

Nousie
Inlägg: 10
Blev medlem: fre aug 14, 2015 6:34 pm

Re: Vad håller Tullverket på med?

Inlägg av Nousie »

Fick samtal idag och paketet tycks vara skickat till fel person...

Elestro
Inlägg: 61
Blev medlem: ons maj 06, 2015 1:14 pm

Re: Vad håller Tullverket på med?

Inlägg av Elestro »

Pinsamt agerat av tullverket!
Vad airsoft är bör man rimligen ha koll på som tulltjänsteman vid det här laget, och att kalla en individ till förhör för att denne köpt en fullt laglig produkt är uppseendeväckande, minst sagt.

JO-anmäl och ligg på! Bli förbannad!

Fick också problem efter jag beställt min TM Scar-L från Japan.
Veckorna tickade på och ingen verkade veta vart mitt paket var. (Japanerna hade kirrat paketet till Sverige på 4 dagar dock. Effektiva, javisst.)

Tullen, som haft mitt paket i över 4 veckor släppte det till sist till Postnord.
Som tappade bort det...
Jag råkade även yppa att det var ett Airsoft-vapen i paketet, vilket gjorde posten oerhört bajsnödiga.

"Vi skickar inte vapen!!" Brölade en post-tant i telefonen.

Men jag låg på.
Ringde varje dag och var ASJOBBIG.
Och till sist, en dag stod det ett cykelbud där med min Scar-L :)

Jag hoppas verkligen din pistol kommer fram och att Tullen åtminstone ber tusen gånger om ursäkt.

mvh
Your ass is grass and I have the weed-wacker.

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: Vad håller Tullverket på med?

Inlägg av NonEx »

Nousie skrev:Fick samtal idag och paketet tycks vara skickat till fel person...
Klassisk ursäkt för att förhala. Told ya...

Bara att ligga på.

Nousie
Inlägg: 10
Blev medlem: fre aug 14, 2015 6:34 pm

Re: Vad håller Tullverket på med?

Inlägg av Nousie »

Ljuger dom så ljuger dom bra, fick brev idag från Tullverket där dom beskrev allt som hänt och att airsoften skickats fel, skulle även höra av mig via mail nu om jag ville ha ersättning för vapnet. annars så skall jag vänta tills det hittat mitt paket och bestämma mig där efter! Jag tänker faktiskt vänta, jag vill ha pistolen :twisted:

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: Vad håller Tullverket på med?

Inlägg av NonEx »

Nån gång ska väl vara den första där dom erkänner att de gjort fel :p

Nousie
Inlägg: 10
Blev medlem: fre aug 14, 2015 6:34 pm

Re: Vad håller Tullverket på med?

Inlägg av Nousie »

Jaa jag skulle gärna vilja se ett brev där dom ber om ursäkt, efter allt är löst så kommer jag att starkt fundera på att göra en JO anmälan :x

Elestro
Inlägg: 61
Blev medlem: ons maj 06, 2015 1:14 pm

Re: Vad håller Tullverket på med?

Inlägg av Elestro »

Jag som klurar på att beställa en till bössa från Japan. Blir inte supersugen när jag läser detta vill jag lova.
Your ass is grass and I have the weed-wacker.

Nousie
Inlägg: 10
Blev medlem: fre aug 14, 2015 6:34 pm

Re: Vad håller Tullverket på med?

Inlägg av Nousie »

Tror jag bara är en olycksfågel, har beställt pistoler från redwolfairsoft och gevär från polen innan att någonting har hänt, men chansen finns ju att detta händer vem som helst

Skriv svar