Film med känsligt material inom airsoft???

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Mrmonkeey
Inlägg: 184
Blev medlem: tor jul 03, 2014 7:25 pm

Re: Film med känsligt material inom airsoft???

Inlägg av Mrmonkeey »

Aaah. Sant

Njesk
Inlägg: 22
Blev medlem: sön mar 24, 2013 1:11 am

Re: Film med känsligt material inom airsoft???

Inlägg av Njesk »

Precis som Pirog säger, tror jag att det kan användas inom event-sammanhang, men att det då stannar där och inte läggs upp på Youtube/Facebook eller andra sociala medier.
Till exempel kan man visa upp det för att skapa "stämning", detta kan ju göras på olika sätt för olika typer av faktioner.

Lirar man t.ex amerikansk armesoldat kan det ju visas upp en film på amerikanska soldater som ska avrättas, men att man går över till svart eller bryter precis innan själva avrättningen visas.
Men lirar man någon slags insurgent kan man ju visa hela avrättningen eller något i stil med det.
Gäller det t.ex någon form av Mujahideen kan man ju både visa upp avrättning av amerikanska soldater eller visa amerikanska soldater som begår diverse brott mot civila, för att "hypea" eller skapa boldtörst.

Nu menar jag ju egentillverkad låtsasavrättning såklart, och inget äkta!

Visar man upp det på ett stort event där det finns risk för att folk filmar med egna kameror eller mobiler kan man ju be deltagarna att inte filma. Antingen säga det rakt av eller om man inte vill bryta stämningen, kan man ju dra något i stil med att visa respekt för offren genom att inte filma det som visas.
Russian in the streets, Frenchie in the sheets.

Mad John
Inlägg: 140
Blev medlem: ons maj 09, 2012 11:31 am

Re: Film med känsligt material inom airsoft???

Inlägg av Mad John »

Jag har jobbat som journalist på radio och där gräver man både djupt och hårt. Vår hobby har inte ett fett pluskonto att ösa ur, så med min erfarenhet: nä/nej/no/njet.
Det spelar ingen roll hur jävla glada och goa alla var vid den aktuella scenen eller hur mycket förklarande text man har, vad utomstående icke insatta människor väljer att fokusera på har vi ingen kontroll över. Och när de väl valt att fokusera på scenen där någon avrättar en annan person och bestämt sig för att vi ALLA airsoftare är ett gäng krigsglorifierande bäbisätande vapenfetischister, kan inte du vara där och förklara.
Edit: för filmer läcker alltid ut publikt.

Om man nu måste ha med en avrättning som teaser till ett spel, kommer här ett tips: gör om, gör rätt och kolla på andra infallsvinklar för att lyfta fram ett spel.
Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen.
R.I.
GOD created RANGERS so the SEAL´S could have HEROES too!

Skriv svar