Fotografera istället för att spela?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Roughly
Inlägg: 67
Blev medlem: tis maj 08, 2012 5:28 pm

Re: Fotografera istället för att spela?

Inlägg av Roughly »

Det är väl en fördel med att vara Journalist och inte beväpnad. Du kan bli tillfångatagen och utfrågad istället för att bara bli skjuten under strid. :D

TemplarHippie
Hippie
Inlägg: 1
Blev medlem: ons maj 09, 2012 2:50 pm
Lag / förening: Cannibal Hippies

Re: Fotografera istället för att spela?

Inlägg av TemplarHippie »

@Roughly: Sedan kan man bli nedskjuten på hemmaplan också, om man är för närgången t.ex. den lokale läkaren som även råkar vara ett certifierat psyko... ;)
Men ja, även för omkringspelande är det en ball grej med reporter som springer runt. I alla fall i mitt tycke.

Roughly
Inlägg: 67
Blev medlem: tis maj 08, 2012 5:28 pm

Re: Fotografera istället för att spela?

Inlägg av Roughly »

@Templar man måste satsa för att vinna. Jag förlorade. ;)

Kether
Admin
Inlägg: 999
Blev medlem: lör maj 05, 2012 7:11 pm

Re: Fotografera istället för att spela?

Inlägg av Kether »

Att skydda linsen räcker oftast med ett vanligt filter som finns att köpa till alla objektiv... Funkar mkt bra och är lätt att ersätta.

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: Fotografera istället för att spela?

Inlägg av Stag »

Jag har spelat som Spec Ops-aktigt förklädd som krigsfotograf på ett MILSIM i staterna. :)

Det fungerade bra, om än inte så smidigt som jag tänkt mig då jag var relativt ovan med det. Trots det lyckades jag kroka på de som faktiskt simade journalister, och ta mig in så pass nära att jag och min kamrat lyckades skjuta ut två högprio-mål i fiendens stab. Därefter blev vi iofs krigsfångar, men vi fick två av tre mål! Mycket annorlunda och kul sätt att spela på.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

D-Cycle
Inlägg: 105
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:51 pm

Re: Fotografera istället för att spela?

Inlägg av D-Cycle »

Har fotograferat en hel del på spel. Jag och Harbinger iklädde oss rollen som reportrar/krigskorrespondenter på Berget 7 och drog runt för att försöka snacka med så många som möjligt. Vi körde helt obeväpnade och utan någon elak agaenda. En ganska intressant uppgift då alla är überparanoida eftersom airsoft och "civila roller" tenderar att vara beväpnade som regel snarare än undantag och ingen agerar utan någon dubbelbottnad agenda.

Till vår hjälp hade vi två från laget som spelade "local fixers" som körde runt oss i en äldre Renault dessutom. Vissa fraktionsledare vägrade släppa in oss i sin bas alls. Andra släppte in oss men bevakade oss bättre än kronjuvelerna och någon var mer laid back och bjöd in oss utan knussel. För lite "hetare områden" hade vi dessutom försett oss med blåa skyddsvästar med PRESS-patchar och svarta hjälmar.

Bild

Bild

Ett utmärkt sätt att kunna lajva på större spel, komma nära händelserna och dessutom få möjlighet till bra fototillfällen.

På vanliga spel är det enklare. Dödsduk eller reflexväst. Se till att inte försöka röja dolda spelare genom att uppenbart fota dem när de ligger och trycker eller smyger. Brukar försöka springa runt mellan de olika ställena det händer saker på spelplanen och gärna fotografera från båda lagens vinklar.

Senil
Inlägg: 79
Blev medlem: tor maj 17, 2012 2:10 am

Re: Fotografera istället för att spela?

Inlägg av Senil »

En polare till mig som har varit med å fotat på ett par spel köpte nått i denna stilen(se bild)
Sök på "filterhållare" på valfri fotobutik så borde du hitta.

I denna satt han i tillskurna skivor av 3mm lexan. Funkade tydligen riktigt bra och den fick bekänna färg i första spelet. Märke i lexanet, men optiken klara sig :)


Bild
Inkommande kula har ALLTID företräde...

SledgeHammer
Inlägg: 87
Blev medlem: tis maj 15, 2012 11:08 am

Re: Fotografera istället för att spela?

Inlägg av SledgeHammer »

Jag hade den stora iden eftersom både jag och min flickvän är vapen nördar så får hon följa med på spel och filma och ta bilder så löser jag massa problem :)

för annars blir det:
"vi gör aldrig nått tillsammns"
"Vart har du varit"

men nu blir de jag kan spela hon slipper klaga och jag får bra media material:) :twisted:
I'm Hammer, Sledge Hammer. Hammer down and bring the PAIN!!
There are something on your face! *SMACK* IT WAS PAIN!!!!

Ducky
Inlägg: 57
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:57 pm

Re: Fotografera istället för att spela?

Inlägg av Ducky »

Vanliga filter är egentligen ingen bra idé eftersom det finns en chans att ett splittrat filter kan sabba objektivet som man tycker att det ska skydda.

Noart
Inlägg: 18
Blev medlem: mån maj 14, 2012 9:34 pm

Re: Fotografera istället för att spela?

Inlägg av Noart »

Jag har gått och blivit så att jag brukar bara köra 2-3 spel på ett söndagsspel och sedan fotografera eller filma resten av dagen. Brukar vara uppskattat samt att man lär sig lite om hur folk spelar :D
Stolt kinaklonsanvändare och allmänt anti "dyrast=bäst" inställningen bland airsoftare.
Mina Affärsredovisningar

Skriv svar