Kortfattat beskriva airsoft på ett bra sätt?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Tjabo
Inlägg: 51
Blev medlem: tor jan 24, 2013 11:06 pm

Kortfattat beskriva airsoft på ett bra sätt?

Inlägg av Tjabo »

Hej!

Jag sitter och försöker knåpa ihop en text som skall upp på kommunens hemsida eftersom de har varit snälla nog att vilja hjälpa oss göra lite reklam för ett spel/lajv som vi arrangerar. Den är tänkt att kortfattat ge en överskådlig inblick i vad vi sysslar med och vad spelet handlar om för någon som inte alls är insatt. Tyvärr innebär det också att jag kortfattat måste ge en förklaring av vad airsoft innebär, som pga av textens längd inte får vara mer än 2-3 meningar.. Det jag i nuläget har är "Spelet har även inslag av airsoftspelande, vilket är en sport där man med hjälp av effektbegränsade airsoftvapen försöker träffa sin motståndare med en liten plastkula, och på det sättet simulera eldstrid. På grund av detta finns även specifika regler angående ögonskydd."

Är det här ett av dom där hatliga tillfällena där man skall ersätta vapen med "Markör"? Är det något annat jag borde försöka få med?

Tack på förhand!

Fridens!
// Tjabo
Filthy Casuals
Vet minst och frågar mest!

"Only when a mosquito has landed on his testicles will man truly understand that every situation can be solved without violence"

Xelley
Inlägg: 346
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:31 pm

Re: Kortfattat beskriva airsoft på ett bra sätt?

Inlägg av Xelley »

"Som Paintball fast roligare" - Det summerar det hela på ett bra sätt! ;)
I dont do karate, i do Ka - Razy!

dariantel
Inlägg: 242
Blev medlem: tor jun 21, 2012 8:50 pm

Re: Kortfattat beskriva airsoft på ett bra sätt?

Inlägg av dariantel »

Jag tycker man skall framhäva det som en sport. där man tävlar i olika sorts grenar. Allt går ut på att markera med markörer. (Vapen låter farligare)
Men det är även bra att framhäva aspekten av vildmarksliv samt natur och biobollar.

Man kan jämföra det med vissa datorspel fast istället för att sitta stilla i en datorstol så är man faktist ute och rör på sig fysiskt.

Man kan jämföra det med polis och tjuv eller indianer och cowboys (Fast lite mer rumsrent än det politiska budskapet bakom det sista) men i vilket fall lekar som alla har lekt när de var små fast vi har tagit det till en högre och mer vuxen nivå. Vi leker inte att vi är militärer, vi spelar airsoft. även om det militära är en stor del. fin tun linje där imellan som är nog så viktig.

Några punkter jag gillar att ta upp när jag skall förklara vad airsoft är.

Vaksai
Inlägg: 154
Blev medlem: ons okt 02, 2013 10:02 am

Re: Kortfattat beskriva airsoft på ett bra sätt?

Inlägg av Vaksai »

"Träffa nya vänner"

Skriv svar