Tips och råd angående Linser och glasögon

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
MakingPeopleCrazy

Tips och råd angående Linser och glasögon

Inlägg av MakingPeopleCrazy »

Tänkte höra om någon kunde ge mig tips och råd kring linser och glasögon.

Är lite av en nybörjare när det kommer till större spel, men i år har jag tänkt se till att komma iväg på något större spel. Dock så har jag lite av ett problem när det kommer till glasögon.
Har hittills bara använt mig av en-dags linser då jag bara har varit på kortare spel som inte har krävt att man övernattar eller dylikt. Så det jag funderar är, hur brukar ni med glasögon göra på t ex milsim spel som varar ett par dagar?

Funderade lite grann på att köpa månadslinser som man kan sova i, problemet är dock att jag blir ganska så torr av linser efter användning en längre tid.
Sen så vet jag inte om det är riktigt värt att köpa en låda månadslinser då jag bara kommer använda dem 2-3 dagar en månad och sen bli tvungen att kasta bort dem då de går ut?

Så jag hoppas att någon där ute kan ge mig några tips, har inte så mycket erfarenhet av varken linser eller skyddsglasögon :)

Hoppas alla förstod mina formuleringar bara, var lite osäker hur jag skulle formulera.
Är ofta på forumet så svarar snabbt på PM!

Affärsredovisningar

NonEx

Re: Tips och råd angående Linser och glasögon

Inlägg av NonEx »

Var i ligger problemet med att fortsätta köra endags-linser och byta vid behov ?

Lär ju vara bättre än att köpa månadslinser och sen bli torr i ögonen, få skit i dom och inte kunna byta i fält.

MakingPeopleCrazy

Tänkte att det skulle bli ganska svårt att byta linser varje dag i skogen, utan tillgång till t ex en spegel och ev brist på ljus.
Har också fått något scenario i huvudet där ens motståndare attackerar på natten och så ligger man där utan linser, tar ju ett tag att ta på sig linser. Speciellt då man skall se till så att höger linser far i höger öga osv :D

Affärsredovisningar

Martin_kung

Inlägg av Martin_kung »

Hej jag kör på Acuve oasys och dom fungerar hur bra som helst att sova med.

http://m.pricerunner.se/sp/acuvue-oasys.html

16 februari 2014, 21:01:

Hej jag kör på Acuve oasys och dom fungerar hur bra som helst att sova med.

http://m.pricerunner.se/sp/acuvue-oasys.html

gsa bengan

Inlägg av gsa bengan »

Jag har provat linser men har inte fått det att fungera i den normala vardagen pga torra ögon. MEN, i skogen fungerar det bättre. Jag kör med endags linser och kan utan problem sova en eller två nätter. Och så byter jag när det är lämpligare. Att ha en liten spegel och liten förpackning med våtservetter i packningen borde väl inte vara några problem. Testa med endags innan du köper dyra månads.

Mina 2 cp. :)

MakingPeopleCrazy

Hm..är inte det lite farligt att sova med endags linser? Har för mig att det försämrar syretillförseln till ögonen ännu mer än om man skulle vara vaken med endags linser?

Affärsredovisningar

gsa bengan

Inlägg av gsa bengan »

Inget jag ha märkt något av. Efter tre nätter däremot så börjar ögonen bli gnälliga. Inte alltid man får tillfälle att byta när jag e i gröna kläder. Men det är bara två gånger om året jag kör så. Funkar för mig.

MakingPeopleCrazy

Får lov att testa mig fram då :)

Affärsredovisningar

NonEx

Inlägg av NonEx »

För mig så blir det kasst med endagslinser bara av att sova några timmar med dom i. Kan definitivt inte ha dom i mer än en dag (minus sömn).

Du borde träna på att sätta i linser, jag fixar det på några sekunder utan spegel numera :p

MakingPeopleCrazy

Mjo, får nog ta mig en träningsrunda med linserna ;) Har även funderat lite på veckolinser.

Affärsredovisningar

Skriv svar