Hur man fixar ICS M15 till att ta standard Stocks!

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Dantheman
Inlägg: 194
Blev medlem: ons sep 12, 2012 10:05 pm

Hur man fixar ICS M15 till att ta standard Stocks!

Inlägg av Dantheman »

Jag har sökt som en dåre och inte hittat så mycket info om just ICS och vilka delar som passar & inte passar på detta forum.
jag kom över en guide online som visar hur man fixar sin ICS till att ta emot "Standard" stocks.

Verktyg/grejer du behöver.
en standard Buffertube.
Multiverktyg/dremel eller bara en metall slip
Skruvmejsel
Distanser/brickor på stock skruven eller en sling adapter på bufferfästet om man nu vill ha det! :)
Lite tålamod och vilja. :ugeek:

Ok, Så på ICS är buffer "vingarna" ungefär 1mm för tjocka för att få på en standard stock.
Det är bara att slipa ner dem tills du får en bra passform på tuben.
Viktigaste är väl att se till att du får vingarna jämna så att buffern sitter rakt. Man vill ju inte ha en sned stock!
Voila du är nu färdig! Super simpelt. :D Inte vackert, Men väldigt funktionellt!

Kan även skriva att igår testade jag 2 olika delta rings på ICS'n och ingen passade. Det var Classic army och G&G.
Dock så passar G&P, King Arms. Och otroligt nog passade min Barrelnut från min G&G CM16 med riset!
Om Vi kunde fixa en egen tråd till ICS och dela med oss av våra erfarenheter och tips&trix hade det varit super så att Vi har en tråd istället för massa?! :D

Ursäkta om denna ligger i helt fel del eller om det finns liknande redan!
ursäktar dubbelbilden vet ej hur jag fixar det. Någon snäll Mod :?:
DSCI0624.JPG
DSCI0624.JPG

Senchoo
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:47 pm

Re: Hur man fixar ICS M15 till att ta standard Stocks!

Inlägg av Senchoo »

Ta en ICS adapter. Ta bort delen med gängorna så du får en "bricka", ta bort en lika stor "bricka" av den delen som fäster sig inuti lowern.
Gör spåren så att de passar in i tuben och korta ner adaptern till önskad längd. Nu när du sätter på tuben med skruv igenom fäster du den i din hemgjorda bricka på insidan av vapnet.

Korta ner skruven så den inte fastnar i upper gearboxen, Tada du kan nu fästa vilken AEG tub du än önskar på din ICS. Mycket stabilare än var ASTKilo visar.

Dantheman
Inlägg: 194
Blev medlem: ons sep 12, 2012 10:05 pm

Re: Hur man fixar ICS M15 till att ta standard Stocks!

Inlägg av Dantheman »

Jaså, Stabilare? Låter mer som ganska mkt jobb för att byta buffertube. Tog 5 min för mig. Tada! nu kan jag ha vilken AEG stock som helst. :D
ICS adapter? Något man köper? Detta fixar man ju gratis med minimalt jobb. :lol:
Fästet för buffertuben sitter ju redan rejält. Mitt var nästintill omöjligt att rubba från insidan av lowern. Sen så sitter den ju även fast med en extra bult! :)
Men skulle fästet svika mig så låter din Ide väldigt bra! : :)

Senchoo
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:47 pm

Re: Hur man fixar ICS M15 till att ta standard Stocks!

Inlägg av Senchoo »

Tar en 15 minuter om man har en såg och något att fästa adaptern i.
Och den adaptern är den du fäster stocken i på dina bilder också, har man den från början så är det bara köra på den.

Problemet man kommer upptäcka om man kanske kör något mer annorlunda, som kanske en Madbull ACE stock som ska ha batteriet i sig, så kommer det vara att brickan som fäster stocken emot kroppen kommer inte tillräckligt nära och du har wobble. Och om man då använder en massa distanser kommer det kanske inte se lika estetiskt ut som kanske:
IMGP1897.jpg
Slinghållaren är ingen bricka av något slag utan endast ett fäste som låter buffertuben ta sig rakt igenom.
Se detta som mitt bidrag till ICS trådandet ;)

Dantheman
Inlägg: 194
Blev medlem: ons sep 12, 2012 10:05 pm

Re: Hur man fixar ICS M15 till att ta standard Stocks!

Inlägg av Dantheman »

Aha okej, Där ser man! :) men Sling hållaren skjuter ju dock bak tuben en bit. Så en liten "bricka" blir det ju.
jag kör med en single point sling adapter med brickor på skruven på insidan för att jag vill ha en 1point sling.
och det sitter som jag vill! :D
Jag går faktiskt i tankarna att köpa en UBRS stock. Men är de här UBRS/ACE stock så mkt krångligare o få på?
jag kör med PEQ så inge batteri i baken.
Så då antar Jag att jag får ge mig på ditt trick om jag skall ha UBRS! :)

Senchoo
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:47 pm

Re: Hur man fixar ICS M15 till att ta standard Stocks!

Inlägg av Senchoo »

Det projektet jag gjorde då var: http://www.senchoo.eu/93/homefront-pws-diablo
Det är inte vidare krångligt. Man gör tekniskt sett samma som dig men man "byter plats" på brickan man fäster skruven i till andra sidan.

Sen är det bara fila och lite sånt samt hitta en skruv som är lågprofil så löser resten sig. Behöver inte vara världens finaste jobb heller för det kommer att täckas över av en fin stock =)

Dantheman
Inlägg: 194
Blev medlem: ons sep 12, 2012 10:05 pm

Re: Hur man fixar ICS M15 till att ta standard Stocks!

Inlägg av Dantheman »

Okej! Den där guiden var ju awsome :D
Ska definitivt fixa det om jag nu väljer en UBRS.
Jäkligt snyggt vapen måste jag säga. Det har du lyckats med bra!
ska nog ta och köpa en ICS adapter och stock så att jag kan följa din guide.
Funderar dock på att bygga om min CA M15 till en "AR Pistol" Dvs sjukt kort rail, pipa med en grym flashhider och bara buffertuben med paracord runt hela stocken! :D
Väldigt fin projektsida du har dig där också! :mrgreen:

Senchoo
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:47 pm

Re: Hur man fixar ICS M15 till att ta standard Stocks!

Inlägg av Senchoo »

Gör samma sak som jag föreslåg.
Ta bort brickan som tuben fäster i och lägg den på insidan av kroppen istället.
Ta sedan bort så mycket du behöver för att kunna fästa stocken.

Alltid bra med kortare då du kan få plats med MOSFET i tuben i så fall.

Skriv svar