Livrädd

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Garvar
Inlägg: 18
Blev medlem: mån okt 28, 2013 8:35 pm

Livrädd

Inlägg av Garvar »

Hej jag är ny på forumet men har lirat airsoft ett tag nu och tänkte att det var dags att uppgradera arsenalen lite. Känns som det största misstaget jag gjort i mitt liv.
Jag kom in på en sida som heter Evike.com och hittade en bössa som ligger mig varmt om hjärtat, en SVD, som dessutom drivs av kolsyra och är semi automatisk.

Idag beställde jag vapnet efter att jag pratat med tullverket och sagt att allt var okej så långt dom kunde se men ville ändå att jag skulle prata med polisen myndigheten i mitt län.
Jag kom i kontakt med en person där som tydligen kunde en del om vapen/airsoft. efter 20 minuters tjöt om och men, gransande i lagtext så kom vi fram till att det var okej.
Så utan vidare tanke har jag nu beställt den är SVDn.

Nu i efterhand har jag googlat lite trådar på diverse forum och hört riktiga skräck exempel vid import av dessa bössorna och nu sitter jag här 21:43 och är fan skräckslagen inför tanken att bli dömd för vapensmuggling. Vet ej vad jag ska göra. Jävla korkad man är ibland.

Kände att jag behövde skriva av mig och ledsen om det är ännu en sådan här snyft tråd agående detta.

//Andreas

Omegamortis
Inlägg: 349
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: Livrädd

Inlägg av Omegamortis »

Lugn i stormen (höhö)! Eftersom den är kolsyredriven så är det inga bekymmer. hade den varit gasdriven så vore det en annan femma. Det finns lite trådar här och var på forumet som behandlar import av gas/co2. Leta upp dem och stilla din oro. Jag kan hjälpa dig att hitta lite trådar, så får vi se vem som hinner först.

Edit: Såg nu att du blev registrerad för ca 16 minuter sedan. Har du hunnit läsa några trådar på forumet på den tiden?

Dimage
Inlägg: 77
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:45 pm

Re: Livrädd

Inlägg av Dimage »

Jag har suttit i din sits..

Dock så kom brevet på posten med misstanken om vapensmuggling.
Kan lungt säga att det ska mycket till om du ska bli dömd då det är en leksak och inget annat.
Min förhörsledare (kärring) kunde inte ett skit om "Arsåft" och försökte få mej att förklara mej skyldig till smuggling.
Hon hade en hel del underligheter för sej under dom 2 timmar jag satt där.
Anklagade mej för att försöka döda någon med vapnet jag smugglat in.
Bara vara lugn och förklara allt och ge dom svar på dom frågor dom har.
Tog ca en månad innan brevet med "nedlagt åtal" kom.

Så det enda negativa för mej var att jag blev tvungen att vara ledig från jobbet.
Samt att jag förlorade en Tec9 gasbössa med 6 magasin....

Garvar
Inlägg: 18
Blev medlem: mån okt 28, 2013 8:35 pm

Re: Livrädd

Inlägg av Garvar »

http://www.evike.com/product_info.php?c ... s_id=41800

den här bössan är det och som otur är så kan man tydligen köra green gas i den med, är dte som skrämmer mig.
Jodå visst har jag hunnit läsa några trådar alltid :?

Låter hårt Dimage, men samtidigt skönt att höra!
Senast redigerad av 1 Garvar, redigerad totalt 0 gånger.

Omegamortis
Inlägg: 349
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: Livrädd

Inlägg av Omegamortis »

Allright! Visst, man KAN göra GG i den, men den är AVSEDD för Co2, och det är det dem får gå på :)

Garvar
Inlägg: 18
Blev medlem: mån okt 28, 2013 8:35 pm

Re: Livrädd

Inlägg av Garvar »

Känns skönt att höra Septicemia, det här är precis vad man behöver höra, låste en tråd här på forumet innan om någon stackare som blev helt överkörd av tulltjänstemän.

Hur stor är chansen att dom faktikst tar sig an ett paket och provskjuter etc? Några förslag på vad man kan säga ifall dom ringer och frågar om innehåll osv?

Omegamortis
Inlägg: 349
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: Livrädd

Inlägg av Omegamortis »

Lugnt!

Oj, det där vågar jag inte svara på. Men jag skall kolla upp lite trådar.

Edit: Hittade "Gasvapen - överklaga tullbeslut till förvaltningsrätt" Länk
Den kanske kan vara värd att läsa igenom, samt att använda sönder den mindre bra sökfunktionen på forumet.
Senast redigerad av 1 Omegamortis, redigerad totalt 0 gånger.

Garvar
Inlägg: 18
Blev medlem: mån okt 28, 2013 8:35 pm

Re: Livrädd

Inlägg av Garvar »

Tack!

Hoppas verkligen dom ser att det står co2 på labeln sen när den väl anländer till svensk mark.

Omegamortis
Inlägg: 349
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: Livrädd

Inlägg av Omegamortis »

Det står ju "Gas type - CO2" primärt på vapnet när jag kollar på sidan, så det skall inte vara några problem.

Garvar
Inlägg: 18
Blev medlem: mån okt 28, 2013 8:35 pm

Re: Livrädd

Inlägg av Garvar »

Gör ju faktiskt det men man vet aldrig hur mindre insatt folk reagerar, men antar att det är bara att invänta, tog express så får väl se nu i veckan/måndag.

Haha, faktiskt läst den tråden 3 gånger redan. Bra läsning!

Skriv svar