Videoguider - vad önskas?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Skepparn
Inlägg: 532
Blev medlem: tor maj 10, 2012 10:24 am

Videoguider - vad önskas?

Inlägg av Skepparn »

Jag tänkte gå och köpa mig en minitripod till kameran imorn och börja filma videoguider på riktigt (arbetslös sen igår så nu har jag tid :3). Jag ska då ställa tripoden så att kameran sitter precis över mina händer när jag jobbar, för att man ska se så bra som möjligt.

Så, nytt forum, nya videos. Jag börjar med att spela in en ny Deans-lödnings-video. Sen vet jag inte, jag tänker mig att det behövs väldigt många gearboxvideos, men jag vet inte vad de ska omfatta och så, vad tycker ni? Vad behövs? Jag har redan planerat att spela in hela förloppet när jag gör en mosfetswitch från scratch, mest för show off och inspiration antar jag :3

Just nu har jag tänkt mig textning på engelska, och diskret musik, inget prat. Jag är för dålig skådespelare för att sitta och sluddra freestyle, och skall man koppla videos till ett ASS-samarbete i framtiden kan väl engelska vara bra? Är väl ingen här som det tar längre tid för om det är skrivet på engelska.

PS- aa och jag hade ingen aning om var jag skulle lägga tråden
Jobbar på Röda Stjärnan

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Videoguider - vad önskas?

Inlägg av ministry »

Först: beklagar jobbet, min vän!

Back on topic;

Deans är ju inte fel, är väl många av oss som råkat göra fel någon gång... Tur att man köper 10-pack :3
Gearboxar är nog en bra idé, men jag skulle gärna vilja ha en tydlig och detaljerad videoguide på hur man tar isär en bössa helt och hållet, från hel bössa till hög med delar. Gärna med några delar som byts ut, så man får se vad man bör göra och tänka på och sånt. En som täcker VFC/klon-AK vore fint tycker jag (self-interest, huh?) :3 Har plockat isär ett par gånger, men en riktigt bra och informativ video som inte utgår från att man har några förkunskaper vore ju riktigt jäkla fint.

Hade verkligen suttit fint så man kan öva utan att vara rädd för totalhaveri - behöver själv bli en aning bättre för att kunna snabbt byta fjäder beroende på vad spelen ifråga kräver i trimväg. Även sådana saker som generella tips vad gäller de vanliga grejerna, byte av hopuphus/gummi osv., skulle vara fint.

Passar på att tacka i förväg för dina insatser för oss spelare, Skepparn. Dina otaliga guider har hjälpt med stor sannolikhet fler än bara mig själv.

Mvh,
Ministeriet och min granne ryska ambassaden

[edit]: Engelska gör inget, tvärtom. Bra för att fler kan ta del av innehållet, samt att man ändå hamnar i engelskan för eller senare när det gäller vapendelar till airsoften. Jag menar, det är ju inte ofta någon brukar referera till apteringen eller kompensationsplattan, utan man använder de engelska namnen :3
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Scrat
Inlägg: 4
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:31 pm

Re: Videoguider - vad önskas?

Inlägg av Scrat »

Bygg och montera mosfet är ju inte dumt. Om du har möjlighet så nån video med olika bössor så man får med olika monteringsmöjligheter för mosfet.

Skepparn
Inlägg: 532
Blev medlem: tor maj 10, 2012 10:24 am

Re: Videoguider - vad önskas?

Inlägg av Skepparn »

Jag kanske redan nu kan efterlysa någon med en vanlig typ av mosfetswitch som vill ha den monterad, så kan jag visa, och göra om kablaget så som jga gör på mina kretsar. Jag har för mig att Wafet redan börjat löda kablaget som jag gör eller? Alltså med deans-skarv, samt 0,25mm2 signalkabel med en 2,54mm header-skarv? för så tycker jag att ALLA ska göra. För då kan man koppla in vilken krets som helst i vilken bössa som helst.
Jobbar på Röda Stjärnan

Erka
Inlägg: 150
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:57 pm

Re: Videoguider - vad önskas?

Inlägg av Erka »

Skulle gärna se när du pysslar om gbbr(smörjning/hop up byte mm.), gbb(dito) sen vore det underbart med gearboxfilmer. :)

Supernaut
Inlägg: 603
Blev medlem: fre maj 04, 2012 10:26 pm

Re: Videoguider - vad önskas?

Inlägg av Supernaut »

Text är ypperligt, särskilt om den inte är inbränd på videon. På youtube är det lätt att göra text på flera språk. :)

Skepparn
Inlägg: 532
Blev medlem: tor maj 10, 2012 10:24 am

Re: Videoguider - vad önskas?

Inlägg av Skepparn »

Det enda gasdrivna jag har och kan är mina pistoler och M11, så GBBR får nog vänta om inte nån hjälper mig med det (jag börjar med det enklaste oavsett).

Jag hade tänkt mig att det körs video på vänstra skärmhalvan, och text på högra, det låter väl ok? Och sen så klart närbilder i fullskärm osv.
Jobbar på Röda Stjärnan

Sport
Inlägg: 118
Blev medlem: tis maj 22, 2012 3:59 pm

Re: Videoguider - vad önskas?

Inlägg av Sport »

Jag vill ha en guide för hur man blir grym på V2 boxar! :twisted:

Skepparn
Inlägg: 532
Blev medlem: tor maj 10, 2012 10:24 am

Re: Videoguider - vad önskas?

Inlägg av Skepparn »

Fråga nån annan omg XD Tänk om ASS visste hur lång tid det tog att få ordning på din bössa
Jobbar på Röda Stjärnan

nox_umbra
Inlägg: 126
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:03 pm

Re: Videoguider - vad önskas?

Inlägg av nox_umbra »

Vad jag förstår så är du rätt high på el i alla dess former, så guider jag skulle kolla på är bland annat gearbox mek.
Men helst av allt mosfet och kopplingar och mer ingående om vad som händer när man trycker på avtryckaren med och utan mosfet.
och kanske en föreläsning om batterier och laddare och vad som är viktigt att kolla efter när man väljer dessa.
vet att det finns skrivet en massa i olika trådar men det blir så rörigt med alla åsikter som måste fram, blir bara mer förvirrad av att läsa sida efter sida med olika åsikter.

Och något elektronik baserad rekvisita vore kul om du kunde göra typ bomber elektroniska larm/minor osv osv
We're not surrounded, we're in a target-rich environment!
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... mbra#p5776

Skriv svar