Poängen är att det inte kommer göra till eller från.
De som super sig fulla på spel kommer fortsätta göra det oavsett vad som står i reglerna. De som systematiskt fuskar med trim etc kommer fortsätta med detta.
Visst kan man ha en § i reglerna men regler av idag är redan så förbannat långa och traggliga just för att folk inte verkar kunna använda sunt förnuft som det är.
Och åter igen, vissa arr kanske inte vill ha ett förbud just för att de har idéer om hur man kan förhöja stämningen ingame. Ett generellt förbud är absolut inte rätt väg att gå, varken här eller när det gäller många andra regler och idéer som används.
Jag tycker det är rätt skönt att gallra ut spelare som inte litar på sina medspelare i sådana här trådar också.
Positiv bieffekt åt båda hållen, jag slipper ansökningar från spelare som måste ha allting reglerat, ni slipper anstränga er för en ansökan till ett spel där ni inte kan lita på spelaren bredvid er.
Sen å andra sidan känner jag att jag inte arrangerar spel som faller er i smaken oavsett om jag har alkoholförbud eller inte. Det är nog den minsta puckeln att komma över.
Av egen erfarenhet så kan en liten (notera LITEN) hutt whisky vara trevligt när man stöter på en annan enhet ute på en lång, blot och kall vandring.
Det kan absolut tillföra till atmosfären beroende på vad för spel det är.
Jag kommer aldrig packa med mig någon alcohol om man inte spelar någon gammal avdankad rysk vapensmugglare eller dylikt. Jag spelar ju I princip enbart roller där ens en tröja mer I packningen är otänkbart då vikt och utrymme är enormt begränsat.
Kan ju dock saga att ryssarna (ja, dom kom från ryssland) som spelade I min systerpluton på berget 9 I NAF hade med sig bade mat och dryck tillhörande sin kultur och bjöd in alla I NAF på en pre-game middag/mingle/grilltjofräs kvällen innan och det var mycket trevligt, hjag såg ingen som drack kopiösa mängder. Nån fans det säkert men alla var uppe I ottan ochverkade vara fit for fight inför spelstart dagen efter.
Jag köper att vissa har problem med alkohol (som I har problem med att andra dricker) men jag finner det lite väl att vi skall aktivt eftersträva en 100%ig nolltollerans over hela landet.
Har jag ett företagsevent dagen innan så ska jag kunna ta ett par öl utan att känna att jag kommer forsaka min spelhelg.
Sålänge jag är helt på banan med mitt spelande (som inte påverkas utav mina öl kvällen innan eller min öl till maten på lunchstoppet innan man kommer fram) så tycker jag det är fel att folk skall diktera vad jag intar.
Jag håller med att det inte finns någon direkt anledning till varför inte (förutom min rätt till att få ta mina egna beslut och inte dikteras I min hobby för att någon har problem med att andra människor kanske vill, ansvarsfullt, ta en öl till maten). Tja... förutom den att det bara finns EN god alkoholfri öl (Brew Dogs Nanny State).
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"
Jag har spelat sen 2008 på en himla massa spel ( första 2 åren som ryss) både stora milsim och små spel och har aldrig upplevt att någon varit full eller bakis , att man har sett folk dricka en mellan öl vid elden eller en skvätt whisky en kall natt må vara hänt men(har gjort det själv) är det verkligen ett problem ? har sett många korkade grejer på spel men faktiskt aldrig något alcohol relaterat . Är faktiskt mer orolig för bilförare som har petat i sig 5 redbull och kör som tokiga under spel , men självklart tycker jag inte att fylla eller efterfylla hör hemma på spel
Tycker btw att arr hittils har gjort ett bra jobb med att få bort misskötande trattmongon från spel
Är böjd att hålla med här, skall man totalförbjuda minsta flaska lättöl (som du dessutom får köra bil med i blodet, mind you) så blir det inte så lite bajsnödigt. Vad kommer näst? Skall alla ha med sig ett utlåtande från lokala söndagsarrangörer där det står ifyllt om du är trigger happy, skjuter inom säkerhetsavstånd, skotträdd, föredrar auto osv? Om man rimligen skall kräva att samtliga spelare avstår från en mun mellanöl till steken kvällen innan eller liknande så kan man gott förbjuda energidryck, alvedon och tvinga alla att sova minst 7h under MilSim för att inte utgöra en risk för sina medspelare.
Jag har själv inga problem att avstå alkohol i ett år om så behövs, men tycker likväl att det känns väl hårt att förbjuda en öl när/om man anländer kvällen innan eller en mun whisky för att värma blodkärlen när man sitter där i minus 14 grader Celcius och huttrar på observationsplats.
Jag skulle aldrig någonsin spela airsoft med sådan alkoholhalt i blodet att jag inte kunde sätta mig bakom ratten, men ingen verkar bry sig om de som bara är allmänt oförsiktiga i spel eller spelar under sådan trötthet att det vid framförande av fordon skulle innebära böter.
The Ammunition Magician
Development Team 6 - Group XIV -Task Force Insomnia
"Vad kommer näst? Skall alla ha med sig ett utlåtande från lokala söndagsarrangörer där det står ifyllt om du är trigger happy, skjuter inom säkerhetsavstånd, skotträdd, föredrar auto osv?"
Samtalet var alkohol. Detta är ett argument som tyvärr är allt för vanligt förekommande på sociala medier och internet. Det klassiska vad-kommer-sedan-argumentet.
Om jag inte varit nykterist så hade jag absolut kört RS stajl och dragit i mig 2x bud 3.5or vid kvällsbrasan @ Game off.
Det skall aldrig behövas ett totalförbud, alla här är över 18 och skall ha såpass mycket vett så det skall skötas snyggt .slut
För mig så handlar det inte om alkoholen i sig, utan att andra människor skall diktera vad jag får och inte får göra (som Le Gradovic säger så skulle jag aldrig ta i mig mer än vad som fortf. låter mig sitta bakom ratten, det tycker jag är en vettig gräns.. ja, förutom sunt förnuft gränsen med).
Jag har inga alkohol eller drogproblem, jag är dock professionell alkoholist (jag brukar skämtande säga så IOM att jag importerar, brygger och recenserar öl), men jag dricker egentligen ganska sällan (speciellt med tanke på den mängden som jag har här hemma) så att avstå är inte ett problem för mig. Sakfrågan (det tåls att nämnas igen) för mig ligger vid att folk verkligen MÅSTE ha noll tollerans av någon onödig anledning (för ja, jag finner anledningen onödig).
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"
Alkohol är förbjudet i 7 idrotter och vid tävling; i skytte och modern femkamp, och då av säkerhetsskäl, samt i motor- och flygsporter, biljard, bågskytte, boule, karate och skidor