Grymt bra initiativ !
Det är alltid bra med folk som kan skarp sjukvård.
Hade lätt varit på, men är komiskt nog i grön verksamhet 3-5 maj med just sjukvård
För fasen, man är ledig 5 av 6 helger varje gång det är spel på HAM banan så är det alltid den helgen man jobbar.
Nu när man äntligen var glad över att man var ledig då denna utbildningen är och såg fram emot den så flyttas den till den helgen man jobbar återigen.
Det kan inte bli bättre än så här
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)
Efter att nu ha fått reda på lite mer av vad som planeras under kursen är det bara en sak som stör mig, att jag inte ska vara deltagare på kursen!
Jag hörde nåt om Spräng, IEDs, CSAR och sen dreglade jag så mycket att jag inte hörde mer. Förbered er på mycket action, ordentlig teori, mycket bärande, gående och att sova under bar himmel under taktiska former i minst en natt.
Om man har funderingar över det fysiska eller andra krav går det bra att PMa mig, men jag är övertygad om att detta blir något utöver det vanliga...
Skulle vara sjukt kul att gå denna utbildningen, speciellt medtanke på att man redan har grundläggande sjukvårdsutbildning/kunskaper, men somvanligt skiter det sig denna helgen...
Kommer du att ordna ytterligare utbildning? I så fall får man hoppas på att man är ledig den helgen....
*Two commandment, same Commandment : Your´s - Don't survive your principal, Their´s - First takeout the bodyguard!!
*Certified Medic and Tactical Instructor - BG Security Mobile Training Team
*Certified CPR Instructor (Child, Hospital, AED)