Ta träff från Sniper / enstaka skott
Re: Ta träff från Sniper / enstaka skott
Min poäng var mer att påpeka det orimliga i att godta ett självvalt gear som ursäkt för dåligt träfftagande än någon förbud. Men ja, summa summarum: Var ärlig, ta träffen!
Eller så kan det trots allt vara en kulaRhino skrev:går du INNE i ett snår eller där det finns grenar som sticker ut, då finns det möjlighet att det bara var någon gren eller något.

Att spela "sniper" inom denna hobby kräver galet lång stubin. Träffar på löjliga avstånd (säg 100m) kommer den träffade aldrig känna, om han väl uppmärksammar träffen och ser sig omkring och då ser skytten 100m bort, så lär träffen inte tas. Jag har EN gång varit med om att en sådan träff togs och då har jag spelat "sniper" sedan -08.
Det finns mycket vettiga saker skrivna i denna tråd, helt klart, men hur mycket av detta kommer att nå ut till resten av Sveriges spelare?
Möjligtvis om ALLA läser tråden eller om alla som har läst tråden för det vidare till sina lokala spelplatser. Sedan har vi detta med att spelarna ska vänja sig vid ännu en ny grej att hålla reda på, stanna upp vid misstänkt träff. (istället för att faktiskt ta den bara
)
Det finns mycket vettiga saker skrivna i denna tråd, helt klart, men hur mycket av detta kommer att nå ut till resten av Sveriges spelare?
Möjligtvis om ALLA läser tråden eller om alla som har läst tråden för det vidare till sina lokala spelplatser. Sedan har vi detta med att spelarna ska vänja sig vid ännu en ny grej att hålla reda på, stanna upp vid misstänkt träff. (istället för att faktiskt ta den bara

-
tja jag tycker väl att 1700 visningar iaf är en bra början 

*sssssssffffffffk......*
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!
Nu vet jag inte hur detta forum är, men det lär inte vara 1700 unika visningar 

-
Som med all annan information man vill ha ut; ta upp det när det gäller. Ingen game master torde förbjuda er från att informera folk under spelgenomgången när det handlar om lätta direktiv så som att "stanna upp och invänta uppföljningsskott" osv. Borde bara vara att sträcka upp handen och tala!
The Ammunition Magician
Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia
-Task Force Insomnia
Om alla tar för vana att lägga fram detta som förslag, att stanna upp och avvakta alltså, så sprider det sig rätt snabbt tror jag
Tror många som spelar som snipers uppskattar detta också!
//BG

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.
Ser framför mig vilken ( Intressant ) diskussion det skulle kunna bli.
" DU STANNADE INTE FÖR MITT UPPFÖLJNINGSSKOTT
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! "
Tycker inte om ideen alls tyvärr. Känner man av en träff så tar man den, annars inte.
Är man osäker så kan man ju ta träff ändå. Tycker det är väldigt svårt att missa när man blir träffad.
" DU STANNADE INTE FÖR MITT UPPFÖLJNINGSSKOTT

Tycker inte om ideen alls tyvärr. Känner man av en träff så tar man den, annars inte.
Är man osäker så kan man ju ta träff ändå. Tycker det är väldigt svårt att missa när man blir träffad.
Tycker det här var ett väldigt roande påstående.Men det har observerats att de med mindre utvecklad utrustning har svårare för träfftagande.
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?
-
Ugh... dra inte igång den diskussionen igen.
Som med alla andra gentlemannaregler så gäller det att samtliga förstår att man följer dem efter förmåga. Om någon ber om att folk som är osäkra sitter och inväntar uppföljningsskott så gör man det när man är osäker och situationen tillåter. Om man ska utgå från att alla kommer att bli griniga och åberopa normer som stadgad lag så kanske man ska fundera lite på hur systemen byggts upp. En liten extraregel som jag håller varmt är att man vinkar med sin dödsduk åt skytten så att han verkligen ser när han träffat (många gnäll om träfftagande föds ur dålig träffmarkering) så blir jag jätteglad när spelare följer direktivet och viftar lite extra med duken. Jag går inte fram och skäller ut de som inte gör det.
Som med alla andra gentlemannaregler så gäller det att samtliga förstår att man följer dem efter förmåga. Om någon ber om att folk som är osäkra sitter och inväntar uppföljningsskott så gör man det när man är osäker och situationen tillåter. Om man ska utgå från att alla kommer att bli griniga och åberopa normer som stadgad lag så kanske man ska fundera lite på hur systemen byggts upp. En liten extraregel som jag håller varmt är att man vinkar med sin dödsduk åt skytten så att han verkligen ser när han träffat (många gnäll om träfftagande föds ur dålig träffmarkering) så blir jag jätteglad när spelare följer direktivet och viftar lite extra med duken. Jag går inte fram och skäller ut de som inte gör det.
The Ammunition Magician
-Task Force Insomnia
-Task Force Insomnia
vilken diskussion?
Stor mening att ha en tråd om man inte får diskutera

Stor mening att ha en tråd om man inte får diskutera

Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.