Crowdfounda en Forward Operations Base?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Läsken

Re: Crowdfounda en Forward Operations Base?

Inlägg av Läsken »

Säger som Stygge, ekonomin tillåter inte några större summor, men efter löning ska jag se vad jag kan avvara!!
Only the dead have seen the end of war

A_Müller
Admin

Inlägg av A_Müller »

Om amn vill fylla för att väven t.ex. inte skall vackla i vind, osv. så lär ju emballage-frigolit eller dylikt funka, men det blir ju ett jävla bök att transportera den volym som skulle behövas bara...
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

rike

Inlägg av rike »

Som fyllnadsmedel behöver man något som inte tar plats och som går ganska snabbt att fylla. Det enda jag tänker på är stora balonger som man snabbt blåser upp med en tub tryckluft och som fyller hela utrymmet(med en ballong per häck alltså). Sen får folk helt enkelt ge fan i att skjuta på hescohäckarna på närma håll....

Kether
Admin

Inlägg av Kether »

Har idag fått ett antal motiv till de t-shirts man kan få som rewards för att man bistår projektet.

Färgerna kommer vara samma men man kan välja mellan de olika alternativen på trycken. Observera att 3 förslag är front-tryck.

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

.. Fräsig tisha Indeed , får revidera mitt tidigare inlägg ;)
CTR EP3 Championship White, nuff said

Stag

Inlägg av Stag »

Ingen möjlighet att donera nu, men kommer helt klart göra det såsnart jag kan.

En tanke bara, om sand-"lådorna". Om de ställs tomma, är det stabila nog att någon kan t.ex snubbla/ramla in i de utan att de kollapsar helt?
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Kether
Admin

Inlägg av Kether »

Dom kommer vara stabila nog.
Utan sand står dom av sig själva. Sen förankrar vi i marken och förankrar dom i varandra. Så det ska hålla för lite snubbel. Men klättra är nog inte så smart.

Idag har det iaf varit löning. Ska bli skoj att se om det kommer in fler sponsringar under helgen.

Ska maila HESCO i helgen också om sponsring samt att jag hittat ett EU projekt som jag ska kontakta för bidrag också.

Kether
Admin

Inlägg av Kether »

28 november 2012, 01:08:

Tänkte knuffa upp denna med att säga att det är minst två spel planerade hittils under 2013.

Dvs är det två spel man kan välja att använda sin fribiljett för att stödja projektet.

Cajun Boxer

Inlägg av Cajun Boxer »

Vilken storlek är det på dem som du tänkt köpa?
Det vore kul om du skrev ut skala på skissen.

Säg till om du behöver hjälp med elsystem eller nåt annat så kan jag säkert hjälpa till.
H4x på gamla forumet.
Chili mac never lets you down...

Kylling

Inlägg av Kylling »

Hela grejen låter fullkomligt förträfflig men jag måste endå nämna några få saker.

Ofyllda HESCO kuber är inte särskilt stabila och jag betvivlar med kraft att dessa skulle hålla för att springa/trilla in i utan påverkan. Filtduken sitter förhållandevist slappt och tänk på att den kommer påverkas av väder och vind i förlängningen då det är just en form av tjockare filt. (det går att trycka igenom den med relativt lite kraft)

Försök komma över enstaka exemplar och prova så det verkligen ger önskat resultat innan du/ni beställer för större summor.

ANA satte upp just ofyllda HESCOs vid sin post för att avskärma utanför FOB monitor, och de låg ner i en hög likt en hästspya bara dagar efter. Såg förövrigt förkastligt ut.. Men med lite hjälp som du beskriver i form av förankring etc så kanske det kan fungera bra!

Lycka till! :)

Skriv svar