Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Boogieman

Re: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Inlägg av Boogieman »

Ett Milsim för ett par år sedan. Vi skulle gå cirka två km, men på vägen trampar jag ner i ett träsk med högerbenet. Till saken hör att jag två veckor tidigare hade dragit knät ur led riktigt ordentligt och att ledbanden var kisskassa. När jag ska dra upp benet åker knät ur led igen, varpå jag får kväva skriken en stund för att inte röja oss. Sen fortsatte vi att gå fel då jag tappade kompassen i träsket. Så med full packning och kasst knä gick vi en omväg på lite över fem kilometer. Det var sådär kan jag säga.

I vintras skulle vi söndagsspela uppe i Eskilstuna. När vi gick över gårdsplanen missade jag isfläcken med nysnö på, så benen flyger åt ett håll och jag tar emot med ansiktet, det var en dum idé. Det pissade blod från hakan, jag blev förlamad i vänstersidan i flera dagar och mådde rent ut sagt sådär :)

Nu senast på CiD var det Bloodneed själv, tillsammans med andra medics, som sabbade min lårmuskel när de skulle välta upp mig på en bår. Den var svullen, öm och gjorde det jäkligt jobbigt att springa ett par veckor, så tack så jävla mycket för den! ;)

Ja, sen är det som alla andra här, man har fått lite träffar som blött som fan. Man har sprungit in i grenar och allt sånt mög. Men det hör ju till :)

Jag kan för övrigt rekommendera att man tecknar en olycksfallsförsäkring. Jag har tre...
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

Stygge

Inlägg av Stygge »

På tiden jag spelade med M249 så provade jag på stavhopp över ett dike.
Sprang på ett hygge och skulle ta skydd uppe på ett backkrön där skogen började igen. Precis innan krönet var det ett litet dike som jag tänkte hoppa över. Fumlade lite i ansatsen och föll handlöst framåt, pipan tog i backen och jag voltade över vapnet och landade i en mindre vacker hög på andra sidan diket. Jag fick lite blåmärken och ytterpipan på bössan fick sig en rejäl liten böj.

Sprungit rakt ut i luften.
Låg som personen ovan uppe på en stor sten och spanade när jag plötsligt blev beskjuten. I desperation sprang jag mot motsatt sida av vad jag trodde var stenen för att komma i skydd. Problemet var att stenen i själva verket var 2 (TVÅ) stenar som något nöt till barnrumpa byggt koja mellan. Sprang mao över taket på kojan och befann mig helt plötsligt liggandes i en hög på marken ihoptryckt mellan 2 stenar. Det var ett nätt fall på 1.5m som resulterade i skrapsår (drog längsmed stenen hela vägen ner) och rejält ont i benen/ryggen. Tog mig ett bra tag att ta mig loss från alla grenar, mossa och skit kojan hade bestått av.
Fick förklarat för mig att det var första gången personen som sköt på mig hade sett någon försvinna, han fattade verkligen inte vart f*n jag tagit vägen :roll:

Har klarat mig ifrån några värre blessyrer men en hel del ansiktsträffar och blodiga sår har man ju fått.

Har dock spelat ett 24h spel med inflammation i armbågen (vad gör man inte för sina kamrater?), det är inget jag tänker göra om då varje anläggning av vapnet resulterade i tårar pga smärtan i armen. Ansvarskännande som man är ville jag inte äta mina smärtstillande under spelet då de gör mig rätt groggy och jag inte litade på mitt omdöme medicinerad.

harlekin

Inlägg av harlekin »

Nån sträckning och blivit skjuten på nära håll en gång så det blödde. Ganska så nöjd med det på 4 säsonger. :D
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?

FarbrorOscar

Inlägg av FarbrorOscar »

När jag hade köpt min första GBB av en kompis i gymnasiet för många år sedan, tänkte jag pröva att skjuta mig själv i armen för att se hur stark den var. Hade tidigare endast erfarenhet av springerpickor från teknikmagasinet, jag förväntade mig att det skulle sticka till lite och kanske lämna ett märke.
Ack så fel jag hade. Från 15 cm avstånd avfyrade min kära KWA glock 19 rakt in i underarmen. Kulan fastnade och det blödde en del. Var inte alls beredd på den smärtan, så jag vred och kved mig nog lite också. Ärret syns fortfarande idag, 7 år senare.

Med facit i hand kan jag nog säga att det nog inte var så smart gjort :roll:
I am Russia. Very cute and sex.

bobo

Inlägg av bobo »

nu är jag inte lika heroisk och atletiskt bygg att kunna springa och göra "cs hopp" som dom flesta, så jag har klarat mig
ganska bra i alla 10 åren jag har spelat :D

men nu är ju historian så, att jag prövade mina ny införskaffade 18rds 40mm ca granater men var ju inte så imponerad
så jag provade dom lite ofrivilligt men nyfiket ca 4m på ryggen :p
kontentan av de hela är att jag provar inte igen iaf :p
jag ville ju nästan bara lägga mig ner i fosterställning å kvida av smärta :D
men fördelen av de hela är att jag hade en stoooor smile gubbe på ryggen efter de samt en rolig historia å berätta :p

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

Boogieman : fan sorry! Tyckte mig minnas att vi fan lyckats skada någon under spelet, sorry about hombre ;)
CTR EP3 Championship White, nuff said

Boogieman

Inlägg av Boogieman »

Det är lugnt, jag lyckades både springa, kriga och åla med det efteråt, men jag vete katten hur bra det var att göra det... :)
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

Nitisk

Inlägg av Nitisk »

Bloodneed skrev:@cruentus *gillart* om fler skadade sig som du skulle medicrollen bli ballare, vill inte vara morbid men är nog det .. Ingen som fotar sina skador ?
Om du vill ha nåt som avskräcker och eftersom du är lite morbid ;) och vill se film/foto.
Kolla här: http://www.youtube.com/watch?v=QKJIelZ7JlE (Känsliga tittare varnas)

Edit: Tänk även på denna video nästa gång säkerhetsavstånd gås igenom.

Sabre

Inlägg av Sabre »

Fy satan, en hel bb?! Fint ärr som kommer var kvar. ^^;

Skaddor man själv har åsamkat sig själv är en ordentlig stuckning på vänsterfot som fortfarnade gör så att jag inte kan springa ordentligt helt och hållet. ^^;
Diverse skott som blivit ärr (fått på cqb bana och där gjorde alla bössor under 100) på både låren och ärmarna.
Folk tror fasiken när man har uppkavlat att man tar sprutor eller någonting med de såren.

Roligast är att de såren som man har börjat blöda av inte syns längre, konstigt nog.
"Alla orkar alla vill! Fram med batongen och sprättä med spägän!"

ChickenZliZe

Inlägg av ChickenZliZe »

Jag har inte spelat tillräckligt länge för de svåra skadorna,men man har fått en del smågrus på sig.
Lättare sträckningar pga ovanan att röra sig smidigt i början av karriären,snubbel över stenar och lite skott i ansiktet.

Fast den jag har mest ont av är nog kulan som träffade mig i CQB. Personen lyckades pricka långfingerleden som fortfarande ömmar och gör ont.
En annan klockren träff var en kula rakt på nageln på tummen,hade blodblåsa under nageln i ca 3 veckor.

Farmen i våras så var vi stackars zombies mer eller mindre omringade av ett 40-tal personer( vi var 4 stycken just då). Var lite otrevligt,särskilt när man ville därifrån.
Försökte resa mig och samtidigt visa att jag ville bort ifrån "the killing floor". Precis när man kommit upp i halvstående så träffar någon mig rakt på skinkan(blött arsle och spända muskler). Det smackade till rejält och jag svor som en borstbindare och hoppade runt av smärtan.
När jag väl kom hem så såg jag att det hade runnit rejält med blod från det skottet.
Shit happens och är man levande måltavla så.......får man väl...ta .....träffen..

Skriv svar