Pang-regeln med gevär
Re: Pang-regeln med gevär
MP7'a med 11,1 V LiPO och eldväljaren på Auto är bästa pangbössan.
Blir inte pangen välkommen, så sitter det 50 boll på tomten 1,5 sek senare.
Funkade varje gång för mig, när det inte var "pang" med MGL'en på 2-3 meter.. samma där, 0m Säk, men inte så sugen på att trycka av egentligen, blir bara så gnälligt.
Blir inte pangen välkommen, så sitter det 50 boll på tomten 1,5 sek senare.
Funkade varje gång för mig, när det inte var "pang" med MGL'en på 2-3 meter.. samma där, 0m Säk, men inte så sugen på att trycka av egentligen, blir bara så gnälligt.
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)
bonusbolla kallas det...
Skjuta onödigt mycke boll...
Skjuta onödigt mycke boll...

Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?
För mig så är det tvärt emot vad Danno säger... Hamnar man INNANFÖR sitt säk avstånd så är det pang som gäller eller pistol, för att bespara skada.
Har jag ett vapen med 0m säk så kommer jag använda det, och då blir hela pangregeln överflödig.
Ni som menar att du bara får panga inom ditt säk avstånd, hur drar ni då gränsen? Skall en skarpskytt kunna panga inom 50 meter menar ni?
Känns urlöjligt....
Har jag ett vapen med 0m säk så kommer jag använda det, och då blir hela pangregeln överflödig.
Ni som menar att du bara får panga inom ditt säk avstånd, hur drar ni då gränsen? Skall en skarpskytt kunna panga inom 50 meter menar ni?
Känns urlöjligt....
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"
"Pain is temporary, chicks dig scars"
Det är ju en jäkla skillnad. Du kan ju inte ha det övertag som krävs för en pang på det avståndet.
Men som Kether säger, använd inte pang, skjut istället. Det skapar bara förvirring!
För övrigt, vad är det för dumhet med att en CQB-trimmad bössa inte skulle kunna ge blodvite? Det är så mycket som spelar in förutom utgångshastigheten...
Men som Kether säger, använd inte pang, skjut istället. Det skapar bara förvirring!
För övrigt, vad är det för dumhet med att en CQB-trimmad bössa inte skulle kunna ge blodvite? Det är så mycket som spelar in förutom utgångshastigheten...
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds
"SEALs letar refbilder på mig" -okänd
Arrangör Hearts And Minds
"SEALs letar refbilder på mig" -okänd
Det finns ett par bra sätt att slippa använda pangregeln helt och hållet; sikta lågt, skaffa sidearm, kasta granat eller knife killa.
Har under de åren jag spelat nog använt mig av pang-regeln max fem gånger på sin höjd, och då hade jag lika gärna kunnat göra något av de övriga alternativen, som antagligen hade varit minst lika bra/schysst.
Generellt sett, tänk på vad du gör, och om du måste skjuta så dra en bula i västen eller benet, och sikta lååågt.
Har under de åren jag spelat nog använt mig av pang-regeln max fem gånger på sin höjd, och då hade jag lika gärna kunnat göra något av de övriga alternativen, som antagligen hade varit minst lika bra/schysst.
Generellt sett, tänk på vad du gör, och om du måste skjuta så dra en bula i västen eller benet, och sikta lååågt.
Inser inte du att du motsäger dig själv i detta inlägg?A_Müller skrev:För mig så är det tvärt emot vad Danno säger... Hamnar man INNANFÖR sitt säk avstånd så är det pang som gäller eller pistol, för att bespara skada.
Känns urlöjligt....
Hur skulle det bli om att skaffade en sar10 och pangade allt inom 40 m?

Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
Skit i "Pang!". Ropa "Ge dig!" istället.
Skrev ju fel, menade utanför ditt säkavstånd"...harlekin skrev:

Personligen så använder jag inte pang, jag drar min P226:a, han har nog nästan lika många nedkämpade FI som min primära har, men jag tycker fortf. att det vore löjligt om man inte fick panga innanför sitt säk avstånd.
Säg att ditt sekundära dör så du inte kan ha med den i spelet, skall alla dina FI innanför ditt säk då bli odödliga? Eftersträvar vi realism sånär som ner på årgång på en specifik magasinficka så tycker jag att det känns lite väl.. men det är ju bara jag

"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"
-
+1 på alla förslag bara alla gör likadant på samma spel.