Livrädd

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Garvar

Re: Livrädd

Inlägg av Garvar »

Jag är 21.

Härligt, brukar inte handla över nätet och när jag har gjort det så har det bara varit att skriva in kortnummer :P

Jo, har fått mejlet där dom meddelade att dom inte kunde ta emot betalningen, och att jag får mer info under dagen ,angående bank wire (antagligen deras tid då jag tvivlar på att dom har jour ^^).

A_Müller
Admin

Inlägg av A_Müller »

Var inte orolig att åka dit för varken olaga vapeninnehav eller smuggling.
Jag fick ett kärt besök av herr och fru blå för några år sedan då man vände upp och ner på hela huset, allt konstaterades vara airsoft och poliserna tackade för sig och gick, 2 veckor senare fick jag ett PM med "Oskyldig" så fint nedskrivet.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Garvar

Inlägg av Garvar »

Haha, det var som fan!
Får man fråga vad det var du hade beställt? ;)

JonathanRL

Inlägg av JonathanRL »

Jo, har fått mejlet där dom meddelade att dom inte kunde ta emot betalningen, och att jag får mer info under dagen ,angående bank wire (antagligen deras tid då jag tvivlar på att dom har jour ^^).
FYI: Detta är bullshit. De har fått in betalningen, men har tydligen problem med att folk betalar via Paypal, sedan kräver en refund av Paypal; eller för att saker fastnar i tullen varpå samma sak händer.

Skicka dock ändå gärna ett mail till Evike där du klagar på det hela (jag gjorde detta; då Evikes idioti förlängde beställningens tid med två veckor). Om de vill att man ska betala via Bank Wire så borde detta anges med en gång; vilket det inte gör - alt så kan de tillåta betalning med kort direkt till dem - vilket de heller inte gör.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

dariantel

Inlägg av dariantel »

håller med föregående talare.
riktigt stökig och dålig stil det med bankwire. det fungerar, och är inga problem, men det förlänger hanteringen avsevärt. tycker med de borde lägga det som alternativ direkt.
jag har gjort 3 beställningar ifrån Evike. alla 3 har krånglat tyvärr, har alltid fått det jag beställt (förutom en liten pryl), men ingen beställning har varit felfri tyvärr.

(Lite ot men men)

Oiric
Lag / förening: Team Irony
Aktiv sedan: 2008

Inlägg av Oiric »

Allan_g skrev:Även här kan den stoppas om den är automatisk med över 4 joule eller semi med över 10 joule vid fyra meter vilket den med största sannolikhet inte är.
Fast nu tror jag du fått det lite om bakfoten, Allan. För hel- och halvautomatiska vapen är det 3J @ 4 meter från mynningen och för boltrepetervapen är det 10J @ 4 meter från mynningen som gäller (om det inte har ändrats relativt nyligen, men det har i sådant fall ungått min uppmärksamhet).
1 kap. 2 § Vapenförordningen (1996:70) skrev: Ett kolsyre-, luft- eller fjädervapen skall anses ha sådan begränsad effekt som avses i 2 kap. 1 § vapenlagen (1996:67) om en projektil från vapnet fyra meter från pipans mynning har en anslagsenergi som är mindre än 10 joule.

Ett hel- eller halvautomatiskt kolsyre-, luft- eller fjädervapen skall anses ha sådan begränsad effekt om en projektil från vapnet fyra meter från pipans mynning har en anslagsenergi som är mindre än 3 joule.
(Källa)

Bara så att vi inte vilseleder folk så är det bra att påminna om hur det ligger till, tänkte jag. :)

Skriv svar