Airsoft och alkohol

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Stygge
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: Airsoft och alkohol

Inlägg av Stygge »

För att folk har avvikande åsikt är det känsligt?
Frågan ang alkohol har varit upp förr, speciellt efter en viss incident på ett spel där frågan om spelbarhet dagen efter togs upp och behandlades rätt grundligt.
Nu tror jag den frågan fanns i spelforumet och därmed är begraven.

Skulle personligen vara mer rädd för någon som inte sovit på 20h än någon som druckit 3 lättöl under dagen. Sker försäljningen ingame så kan man inte annat än anta att detta hålls koll på. Tror mao inte att någon kommer ha möjligheten att köpa ut 20 lättöl över disk och om nu folk är så korkade att de köper åt vederbörande förtjänar de inget annat än skickas från spelet med röven i vädret.

Sömnbrist + energidrycker = mycket större orsak till oro. Både när det kommer till hälsan hos skytten och de beskjutna.

MrK
Inlägg: 39
Blev medlem: tor okt 11, 2012 5:09 pm

Re: Airsoft och alkohol

Inlägg av MrK »

Kether skrev:Tråden låses inte.

Men du kan ju alltid kasta en massa fler ogrundade påstående för att starta en häxjakt på ett icke existerande problem.

...folk är otydliga i sina påståeenden och i sin retorik.
Så du anser att jag bör skriva ut exakta datum, personer/spelare och plats?

Och bara för att du inte sett en sak är det inte så att det existerar.

Jag har full förståelse för de som inte vill skriva på ASS. En del saker trodde man var självklar, något som enade folk. Men istället för grunden, att det funnits fulla människor på spel, blev det samtal om lättöl.
inga skott är det bästa

Kether
Admin
Inlägg: 999
Blev medlem: lör maj 05, 2012 7:11 pm

Re: Airsoft och alkohol

Inlägg av Kether »

Fast vi är ju alla hyffsat överens om att berusning på spel är dåligt.

Det var ju du som belös ett spel som ville servera lättöl och sa att det är dåligt.
Det har du iofs all rätt att tycka. Men lättöl och berusning är inte samma sak, det skriver du själv.

Så, varför tog du upp exemplet med just detta spel som serverade lättöl, 2,2or? Om det nu inte är lättölen som är problemet.

Klart du inte ska behöva skriva vilka spel det är. Det vill jag inte heller, men ditt påstående faller lite platt när du upplever en negativ trend medan vi andra kanske kan minnas ett eller två tillfällen då det diskuterats på forumet.

Stygge
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: Airsoft och alkohol

Inlägg av Stygge »

Va?
Det är ju du som baserar hela första inlägget på vad vi tycker om försäljning av lättöl på spel.

Att det är fel att sitta i tältet om natten och grogga loss av bara f*n är ju knappast att jämställa med att köpa en lättöl eller 2 på ett spel?!

Tror de flesta är eniga om att det är direkt olämpligt att vara berusad under något tillfälle av ett spel men nu är det inte så du startar tråden.

Sälj läsk, saft, kaffe, energidryck och lättöl på spel för all del. Se bara till att hålla lite koll på vilka som köper så ska ni se att ingen kommer överdosera på maltdryckerna. Fara för hälsan råder dock vid sömnbrist, fysisk aktivitet och överdriven konsumtion av energidryck så där om något bör man lägga lite koll på vilka som sätter i sig olämpliga mängder.

Xelley
Inlägg: 346
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:31 pm

Re: Airsoft och alkohol

Inlägg av Xelley »

Vad är problemet med noll tolerans? Varför måste ölen som serveras i tavernan innehålla alkohol? Det finns alkoholfri öl vad jag vet. Jag skiter blanka fan i mängden alkohol, det borde vara totalt förbud för ALL typ av alkohol på alla spel. Kan man som arr inte se till att man sköter sin del av kakan i sakfrågan kanske man bör tänka till en extra gång.
Senast redigerad av 1 Xelley, redigerad totalt 0 gånger.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

MrK
Inlägg: 39
Blev medlem: tor okt 11, 2012 5:09 pm

Re: Airsoft och alkohol

Inlägg av MrK »

Jag ville påvisa att det inte var arr utan spelarna.

"Förutom den regel jag skrev är det inte arrangörerna utan en del spelare som det är fel på". Snälla läs vad man skriver.

Och jag jämställde aldrig lättöl med att grogga. Om du ansåg de Stygge får du gärna visa mig det. Och om jag skrivit det så menar jag inte så.
inga skott är det bästa

hiro
Inlägg: 44
Blev medlem: mån maj 07, 2012 8:14 am

Re: Airsoft och alkohol

Inlägg av hiro »

http://www.accentmagasin.se/okategorise ... isationer/

Här är en hel bunt nykterhetsorganisationer. De har alla 2,25% som gräns för sina arrangemang. Dvs de tillåter lättöl.

Också jag är intresserad av att veta på vilka arrangemang det har varit ett problem med alkoholintag. Jag tror det är vanligare att folk dyker upp bakis, eller fortfarande fulla på ett söndagsspel, än att det skulle vara något större problem på storspel/milsim.

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Airsoft och alkohol

Inlägg av Bloodneed »

@Xelly

jag kan känna att man som deltagare istället kan välja bort de spel som har inslag som man själv inte kan acceptera. Vad gäller frågan i övrigt så ser jag inget problem med lättöl på spel, inget alls faktiskt .. men där har man ansvar själv .. blir du berusad på lättöl? drick inte lättöl .. det måste ju vara själva berusningen som är problemet?
CTR EP3 Championship White, nuff said

Kether
Admin
Inlägg: 999
Blev medlem: lör maj 05, 2012 7:11 pm

Re: Airsoft och alkohol

Inlägg av Kether »

xelley...

Sant. Alkoholfri öl är ibland tom godare än lättöl.

Annars, +1 på Bloodneed. Drick inte saker som gör att du inte har hundra koll på vad du gör.

Som när Yog får red-bull... ;) Ekorren i "Over the hedge" har noll och inget att hämta på Yog... :D

Xelley
Inlägg: 346
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:31 pm

Re: Airsoft och alkohol

Inlägg av Xelley »

Men vad är felet på noll tolerans? Alkoholfri öl? Cmone bättre kan ni. Varför måste man ha den lilla mängd alkohol, ge mig nu ett bra exempel.

Och som redan sagts alkoholfri öl kan vara gott det också.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Låst