Ett steg närmare en förnuftig vapenlag! (gasdrivna vapen)

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
caladria

Re: Ett steg närmare en förnuftig vapenlag! (gasdrivna vapen

Inlägg av caladria »

Fan vad snyggt!! ska maila detta brev till alla adresser :) kungligt

NonEx

Inlägg av NonEx »

Website JPG preview online nu : http://www.swegaslegal2013.info/

Observera att det är en JPG bild preview på layout och innehåll. Skall finnas på svenska och engelska.

Scrolla neråt för att se sidan 2.

Vet inte om det är nåt att ha, men som en plattform för att sprida informationen och länka vidare till kanaler för att hjälpa till med detta.

Vad tror ni, är det nåt att ha ?

:|

Personer i Justitsieutskottet kanske även är lämpliga att kontakta ? http://www.riksdagen.se/sv/Utskott-EU-n ... Ledamoter/

EDIT: Har mailat meddelandet till samtliga ovan samt Johan Linander och Morgan Johansson samt registrar.
Körde subject; Ang. drivmedel gällande effektbegr​änsade vapen (DS 2010:6)

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Ser helt ok ut! :-D

Lite korrektur bara:

"propellats" -> "propellants"

Styckebrytningen mellan "...sell, own or posess." och "Even though the CO2..." sitter mitt i en mening.

"atributes" -> "attributes"

Styckebrytningen mellan "...government and its legislators." och "It simply has not..." är delar ett påstående i två och det andra stycket syftar direkt till det första. Jag tycker att det ser lite upphackat ut.

---

Som tidigare sagt, gott initiativ! Detta borde vi (och där pekar jag på mig själv och mina kolleger i den för tillfället sovande Airsoftgruppen specifikt) tagit tag i för länge sedan.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Mixe

Inlägg av Mixe »

Jag såg nu att jag skrivit fel i mitt inlägg. Jag skrev att det var RIKSDAGEN som beslutar om vad som skall finnas med i propositioner. Det var en ren felskrivning. Det är alltid REGERINGEN som ger förslag till riksdagen.

Därför är det ingen större ide att maila riksdagsmän. Det är regeringen man skall rikta in sig på, i det här fallet Justitiedepartementet med Ask i spetsen. Mailadresserna ovan täcker ganska bra in de politiska makthavarna i JD.

NonEx

Inlägg av NonEx »

OK, då vet vi vart vi skall vända oss ! Undrar om man ska nöja sig med att maila dom en gång, eller om man inte får svar, maila en gång i månaden ? :D

Ja, websiten blev som hastigast ihopsatt så där är säkert en hel del fel, men återkoppla gärna :D

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Jo, jag tänkte nog det men slängde fram det ändå. Nu slipper du ju leta efter de felen iaf. :-)

Har du serverplats (web/mail) osv? Jag kan nog bidra med det annars.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

NonEx

Inlägg av NonEx »

Jo hosting for sidan är löst och domänen pröjsade jag hela $2.99 USD för, överlever nog, men tack i alla fall :)

Nu ska den bara finslipas, översättas och göras om till en faktist fungerande web, bör kunna vara görbart i helgen tycker jag.

EDIT:

Svar ifrån Herr Johan Linander, som jag får säga är en riktigt hygglig typ på det stora hela! :)
Hej NN, jag har fått mejl om detta tidigare av någon kollega till dig och har tagit upp frågan på politisk nivå i Justitiedepartementet. Jag tycker att det borde vara en enkel ändring att göra. Ska höra med dem på JuDep vad som är på gång.

Mvh Johan Linander
Har svarat honom och tackat, och frågat vad mer vi kan göra för att hjälpa till... Vet inte om det är mig han refererar till eller om andra konaktat honom också. Jag mailar från en annan adress denna gången så. Men det kan spela mindre roll.

FYI, drog faktist iväg mitt fullversions brev till Johan också bara som en FYI till honom. Mer info kan inte skada, han verkar faktist läsa allt och sätta sig in i det så det kan nog bara göra gott! :)

Har lagt upp en petition (namninsamling) på change.org nu, jag körde den i Airsoft Sveriges namn, känndes mest lämpligt, hoppas det är OK.

Kontrollera och återkoppla med eventuella ändringar innan vi drar bollen i rullning!

https://www.change.org/petitions/justit ... t-replicas

Jag satte målet till 1000 signaturer, är det för klent siktat kanske ? :D
Senast redigerad av 7 NonEx, redigerad totalt 0 gång.

rasalhauge

Inlägg av rasalhauge »

Kan tyvärr inte tillföra särskilt mycket till den här tråden, men jag kände ändå att jag vill passa på att berömma (och självklart tacka) alla eldsjälar där ute som engagerar sig. Galet imponerande insats måste jag säga. Som jag nämnde tidigare så hjälper jag gärna till om det skulle vara så att ni vill ha lite avlastning eller dylikt, eller om det finns något annat jag kan göra. I vilket fall som helst, fantastiskt kul att följa era framsteg. Keep up the good (årets understatement) work :)

NonEx

Inlägg av NonEx »

Jag måste bara säga att det känns som vi kommit en bit framåt i alla fall. Med tanke på att dom vi kontaktar nu vet precis vad vi pratar om, vad det gäller och att de faktist vill hjälpa till att ändra det...

Det känns ju riktigt positivt faktist!

Sport

Inlägg av Sport »

Japp, nu är det bara att vänta och hoppas på en ordentlig sommar så att vi får användning för våra GBB`s. :twisted:

Skriv svar