Airsoft och alkohol

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Airsoft och alkohol

Inlägg av Bloodneed »

Edit : jag orkar inte..
CTR EP3 Championship White, nuff said

Djihani
Inlägg: 67
Blev medlem: mån maj 21, 2012 9:59 am

Re: Airsoft och alkohol

Inlägg av Djihani »

Haha ragequit inlägg, inte trevligt nog att vara kvar uppe.

Älskar er alla och det är kul att airsofta med även de värsta av er, slipper ju tjöta.
Knowledge is power, hide it well.
Min presentationstråd: viewtopic.php?f=165&t=9285

Ducky
Inlägg: 57
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:57 pm

Re: Airsoft och alkohol

Inlägg av Ducky »

Edit: var svar på inlägget ovan... som redigerades.

MaYAte
Inlägg: 92
Blev medlem: ons jul 04, 2012 8:13 pm

Re: Airsoft och alkohol

Inlägg av MaYAte »

gabtab: vad e skillnaden...? om du är en människa som brukar kokain och har gjort det länge så är väll det egentligen ingen skillnad på om du då som kan "hantera" ett halvt gram kokain eller om man kan hantera ett gäng lättöl...? om ett halvt gram kokain inte påverkar ens sinne så e de alltså ok på samma sätt som alkohol.... förutom att det är olagligt då vill säga...men egentligen handlar de ju om tolleransnivåer hos folk...finns nog kokain användare som klarar ett halvt gram kokain bättre än vissa andra klarar två eller tre lättöl...jag förespråkar absolut inte användandet av droger eller alkohol under airsoftspel utan svarar bara på vad du skrev...

så som många andra också skriver att "jag kan hantera några 3,5or så de e inga problem" så kanske folk kan hatera andra substanser och tycker då att om han får smälla några 3,5or så kan jag väll dra en lina/röka en joint eller whatevva...om det däremot finns ett drogförbud (ja alkohol är en drog som många andra substanser men är inte olaglig) så betyder det att då e de förbud för alla droger inklusive alkohol. men tillåter man lite alkohol så finns de nog folk som nyttjar annat som tänker som jag skrev...

frågan är väll egentligen varför folk så desperat behöver dricka några lättöl liksom...och är det så svårt att skriva in en regel om det för er arrangörer...? en extra rad i era förövrigt långa regelverk...eller är det bara det att ni inte vill för att ni är rädda att tappa anmälningar...och de där med "på mina spel behövs inte de för alla e sååååå seriösa här" då borde de ju absolut inte varanågra problem att ha med den regeln...?

jag e inte nykterist eller nått men tycker gott att man kan klara sig under dom 36-48 timmar man e på ett milsim/storspel...men vissa verkar inte tycka så...

jaja...de va mina 50 cents...

A_Müller
Admin
Inlägg: 320
Blev medlem: mån maj 21, 2012 2:41 pm

Re: Airsoft och alkohol

Inlägg av A_Müller »

Men vafan... nu börjar det bli lite väl. Alla drar samma veva om och om igen, Ministry sammanfattade det hela ganska bra, kanske klassa tråden som utbränd där förutsatt att ingen har något revolutionerande att inflika med?
(Och nej, Alkohol är ingen drog, det är ett nervgift, som i grövre "doseringar" kan klassas som drog. Det saknar ju all relevans dock förutom att jämförandet mellan kokain och ett par 3,5%-iga öl är en värld utav skillnad).


I shall now await the almighty modhammer to smash this thread to bits...
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

MaYAte
Inlägg: 92
Blev medlem: ons jul 04, 2012 8:13 pm

Re: Airsoft och alkohol

Inlägg av MaYAte »

Ok Müller men som Ministry skrev "Personligen dricker jag sällan överlag och aldrig på spel men jag har inget emot folks preferenser, så länge man inte blir berusad." och jag menar bara att det finns folk som inte blir berusade/påverkade av en mindre mängd av deras föredragna substans...då e de alltså också ok...? som jag skrev allt hänger på toleransnivå...och om nu en sådan person känner att om "den andra killen" kan ta sig några lättöl och chilla så kan han göra desamma med vad han nu föredrar...jag har aldrig vart på storspel och aldrig upplevt problemet själv och menar inte att det måste sättas nån nolltolerans utan jag undrar mest bara varför många arr och många spelare är så motvilliga att va utan den lilla mängd alkohol, och blir så irriterade på folk som undrar samma sak, vad tillför de spelet liksom...?

kreator
Inlägg: 538
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:16 pm

Re: Airsoft och alkohol

Inlägg av kreator »

EDIT: Det var inget, jag går och lägger mig ist =D
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Låst