Färg på deathrag???
Re: Färg på deathrag???
Äh.. jag tänker inte ens bemöda mig med att fortsätta denna diskussionen.
Jag har sagt mitt.
ciao!
Jag har sagt mitt.
ciao!
Pentex First Team.
http://www.airsoft-adventures.se

/////////////SLUT
Senast redigerad av 1 Holmström, redigerad totalt 0 gånger.
----OPTIMUS----
Futurum nobis est
Futurum nobis est
Kanske skulle avrunda diskussionen och fortsätta med något mer väsentligt?
1.Synligaste och mest lätt att uppmärksamma är orange som jägarna använder (dom riskerar mer än ett par skott för mycket och lite blåmärke)
2. Arr bestämmer vilken färg som gäller , vägrar du så stanna hemma.
Oavsett vilket så kommer vi i Optimus att anpassa oss för det viktigaste för oss är att vi åker på spel ihop och har KUL!
/sov gott
@Holmström
Skriv inte när du e full
1.Synligaste och mest lätt att uppmärksamma är orange som jägarna använder (dom riskerar mer än ett par skott för mycket och lite blåmärke)
2. Arr bestämmer vilken färg som gäller , vägrar du så stanna hemma.
Oavsett vilket så kommer vi i Optimus att anpassa oss för det viktigaste för oss är att vi åker på spel ihop och har KUL!
/sov gott
@Holmström
Skriv inte när du e full

----OPTIMUS----
Futurum nobis est
Futurum nobis est
Rosberg & DaVinci: Like på er.
Säkerheten går före allt i denna hobby, det kan man inte frångå.
Exempel som gavs är klockrena.
Hippies poppade inatt upp hemsidan med en ny tanke bakom.
Där finns en regeldel som gäller för ALLA våra spel. Inte ett nytt regelset för olika spel.
Enda skillnaden som kan förekomma är om det är söndagsspel eller milsim, med eller utan fordon,
som gör att en notering finns på spelets huvudsida om vad som gäller.
Kontrollfrågor eller liknande, en idé kanske. Eller så tar man det på plats.
Eller går ut med att spelare under eventets gång kan bli konfronterad med en fråga,
failar de så får de gå till sz och läsa på reglerna. haha. :/
Säkerheten går före allt i denna hobby, det kan man inte frångå.
Exempel som gavs är klockrena.
Hippies poppade inatt upp hemsidan med en ny tanke bakom.
Där finns en regeldel som gäller för ALLA våra spel. Inte ett nytt regelset för olika spel.
Enda skillnaden som kan förekomma är om det är söndagsspel eller milsim, med eller utan fordon,
som gör att en notering finns på spelets huvudsida om vad som gäller.
Kontrollfrågor eller liknande, en idé kanske. Eller så tar man det på plats.
Eller går ut med att spelare under eventets gång kan bli konfronterad med en fråga,
failar de så får de gå till sz och läsa på reglerna. haha. :/
Nej, Kether ge inte upp ännu
Är själv förvånad att någon faktiskt är villig att ta upp huvudfrågan i hela tråden ^^
Är det verkligen konsensus att röd används i "hela världen" eller är det bara så att man kollat in några spel och sen felaktigt extrapolerat över till "hela världen"?
Men nu förutsätter jag att det är så att det används röd duk i hela världen och spekulerar lite. Kan det var så att träffduk introducerades inte som en regel i Sverige utan mer som en norm och har spridit sig runt i Sverige baserad på idén att förenkla träffandet. En färgstark duk fixar det och då tycker man att det är slutdiskuterat. En av de äldsta normerna säger att man som utskjuten ansvara för sin egen träffmarkering och att en träffduk är att föredra. Men problemet ligger i att färgstark träffduk har blivit ett stycke tyg som defineras som tröja, snusduk, tillklippt tygduk, reflexväst samt färgerna har börjat blivit konstigare och konstigare.
Av denna anledning ser jag att det kan behövas stramas åt, inte i reglerna, men i normen av vad som är korrekt duk. Detta gör lättast genom att spridda sin idé via lokala (söndagsspel), regionala (frekventa spel där folk kan ta på sig en timme att köra till spel) och nationella spel (mil-sim, stor spel). De regler som finns på de spel man oftast spelar på är dem man oftast använder och anser är konsensus
Så av den anledningen så varesig det är knasigt att världen har röda eller bara att det verkar som det så ha du Kether helt korrekt sätt att takla problemet. Du har insett problemet och har försökt implicera det i reglerna, sett att det inte fungerat och nu tagit över kontrollen själv att skapa de träffdukar som ska användas på dina spel. Du har nu, förmodligen, vi får se om det fungerar, löst ditt eget problem. Du har också sett till att en bra definition utav träffduk sprider sig ut från dina spel till alla andra spel där regeln, normen är med luddig.
Har man en bra idé uppmärksammas den och spridds vidare

Är det verkligen konsensus att röd används i "hela världen" eller är det bara så att man kollat in några spel och sen felaktigt extrapolerat över till "hela världen"?
Men nu förutsätter jag att det är så att det används röd duk i hela världen och spekulerar lite. Kan det var så att träffduk introducerades inte som en regel i Sverige utan mer som en norm och har spridit sig runt i Sverige baserad på idén att förenkla träffandet. En färgstark duk fixar det och då tycker man att det är slutdiskuterat. En av de äldsta normerna säger att man som utskjuten ansvara för sin egen träffmarkering och att en träffduk är att föredra. Men problemet ligger i att färgstark träffduk har blivit ett stycke tyg som defineras som tröja, snusduk, tillklippt tygduk, reflexväst samt färgerna har börjat blivit konstigare och konstigare.
Av denna anledning ser jag att det kan behövas stramas åt, inte i reglerna, men i normen av vad som är korrekt duk. Detta gör lättast genom att spridda sin idé via lokala (söndagsspel), regionala (frekventa spel där folk kan ta på sig en timme att köra till spel) och nationella spel (mil-sim, stor spel). De regler som finns på de spel man oftast spelar på är dem man oftast använder och anser är konsensus

Så av den anledningen så varesig det är knasigt att världen har röda eller bara att det verkar som det så ha du Kether helt korrekt sätt att takla problemet. Du har insett problemet och har försökt implicera det i reglerna, sett att det inte fungerat och nu tagit över kontrollen själv att skapa de träffdukar som ska användas på dina spel. Du har nu, förmodligen, vi får se om det fungerar, löst ditt eget problem. Du har också sett till att en bra definition utav träffduk sprider sig ut från dina spel till alla andra spel där regeln, normen är med luddig.
Har man en bra idé uppmärksammas den och spridds vidare

Omnia dicta fortiora si dicta Latina
Jag länkade till urban dictionary. Den skrev "oftast röd".
alla airsoftbutiker som säljer deathrags jag har hittat utanför Sverige säljer röda deathrags.
Det är väl det jag baserar min iaktagelse på.
Mer än så tänker jag inte införa i debatten.
alla airsoftbutiker som säljer deathrags jag har hittat utanför Sverige säljer röda deathrags.
Det är väl det jag baserar min iaktagelse på.
Mer än så tänker jag inte införa i debatten.
Pentex First Team.
Precis, det är en väldigt svår fråga att besvara av trådskaparen, då frågan inte kan verifieras. Men som jag skriver längre ner så kvittar det då problemet kommer att kvarstå tills en långsiktig aktion i generella normen ändras. Diskussionen har ialla fall gett upphov till att lysa att det är ett problem.
Du kan lugnt dra dig undan eftersom du kommer agera konkret som arrangör. Mindre syjunta, mer verkstad
Tror du missade den komplimangen i mitt sista stycke
Du kan lugnt dra dig undan eftersom du kommer agera konkret som arrangör. Mindre syjunta, mer verkstad

Omnia dicta fortiora si dicta Latina
Jag missade inte den Protnev... men vill inte slå mig för bröstet. Jag vill bara arra spel som jag känner passar mig, utan att bli tvingad av konsensus att göra som dom vill.
Men min förhoppning är att det kommer att fungera.
Jag har redan beställt in tygprover från lite olika tillverkare för att hitta det bästa materialet och färgen att göra mina dukar i.
Men min förhoppning är att det kommer att fungera.
Jag har redan beställt in tygprover från lite olika tillverkare för att hitta det bästa materialet och färgen att göra mina dukar i.
Pentex First Team.
@Kether, Om du inte redan känner till denna så tycker jag denna duken "RagPull" verkar bra. 

M.v.h.
Charles a.k.a DaToolBox "The Father of Wulfjawz"
I'm just an old fart, Trying to cope with today's reality
Mina affärsredovisningar
Charles a.k.a DaToolBox "The Father of Wulfjawz"
I'm just an old fart, Trying to cope with today's reality
Mina affärsredovisningar
Den var rätt nice!
Rätt färg också.
Ser dock lite liten ut på vissa av bilderna.
Men en nice idee..
Rätt färg också.
Ser dock lite liten ut på vissa av bilderna.

Men en nice idee..
Pentex First Team.