Airsoft och alkohol

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
kreator

Re: Airsoft och alkohol

Inlägg av kreator »

Hur du kan tolka det så kan jag för allt i världen inte förstå, oavsett avsaknad av ett ansiktsuttryck på andra sidan disskutionen. Hela rollspelandemomentet får ju ett hyffsat abrupt avbrott iom att någon lallar runt i gula västar och ska köra blåskontroller.
Fan sånt stöter man ju inte ens på under berget.

Som jag nämt tidigare så är jag nykterist men det är ju ändå akuellt att få veta alla detaljer kring detta.

Alkotest i strid = Inte RS. Jag kommer aldrig sluta nyttja RS-uttrycket som bankats in så hårt i hjärnbalken via detta forum att jag inte kan skymta texten på dessa tangenter längre, var enda gång jag fnissande knappar in dom.

11 april 2013, 15:29:

@Genocide. Samma här :) Det var strikt hypotetiskt.
Senast redigerad av 1 kreator, redigerad totalt 0 gånger.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

MrK

Inlägg av MrK »

Någon skrev:
"De individer som gör drickandet till ett problem på spel är förmodligen dom som ger blanka fan i vad som står i reglerna ändå."

Kan inte detta argument användas på alla regler isf?
inga skott är det bästa

Le Gradovic

Inlägg av Le Gradovic »

Jag tycker som sagt att det blir fånigt när det ska totalförbjudas åt höger och vänster. Den oskrivna regeln som man hoppas att alla följer är att om du är för alkoholpåverkad för att köra bil så är du likt förbannat för påverkad för att skjuta effektbegränsat på andra människor. Sen om "Adam Bertilsson" tar en lättöl till pizzan han sätter i sig innan spelstart så tycker jag att det är helt lugnt. Man får köra på sådana nivåer.

När vi var på ett spel förra året så tog vi en öl runt brasan kvällen innan (dvs. 14h innan spelstart) och därefter rörde ingen alkohol. Det sköttes helt enkelt med sunt förnuft, och kan man inte lita på andra omkring sig så kanske man inte skall umgås med beväpnade människor överlag. Min förhoppning är att alla som missköter sig, oavsett anledning blir tillsagda respektive avhysta, och då ser jag absolut varför man skulle vilja alkomäta densamme. Problemet är att de sopiga handhållna alkomätarna kan reagera på annat också, jag blåste t.ex. 0,11 med ett par Alvedon i magen. Skulle det då innebära att jag får packa ihop och sticka på grund av huvudvärk, eftersom 0,11 är ungefär vad en mellanöl skulle ge för spår?

Jag anser t. ex. att personer som sänker pipan runt hörn istället för att höja den innebär en större risk, för de sätter garanterat första skottet i truten på fienden vid kontakt, ändå finns det inte ens en oskriven regel om att man inte bör göra så.

EDIT: Sen tänker jag absolut inte sätta mig på tvären om någon inför förbud på sina spel, jag kan utan problem avstå alkohol för all framtid om så behövs.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

MrK

Inlägg av MrK »

Jag anser t. ex. att personer som sänker pipan runt hörn istället för att höja den innebär en större risk, för de sätter garanterat första skottet i truten på fienden vid kontakt, ändå finns det inte ens en oskriven regel om att man inte bör göra så.
Många spel har regler som säger att man inte får göra så. Så det är oftast en skriven regel
inga skott är det bästa

YogHippie
Hippie

Inlägg av YogHippie »

Hur du kan tolka det så kan jag för allt i världen inte förstå, oavsett avsaknad av ett ansiktsuttryck på andra sidan disskutionen.
Kreator: Hoppas inte det handlar om seriösa Milsim.
Hela rollspelandemomentet får ju ett hyffsat abrupt avbrott iom att någon lallar runt i gula västar och ska köra blåskontroller.
Hur andra arrangörer kan göra eller gör i något framtida spel vet jag inget om.
Men under de events jag och de mina kommer att hålla i lär man ju välja tillfälle när man gör en random check,
t.ex. i en spawn, eller hos en grupp som sitter i basen och käkar, snackar trim, gear och pizzan de ska trycka i sig på efter spel.
Inte i en situation där det rollspelas eller sker något som störs av en gulvästlallandetomte.
Någon sorts känsla får man ju ha för det hela. Såvida det inte står en snubbe och vörvlar, sluddrar, snubblar runt och
stinker sprit. Då får man ju ta tag i det på direkten.

Som jag nämt tidigare så är jag nykterist men det är ju ändå akuellt att få veta alla detaljer kring detta.

Jag är också nykterist, helabsolutist för den delen. Dock inget i det personliga bagaget, bara ett ställningstagande och beslut i livet.

Le Gradovic

Inlägg av Le Gradovic »

MrK: Vart någonstans är dessa spel? Ställer inte frågan kritiskt utan vill bara se hur de formulerat regeln eftersom jag själv tycker att det är en ganska viktig sak att tänka på när man skall runda ett tajt hörn.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

kreator

Inlägg av kreator »

Yog: Det var ju just det som var öppet för tolkning:
När/hur/var kommer dessa kontroller att ske. Det besvarade du ju först nu? Det var det som oroade mig att det skulle implementeras SS-stajl kontroller mitt under pågående milsim. Där fick jag ju även svar på att detta kommer tillämpas utanför speltid. Jag respekterar detta val, dock förstår jag det inte :)

Bärs bygger inte biceps, oavsett vad Arnold säger.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

YogHippie
Hippie

Inlägg av YogHippie »

Förhoppningen var att folk skulle anse hippies som arrangörer, goda nog att kunna avgöra bra och mindre bra tillfällen att
tralla fram och störa några sekunder medans en glad person blåser lite i en pip.
Några SS-inspirerade fasoner är där inte tal om.

Sen MilSim-konnektorn är jag inte helt med på, då det i min värld kvittar vilket spel man är på, så ska man inte skjuta på fyllan.
Söndagsspel, storspel, milsim etc. De eventuella kontroller som kan komma att ske, sker efter game on. Inte på parkeringen på
incheckninge, såvida inte någon tvunget vill spela trumpeten.

Där kommer inte ske några kontroller off game.. vart fick du det ifrån?

Men nu är vi nog liiiite OT och diskuterar enstaka spel med mera, åter topic? =)
(Pm.a annars! Love u!)

Duff/Kreator: Berget har använt sig av alkotest på spel. De har det till och med på film. Vetefan vilket klipp dock.
Kille i gul väst som sprang fram till en spelare, som fick blåsa, som gjorde tummen upp och log, sen spelade han vidare
när gulvästen ropade "det såg bra ut".

Sen vad som finns eller inte finns kan jag inte avgöra annat än att jag hoppas på att de folk jag pratat med och som gett mig information
vet vad de säger eller har stöd för. Sen om det är en gråzon a'la gasvapen-frågan etc vet jag inte, men jag får väl dyka i det mera och kolla vad som är ok eller inte.

Men i korthet så är det väl mer åt det hållet, att de som har något att dölja, är de som klagar mest.. ;)

5224

Inlägg av 5224 »

Utan att ta ställning i frågan i sak så måste ju ändå "rent mjöl i påsen.."-argumentet vara det sämsta i hela världshistorien, mer eller mindre...

Har läst igenom tråden nu så gott det går, förutom nått tillfälle, någon gång som ingen vill gå in närmre på:
är det här ett problem? Här och nu, är det ett problem? Fattar det som att det är mest för att det vill förebyggas, men nu, är det ett problem?
Non Belior Solum Melior

Mace

Inlägg av Mace »

Har än så länge läst i tysthet, men känner ett tryckande behov att kommentera ett par saker... Kanske saker som olika arr bör akta sig för?

För det första skall bör man vara medveten om att "tvinga" någon att blåsa i en alkomätare, lan anses som en kränkning (tvång kan vara både uttalat och grupptryck, utgår i från om individen känner sig tvingad)... Gå runt och kränka folk är inte bra, framför allt inte som lagen är skriven... Bevisbördan kommer landa i att arr måste bevisa att testningen inte var en kränkning. Men målsägandes uppfattning av situationen kommer att väga extremt tungt. Med andra ord känner målsägande sig kränkt så är målsägande kränkt (läs ärendet elever vs. Lärarhögskolan 2009).

Nästa sak som bör belysas är att alkoholism och missbruk ses som en sjukdom, att kränka folk på grund av sjukdom/handikapp kan sluta ganska illa!

Nästa sak är faktiskt någon som ofta glöms bort, men tält faller in under tillfällig bostad och där av kan det vara vanskligt att gå in i annans tält. Kallas för hemfridsbrott. Spelar egentligen ingen roll vilka civila avtal som upprättas parter i mellan på ett spel (läs, arr s regler).

Jag tänker inte blanda mig i diskussionen om det är rätt eller fel. Men jag vill inte heller att välmenande arrangörer får sona för brott de begått av oaktsamhet.

Btw, boogi rätta mig gärna om jag har fel?
Senast redigerad av 1 Mace, redigerad totalt 0 gånger.
Stockholm SAS
BadGuys Alliance

Min affärsredovisning -
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... hilit=Mace

Låst