är det värt att göra svenska recensioner på airsoft?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
thol

Re: är det värt att göra svenska recensioner på airsoft?

Inlägg av thol »

kör ut restan av familjen ur huset så att det inte blir en massa konstiga bakgrundsljud bara annars rä det bara att köra på

BRRayTek

Inlägg av BRRayTek »

ja vet ja vet... blir till att göra recensionerna när ja e själv hemma...

nox_umbra

Inlägg av nox_umbra »

Håller med föregående, undvik jobbiga bakgrunds ljud.
Vill inte verka nerlåtande på något sett utan bara komma med synpunkter och feedback, så ta nedanstående med en klackspark.
En tanke som slog mig var, varför göra på svenska om du inte pratar. :)

Ha en plan vad som ska rymmas i recensionen, skriv ett manus med information och följ det. om du skulle råka säga fel så lägg inte in en ruta med "oops menade 90m/s", utan säger du fel så spela in nytt.

information jag hade velat haft ifrån den där korta videon är vad du gör. om jag är en total noob så är all information bra.
hur stor insexnyckel behöver man? hur hårt ska man dra åt? ska det pysa till sådär när man skruvar i silvergrejen?
Vad är silvergrejen? hur är gängorna i magasinet, kan man vrida sönder dom lätt? hur många kulor rymmer magasinet?
vad ska man tänka på med laddnings processen?

och vinkla inte kameran, det är väldigt irriterande att behöva vrida på huvudet för att se riktigt. :)

tycker att det blir en mer personlig och proffsig recension om du ställer upp kameran framför dig och pratar och visar.
måste du visa närbilder så filma i från en annan vinkel just då och klippihop det snyggt.

det var min 2 cent
We're not surrounded, we're in a target-rich environment!
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... mbra#p5776

BRRayTek

Inlägg av BRRayTek »

tack för bra syn punkter och det är exakt de som ska bli med som jag skrev i INSTRUKTIONEN så var detta mer eller mindre bara en "intro" så att folk skulle kunna ha en aning om vart dom kan hitta detta, och jag tyckte de var helt onödigt att prata då jag för de första in va själv och förberett mig för jag hatar o ha folk runt mig när jag ska göra sånt,
därför blev det bara en prov skjutning och koll på kamera kvalitet, som jag märkte inte va någon vidare trodde 8M pix samsung S2 skulle ge bra bild och ljud men där misstog jag helt! så jag tänkte prova med min vanliga 7,2M pix digitalkamera.

Så för att rätta dig lite så läste du inte eller så skumma du bara igenom min instruktion på youtube, för där står att du mer eller mindre påpekade.

Men jag vill ändå tacka och jag tar gärna emot mer tips för o göra dom mer epic!

nosen

Inlägg av nosen »

Spela in en snutt först så du hör hur du själv låter, så det blir högt och tydligt nog.
Många hemmaklipp har man sett där personen i fråga är halvt utanför bild, låter grötigt eller viskar.

yohasses

Inlägg av yohasses »

Vet inte om det redan är planerat från din sida men jag skriver det ändå.

De flesta bra recensioner följer ett manus. Har sett många recensioner där recensenten bara står och "eeehm, sen så ska vapnet, ehm och ööh".
Sedan har vi de klippen som är bra där allt verkar vara så sjukt simpelt, de bara tar fram ett vapen och berättar om det, eller? Ta Epic Airsoft till exempel, de gör recensioner som har snyggt ljus, bra flyt och snabba klipp. Recensionerna är inte särskilt informativa eller djupgående men ändå kan man tycka de är bra.

Manus + planering + eventuellt bildmanus, förberedelse innan inspelningen är enormt viktig. Är ljuset bra? Ska katten stirra in i kameran? Hur ser denna vinkeln ut för tittaren? Jag rekommenderar verkligen att det blir ett fokus då det annars kan bli hastigt inspelat. Istället för att efter varje inspelad scen tänka att den dög, så kan man tänka: spelades det in enligt manuset/planeringen?

Sedan är det klippningen av materialet. Vad ska finnas kvar? Vad ska bort? Behöver tittaren se mig sätta i en ny gaspatron eller kan jag klippa bort det? Dra aldrig ut på saker. Personer som kommer se recensionerna behöver inte se dig skruva isär vapnet, klipp istället till den delen du VILL visa tittaren.

Till sist: ge aldrig upp. Dina första recensioner kommer inte bli de bästa ute på youtube. Men vet du vad som är roligt? De kommer bli bättre efter varje gång! (Logiskt) Du kommer få någon som ratar dina videos men du kommer även få dem som gillar dem. Tycker du det är roligt att göra dem så ge inte upp.

Jag är förväntansfull över ditt projekt och hoppas du fick något tips av mig, lycka till! :) (Btw. kommentaren gäller inte ditt testklipp)
Marcus Hansson

BRRayTek

Inlägg av BRRayTek »

jag tackar så mycket för all hjälp som jag fått och med denna hjälp tycker ja inte att de borde gå fel. sitter just nu o uppfinner något som ska kunna hålla uppe kameran så jag slipper hålla i den och att vinklar ska bli bra, plus att bli själv någon jä*la gång alla ska vara så nyfikna i detta hus o stänger ja dörren om mig lär dom bara banka på den. så jag kommer ju ta bästa chansen då de jobbar...

BRRayTek

Inlägg av BRRayTek »

http://www.youtube.com/watch?v=aOAh4-rKvm4

Här är en lite Unboxing på svenska blev inte så mycket av recension men om de visar sig populärt så gör jag mer än gärna det.
Ursäkta oxå för dom typiska "uhm" och såna saker första gången ja pratar inför kamera så och jag har besvär med att redigera då jag HATAR att höra min egna röst. men jag gjorde så gott jag kunde.
...*please be gentle* :|
Senast redigerad av 1 BRRayTek, redigerad totalt 0 gånger.

ministry

Inlägg av ministry »

"Please be genital"?! Jag hoppas ni menar gentle! Genital är, ja, du vet, de privata organen.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

BRRayTek

Inlägg av BRRayTek »

DOOHHHH hahahahaha fuck jag såg de nu med.....

Skriv svar