Videoguider - vad önskas?
Re: Videoguider - vad önskas?
En basic guide för att plocka isär några vanliga vapen, byta pipa, hopup-gummi, täta boxen och annat folk ofta verkar göra med kinakloner. Alltså hellre en användbar helhet med flera små moment än en djupdykning i ett smalt ämne.
Ser fram emot resultatet!
Ser fram emot resultatet!
tycker även att det ska finnas en STOR FET LÄNK till idioterna-as.se under nybörjare kategorin.
eller på annan synlig plats på forumet.
eller på annan synlig plats på forumet.
We're not surrounded, we're in a target-rich environment!
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... mbra#p5776
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... mbra#p5776
Först och främst, som jag sa i en tråd på förra forumet: jag behöver hjälp av någon som kan animera lätt i 2D, flash, osv. Då kan jag göra grafiska guider med hur elektriciteten rör sig i detalj i gevär och mosfets osv. Det skulle vara jättekul om man kunde klara av att göra.
Populär-videos ja, bra supernaut. De tre vanligaste problemen för en nybörjare liksom. Absolut.
Angående idioterna-as.se så är det lagt på is tills det att ASS-crew diskuterat om vi ska ingå i nån sorts större samarbete för att bygga en kunskapsbank för airsoft (kanske internationell?).
Populär-videos ja, bra supernaut. De tre vanligaste problemen för en nybörjare liksom. Absolut.
Angående idioterna-as.se så är det lagt på is tills det att ASS-crew diskuterat om vi ska ingå i nån sorts större samarbete för att bygga en kunskapsbank för airsoft (kanske internationell?).
Jobbar på Röda Stjärnan
Lägger min röst på mosfet guider!
Eller som supernaut sa, tätningar av olika slag? Cylinderhuvud, hopup/dubbla ringar på pistongen osv, billig och bra uppgradering:)
Kanske hur man får bössan tystare också:)
Eller som supernaut sa, tätningar av olika slag? Cylinderhuvud, hopup/dubbla ringar på pistongen osv, billig och bra uppgradering:)
Kanske hur man får bössan tystare också:)
-
Hur man tätar och shimsar en gearbox på bästa sätt hade varit underbart.
Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.
Smidde ihop några idéer i photoshop. Ska försöka använda en .PSD som bas och animera nåt i Premiere. Det borde gå att göra ganska snyggt med väldigt simpel animation tror jag.
Först ut en video som förklarar hur standard-elsystemet i en AEG fungerar

Sen en video som beskriver "the 6pole standard" som jag själv valt att kalla det. Detta är systemet med en mosfet-switch som kopplas ihop med resten av vapnet så som bilden beskriver.

Ganska självklart, en video som visar hur mosfetswitchen fungerar

Först ut en video som förklarar hur standard-elsystemet i en AEG fungerar

Sen en video som beskriver "the 6pole standard" som jag själv valt att kalla det. Detta är systemet med en mosfet-switch som kopplas ihop med resten av vapnet så som bilden beskriver.

Ganska självklart, en video som visar hur mosfetswitchen fungerar

Jobbar på Röda Stjärnan
Tycker du/ni kan göra en serie där ni tar in bössor från andra spelare som inte funkar som dem ska, eller ska trimmas, så kan ni kommentera medan ni gör det och tjäna nån slant, jag mena ni ska ju ändå mecka 
"-Hej idag ska vi fixa Thomas gearbox, som ett är vanligt problem pga av att "anledning" vi börja med att lossa "namn-på-konstig-skruv" här ser ni nu då att där är en spricka......"

"-Hej idag ska vi fixa Thomas gearbox, som ett är vanligt problem pga av att "anledning" vi börja med att lossa "namn-på-konstig-skruv" här ser ni nu då att där är en spricka......"
"I wanna sing a song in the boy band" never forget never forgive HAM2! ;)
Det tycker jag också var en bra ide, en felsöknings guide helt enkelt.
Vanliga problem som oerfarna airsoftare stöter på tex "bössan är död"- kolla batteri och säkring. "bössan rasslar när jag skjuter"- trasiga eller illa shimmade gears. osv
tror många skulle ha hjälp av det.
Vanliga problem som oerfarna airsoftare stöter på tex "bössan är död"- kolla batteri och säkring. "bössan rasslar när jag skjuter"- trasiga eller illa shimmade gears. osv
tror många skulle ha hjälp av det.
We're not surrounded, we're in a target-rich environment!
Hur alla kuggar ska sitta innan man sätter ihop boxen, är expert på att sätta ihop så att pistongen gärna låser sig i bakre läge. 

Affärsredovisningar | Bilder från Spel. https://picasaweb.google.com/117510385184649670965
Det har inget att göra med hur kuggarn sitter men det är en annan historia 
Saknar tyvärr all typ av vana med att filma annars hade jag kunnat bidra med lite råmaterial. Ska se om jag lyckas hitta en kameraman, isf kan jag nog slänga ihop lite filmer på M4/16 och ver. 2 boxar.

Saknar tyvärr all typ av vana med att filma annars hade jag kunnat bidra med lite råmaterial. Ska se om jag lyckas hitta en kameraman, isf kan jag nog slänga ihop lite filmer på M4/16 och ver. 2 boxar.