ST36 sätter upp fyskrav

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
bobeson

Re: ST36 sätter upp fyskrav

Inlägg av bobeson »

faan asså att jag inte bor i sverige, hade klarat dom galant fast jag är hälften så ung som alla andra :D.
mycket bra ide', får ta ett snack med killarna om att göra samma sak med vårt lag.
satsar på att bli proffsidrottare så motion är vardagsmat men men det är viktigt att röra på sig.
plus den där känslan att springa ikapp motståndaren som inte orkar att fly.

Boogieman

Inlägg av Boogieman »

Tänkte ge en liten uppdatering. Vi har inte hunnit hålla en gemensam dag med hela laget där testerna kunnat genomföras. Men undertecknad samt en ytterligare medlem har genomfört dem vid ett par tillfällen. Nu tar vi resten av laget successivt.

Resultatet så här långt anser vi vara positivt. De här målen har lett till att laget har pushat sig lite ytterligare vad gäller den personliga fysiska träningen och förberedelser på jobbiga övningar.
Vi ser detta som något positivt och har mest positivt att säga angående att sätta upp sådana här krav.
I vår mening är de knappast några enormt högt satta mål eller ouppnåeliga för en relativt vältränad person. De matchar ganska bra vad man bör klara för ett avancerat airsoftspel.

Tack för många positiva ord och det intresse som funnits utanför Internet. :)
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

LFTR

Inlägg av LFTR »

Jag tycker att det är ett skitbra initiativ.

Vad som helst som kan fungera som motivationsfaktor för träningsrädda (jag är en av dem, spöar mig själv till att träna varje gång) är jättebra. Jag läste någon som skrev något att man var tvungen att "träna ett år" för att nå upp till det här? Ja? Det är väl bara att träna i ett år?

Många håller på med airsoft i tiotals år (jag är inne på mitt fjortonde år nu) och jag tror att folk inte tänker så mycket på vad som är värt att investera i långsiktigt. Det är väldigt få som kan köpa sig ett fett kitt, orka springa runt med det och fortfarande ha tid och pengar över på en månad. Det handlar ju om långsiktig investering i något som blir fint om ett år oavsett om det är prylar eller kroppen. Sen hör det ju till med träning att det är jobbigt första veckorna, sedan blir det skönt och efter det blir det kul.
LIFTER

YogHippie
Hippie

Inlägg av YogHippie »

Träna är så tokigt enkelt. Behöver inte kosta massa jädra pengar och dyra grejer på närmsta overpriced-sportstore-outlet eller liknande.

Gympadojor, ut i spåret och gå/jogga, hitta en stock, bär, asa på den, eller gör lyftövningar, hitta stenar att göra övningar med,
uppförsbackar är bra träning för benen.

Personligen tycker jag att SF- roller på spel inte ska ha med gearkrav att göra, utan att personen/gruppen faktiskt på riktigt, rent fysiskt kan
klara av sådant som krävs av dem för att klara av uppdrag på den nivå.
Vill ju faktiskt till att påstå att inget airsoftspel under mina 11 år har nått upp till en "RS"-nivå när det kommer till milsim och diverse uppdrag man fått sig tilldelade. :)
(yes.. challenge acceptable) ;)

Creds till Boogieman och company som gör en insats för sig själva och kommande spel de kanske deltager på. :)

Skriv svar