Re: 2013 - Året då gasdrivna airsoftvapen SKALL legaliseras!

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Nitisk
Inlägg: 303
Blev medlem: ons maj 23, 2012 8:51 am

Re: Sv: 2013 - Året då gasdrivna airsoftvapen SKALL legalise

Inlägg av Nitisk »

Det kanske är det som krävs för att de ska få tummen ur. Lite mer tryck från andra håll så att de märker att det inte bara är du som vill ha en ändring...

Glader
Inlägg: 97
Blev medlem: tor maj 17, 2012 8:25 am

Re: 2013 - Året då gasdrivna airsoftvapen SKALL legaliseras!

Inlägg av Glader »

Min tolkning är att byråkratin helt enkelt är stor och långsam. Det går inte att få den att operera snabbare, bara att ge input till dom så nåt vettigt kommer ut i slutändan. Jag tror alltså inte att det finns så mycket mer att göra nu än att vänta.
"Kan ni inte bara vänta med att bli ovänner tills ni har lite fakta att bråka om?" --Twist
Mina affärsredovisningar

Jockelino
Inlägg: 88
Blev medlem: fre jan 18, 2013 5:09 pm

Re: 2013 - Året då gasdrivna airsoftvapen SKALL legaliseras!

Inlägg av Jockelino »

Man skulle ju kunna under mässor och evenemang där media kan dyka upp ha ett bord just ang detta ämne, dels för att informera men mest för att om media kommer och skriver så kan de trycka på lite.


Sen om frågan kommer upp kanske dom läst om detta i morgontidningen och då fått en bättre uppfattning om saken och röstar till vår favör..

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: 2013 - Året då gasdrivna airsoftvapen SKALL legaliseras!

Inlägg av NonEx »

Ingen dum idé alls. Infon på websiten swegaslegal2013.info känns som det går lätt att omvandla till tryck eller display om nån vill göra något sådant.

Sen vet man ju inte om man trycker på via media, om det istället blir att Polis och åklagare börjar jaga oss för olaga vapeninnehav istället för att ändra lagen så det blir en icke-fråga :|

Glader
Inlägg: 97
Blev medlem: tor maj 17, 2012 8:25 am

Re: 2013 - Året då gasdrivna airsoftvapen SKALL legaliseras!

Inlägg av Glader »

Försöka få backning av tullverket månne? Dom har nog tröttnat på att enforce'a det där hålet i lagen.
"Kan ni inte bara vänta med att bli ovänner tills ni har lite fakta att bråka om?" --Twist
Mina affärsredovisningar

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: 2013 - Året då gasdrivna airsoftvapen SKALL legaliseras!

Inlägg av NonEx »

Njaue. Det har först diverse diskussioner med dom och de engagerar sig inte i frågan. Dom är endast en tolkande och tillämpande instans och hänvisar till Polismyndighet och JuDep. Så det ger nog ingeting tyvärr, även om det är sant som du säger.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: 2013 - Året då gasdrivna airsoftvapen SKALL legaliseras!

Inlägg av Twist »

Jag tror att den risken är väldigt liten. De flesta tänkande människor förstår ju att det här är ett hål i lagen, inte ett medvetet tilltag av lagstiftarna.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: 2013 - Året då gasdrivna airsoftvapen SKALL legaliseras!

Inlägg av TwinkleDew »

Tror ni att det här någonsin kommer gå igenom?
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: 2013 - Året då gasdrivna airsoftvapen SKALL legaliseras!

Inlägg av NonEx »

Till och med jag börjar tvivla nu... Jag vet inte vad mer som kan göras eller på hur fler sätt det kan sägas...

Tycker det är riktigt jävla dåligt rent ut sagt... Oh well...

Får ta o maila dom i dagarna och höra om status igen, men jag tror dom har lagt det i papperskorgen om jag ska va ärlig.

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: 2013 - Året då gasdrivna airsoftvapen SKALL legaliseras!

Inlägg av TwinkleDew »

Dom inför ju bara nya lagar för att förhindra dåliga (och ibland bra) saker och inte för att förenkla bra saker.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Låst