Airsoft och alkohol

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Snöhäst

Re: Airsoft och alkohol

Inlägg av Snöhäst »

Förstår inte varför folk inte kan bara dricka saft o äta kakor, de är fortfarande ingen uberhäftigt hobby vi håller på med. Aldrig förstått varför folk måste ha 140 full auto i sina bössor heller, så jäkla lätt o skada en liten oskyldig individ med en sån bössa. :evil:

Har man problem med alkoholen kan man ju fixa hjälp, istället för att ställa till de för andra. De är precis lika onödigt att springa runt o snutta på öl o ha dåligt självförtroende på spel som att springa runt på stan med en airsoft. ;)

Att dricka glögg på spel när de är 16minus är en helt annan femma, likaså en liten snutt runt elden på kvällen. Jag kommer dock inte bli helt förkrossad om de "förbjuder" alkohol helt inom airsoften.

Sluta tjafsa nu pöjkar o tjäjor! :)
De svider när jag kissar.

A_Müller
Admin

Inlägg av A_Müller »

Det är väl ändå ingen i tråden som har skrivit att man "absolut måste få dricka för att närvara ett spel". Har ett spel som jag vill gå på noll-tolerans så kommer jag följa reglerna, men jag ser inte behovet att instifta reglerna.
Jag har aldrig stött på en full airsoftare personligen sedan jag började spela nånstans kring 2004...

Jag ser absolut inte att detta har blivit en tomtetråd någonstans, än så länge så tycker jag att alla har belägg för sina åsikter och inte hoppar på varandra.
Jag kan säga precis så som delendam.

Däremot så kan jag hålla med om att alkotest på bilförare in-game är en bra sak, det är en ren säkerhetsfråga. Men om jag tar en mun (bara exempel, har ännu aldrig hänt mig) whisky innan jag kryper ner i sovsäcken så är det en sjuhelsikes skillnad och jag ser då absolut inget säkerhetsproblem med det.

De individer som gör drickandet till ett problem på spel är förmodligen dom som ger blanka fan i vad som står i reglerna ändå.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

YogHippie
Hippie

Inlägg av YogHippie »

Duff: Är deltagare överhuvudtaget.
Folk med vapen i handen eller händerna på en ratt.
Kan hända vemsomhelst.

kreator

Inlägg av kreator »

Vid "game on" eller även vid game off? Promillegräns på 0,2?
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Genocide

Inlägg av Genocide »

Förstår inte hur ni orkar, promillegränser etc. Som att man MÅSTE supa.
Fyfan säger jag bara. Att man inte kan hålla sig från spriten. Att man måste ta sig en hutt whiskey innan man sover etc...
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

kreator

Inlägg av kreator »

Oftast så åker man på större spel med ett lag som kanske inte delar ens nykterhetslöfte ;)

Fett RS med någon som trycker en alkotestare i käften på en.
Hoppas inte det handlar om seriösa Milsim.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

YogHippie
Hippie

Inlägg av YogHippie »

Oj oj, aj aj.. så ett milsim är inte seriöst ifall man inte får dricka alkohol?
Eller hur menade du nu?

Denna tråd är ju hur underbar som helst. Nu kommer ju alla definitioner på saker och ting fram om inte annat.

MrK

Inlägg av MrK »

Fett RS?

Människor i gula västar?

Många saker är inte "RS".

Och jag tar Yogi att du vågar stå upp för detta. Även om du är som en duracellkanin när vi spelar.
inga skott är det bästa

Genocide

Inlägg av Genocide »

@Kreator: Jag hade skämts om någon i mitt lag intog någon form av alkohol på ett spel. Oavsett form. De vet bättre.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Goreplay

Inlägg av Goreplay »

hela sporten handlar om sunt förnuft. Så man får ju hoppas att folk har det med sig när dem är ute och spelar. Har spelat sedan 2007 och har aldrig sett någon som tagit med sig ens så mycket som en lättöl på spel. Dock har jag sett ett par bakfulla personer på diverse söndagsspel. Dock inget som stör mig...
-Skickat från min brödrost-

Låst