Era Roligaste Airsoft moments!!
Era Roligaste Airsoft moments!!
Som rubriken lyder, (om någon liknande tråd finns så flytta gärna in den, hittade inget).
Berätta gärna era roligaste eller bästa minnen ifrån de spel du varit på.
27 mars 2013, 10:13:
Jag börjar.
Detta utspelade sig under ett nattspel hösten 2012. spelet började kl 04:00 på morgonen, alla spelare började utanför området och rörde sig in till AO tidigast kl 4. jag och två kompisar hade börjat 3 kilometer bort ca kl 01:00 på natten och strategiskt tagit oss in till området. När vi ligger ca 80 meter från området hör vi en bil komma åkande (vi ser ej då det är bäcksvart ute du ser knappt handen framför dig.) bilen parkerar och vi hör hur några deltagare kliver ur, gör sig i ordning och börjar gå in för att gömma sin utrustning i skogen. (detta är ca kl 04:05).
Jag och en kompis smyger oss upp mot fienden, vi tar oss förbi deras bil när vi hör att de är på väg tillbaka, vi slänger oss snabbt ned i skogskanten bredvid stigen vi är på, jag ligger ca 3 meter längre in än min kompis.
Det vi nu hör är förutom lite småsnack om vart de skall ta vägen:
Person 1: släck lampan så vi får mörkersyn.
Person 2: Det är ingen fara den är röd.
Person 1: Men släcka lampan ändå så ingen kan se oss.
Person 2: Det är ändå ingen här så det är ingen fara.
(Och nu har denna grupp fiender satt sig ned ca 2 meter från min kompis)
efter att de faktiskt släckt lampan och bestämt sig för att gå in i den kolsvarta skogen reser de sig och börjar gå rakt mot min kompis. Min kompis som bara har en sniper bössa på 140 trim och en pistol som fastnat i hölstret blir lite panikslagen och tänker "fan jag måste ju göra något", så han slänger sig upp ur diket, kastar sig över dessa 4 personer och skriker "kniv, kniv, kniv, kniv". Grabbarna blir så skraja och till sig att det enda de får ur sig är "VAD SÄGER DU??? ROPAR DU KRIG????"
Så kontentan blev att genom knivning slog vi ut en grupp ca 10 minuter in på spelet. och själv låg jag och såg eller framför allt hörde allt någon meter bakom.
Berätta gärna era roligaste eller bästa minnen ifrån de spel du varit på.
27 mars 2013, 10:13:
Jag börjar.
Detta utspelade sig under ett nattspel hösten 2012. spelet började kl 04:00 på morgonen, alla spelare började utanför området och rörde sig in till AO tidigast kl 4. jag och två kompisar hade börjat 3 kilometer bort ca kl 01:00 på natten och strategiskt tagit oss in till området. När vi ligger ca 80 meter från området hör vi en bil komma åkande (vi ser ej då det är bäcksvart ute du ser knappt handen framför dig.) bilen parkerar och vi hör hur några deltagare kliver ur, gör sig i ordning och börjar gå in för att gömma sin utrustning i skogen. (detta är ca kl 04:05).
Jag och en kompis smyger oss upp mot fienden, vi tar oss förbi deras bil när vi hör att de är på väg tillbaka, vi slänger oss snabbt ned i skogskanten bredvid stigen vi är på, jag ligger ca 3 meter längre in än min kompis.
Det vi nu hör är förutom lite småsnack om vart de skall ta vägen:
Person 1: släck lampan så vi får mörkersyn.
Person 2: Det är ingen fara den är röd.
Person 1: Men släcka lampan ändå så ingen kan se oss.
Person 2: Det är ändå ingen här så det är ingen fara.
(Och nu har denna grupp fiender satt sig ned ca 2 meter från min kompis)
efter att de faktiskt släckt lampan och bestämt sig för att gå in i den kolsvarta skogen reser de sig och börjar gå rakt mot min kompis. Min kompis som bara har en sniper bössa på 140 trim och en pistol som fastnat i hölstret blir lite panikslagen och tänker "fan jag måste ju göra något", så han slänger sig upp ur diket, kastar sig över dessa 4 personer och skriker "kniv, kniv, kniv, kniv". Grabbarna blir så skraja och till sig att det enda de får ur sig är "VAD SÄGER DU??? ROPAR DU KRIG????"
Så kontentan blev att genom knivning slog vi ut en grupp ca 10 minuter in på spelet. och själv låg jag och såg eller framför allt hörde allt någon meter bakom.
Re: Era Roligaste Airsoft moments!!
Roligaste händelserna (2 st)
Detta var under ett söndagsspel på skeppartorp, jag sprang från SZ längst ner på banan mot skigspartiet på vänster sida och upptäcker att det ligger fiender där och skjuter ut folk från SZ. Då jag slänger mig i ett buskage så hör jag kulor vina förbi och ovanför mitt huvud, efter en stund kollar jag försiktigt upp och hör dom säga: vart fan är han? Han är ju där!! Kollar en gång till och ligger en meter framför en kille som inte ser mig, så jag tar min cqb m4 och ska skjuta ut honom men! Hade inga bolls i magasinet! Därefter vart jag en curry-indian!!
Andra gången var under ett cqb spel, jag skulle springa in i ett rum men till min stora förvåning så skulle en lagkamrat springa ut. Slutade med att vi låg och kramades på golvet och hela laget asgarvade.
Detta var under ett söndagsspel på skeppartorp, jag sprang från SZ längst ner på banan mot skigspartiet på vänster sida och upptäcker att det ligger fiender där och skjuter ut folk från SZ. Då jag slänger mig i ett buskage så hör jag kulor vina förbi och ovanför mitt huvud, efter en stund kollar jag försiktigt upp och hör dom säga: vart fan är han? Han är ju där!! Kollar en gång till och ligger en meter framför en kille som inte ser mig, så jag tar min cqb m4 och ska skjuta ut honom men! Hade inga bolls i magasinet! Därefter vart jag en curry-indian!!
Andra gången var under ett cqb spel, jag skulle springa in i ett rum men till min stora förvåning så skulle en lagkamrat springa ut. Slutade med att vi låg och kramades på golvet och hela laget asgarvade.
If "Plan A" didn't work, the alphabet has 25 more letters, stay frosty gents!
If "Plan Z" didn´t work either, you´re probably fucked!
If "Plan Z" didn´t work either, you´re probably fucked!
-
Mitt roligaste minne är nog när vår grupp framryckte över ett kalhygge, med några få buskage och träd, men mycket stenar överallt.
Plötsligt blir vi beskjutna och slänger oss i skydd, men jag ser dem inte, så jag ropar "Var är de någonstans?" Och får till svar "Till vänster om den där aspen". Jag sticker upp mitt huvud bakom en sten, ser mig om, och ropar tillbaka "Vad FAN är en asp?!". Därpå började vår ksp skytt skjuta mot fienden, så det var så jag lärde mig hur en asp ser ut
Plötsligt blir vi beskjutna och slänger oss i skydd, men jag ser dem inte, så jag ropar "Var är de någonstans?" Och får till svar "Till vänster om den där aspen". Jag sticker upp mitt huvud bakom en sten, ser mig om, och ropar tillbaka "Vad FAN är en asp?!". Därpå började vår ksp skytt skjuta mot fienden, så det var så jag lärde mig hur en asp ser ut

"Det är inte kallt där ute i stora läskiga skogen, det är bara du som fryser..."
Berget random år: Vi tillhörde fordonsburna natotrupper och var vid stora ryss/randombadguyslägret. Striderna eskalerade rätt redigt så vi tog en detour och hamnade ute vid ett dike som angränsade till deras bas. Efter en stunds krypande och krålande orkade jag inte längre så jag lade an bössan mot axeln och öppnade eld mot en grupp mkt chockade fi som gick en säker airsoftdöd till mötes. Det lades en hel del eld och uppenbarligen så finns det så jävla råkasst tältduksmaterial så det penetreras av 6mm bb's @ M120.
Ut ur det utsatta tältet kommer en dam av polskt/ryskt påbrå med tårarna i halsen och autentiskt värre gastar: DEAD DEAD DEAAAAAAAAAD!
Inte fränt med välventilerat tält uppenbarligen.
Sen var det reträtt ut i skogen som gällde, fick mig nog 8-10st innan jag dukade under. Vilken häxjakt det blev.
Skadeglädje, den enda sanna glädjen!
Ut ur det utsatta tältet kommer en dam av polskt/ryskt påbrå med tårarna i halsen och autentiskt värre gastar: DEAD DEAD DEAAAAAAAAAD!
Inte fränt med välventilerat tält uppenbarligen.
Sen var det reträtt ut i skogen som gällde, fick mig nog 8-10st innan jag dukade under. Vilken häxjakt det blev.
Skadeglädje, den enda sanna glädjen!
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned
Flera roliga moments har man fått varit med om.
Jag kommer ihåg första gången jag hade skaffat comradio. =)
Efter ett tag spel (Söndagsspel, många nybörjare) så hör man på radion:
- Jag ser fi vid trädet!
-Vilket träd?
-Brevid det andra trädet! ...
Skrattar fortfarande åt det med tanke på att vi var mitt i skogen XD
Jag kommer ihåg första gången jag hade skaffat comradio. =)
Efter ett tag spel (Söndagsspel, många nybörjare) så hör man på radion:
- Jag ser fi vid trädet!
-Vilket träd?
-Brevid det andra trädet! ...
Skrattar fortfarande åt det med tanke på att vi var mitt i skogen XD
-
Efter att ha tagit en krigsfånge utan fungerande vapen delas dessa meningar vid utkrävande av kompensation vid fångutbyte.
-This man has give me big disgrace. He take out penis in front of wife and pissed! I am very angry. Want ten goat!
-What did you want?
-Ten goat!
-Thats cheap.
-NOT SHEEP, GOAT!
Tack för att du serverade den enkla Veduren
-This man has give me big disgrace. He take out penis in front of wife and pissed! I am very angry. Want ten goat!
-What did you want?
-Ten goat!
-Thats cheap.
-NOT SHEEP, GOAT!

-
Måste nog säga att det var den kvällen som Alexander "The Mauler" Gustavsson gjorde en walk on uppe på vapenbutikens CQB bana, dagen innan UFC galan i Stockholm.... Speciellt som att han var sjukt laddad att fightas men inte fått start tillstånd av läkaren.... Då kom han ner och krigade lite istället.... Sjukt snabb var han med sin MP 9a......
*Two commandment, same Commandment : Your´s - Don't survive your principal, Their´s - First takeout the bodyguard!!
*Certified Medic and Tactical Instructor - BG Security Mobile Training Team
*Certified CPR Instructor (Child, Hospital, AED)
*Certified Medic and Tactical Instructor - BG Security Mobile Training Team
*Certified CPR Instructor (Child, Hospital, AED)
larseriklindstrom skrev:Efter att ha tagit en krigsfånge utan fungerande vapen delas dessa meningar vid utkrävande av kompensation vid fångutbyte.
-What did you want?
-Ten goat!
-Thats cheap.
-NOT SHEEP, GOAT!
Måste bara få flika in att de inte fick varken får eller gätter. Däremot bytte de fången mot lite "jungfrututtar" AKA gelehallon.
Sprang ut ur duschen i enbart flip-flops, en handduk och mina skyddsglas på Berget 9 under ett anfall, röck tag i min hagelbrakare och tog 2st danskar (Moldaver eller vad dom nu kallades)´till fånga iklädd enbart detta, fick med en hand hålla handduken och den andra hagelbössan påväg tillbaka till HQ med fångarna.
I övrigt så är det ont om humorinslag för min del.
I övrigt så är det ont om humorinslag för min del.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"
"Pain is temporary, chicks dig scars"
"Pain is temporary, chicks dig scars"
WOTB 1
Slutstriden i grusgropen ligger på sidan av en grushög i södra delen och en massa jänkare kommer från väst.
Ser 4 gubbar bakom en liten hög i mitten , en tar upp en granat som han skall kasta. Jag skjuter han mitt i kastet och han blev nog förvånad för han tappar granaten bakom sig och tänker först plocka upp den men inser att han är död eller ett det kanske inte är så lämpligt att ta upp den om den smäller i handen. Granaten detonerar och slår ut han och hans kompisar bakom grushögen tyvärr var det nog en som inte tog träff. men fan va jag garvade.
Pandion Raw
Vårat 2 manna team hade fått i uppdrag att intercepta en vapenleverans mitt i natten.
Ingen nigthvision gear.
Hör hur det brötas i skogen dom är nära mindre än 10 meter.
Då kommer någon ensam figur längs vägen han ser mig det är månljus så jag ser han rätt bra jag med men det är lite långt bort.
Copper ropar han uppenbarligen något kodord vafan skall jag svara, gold, silver, snake eller head rusar i min hjärna på möjliga svar innan jag hinner säga något så springer han in i skogen det tog för lång tid tydligen. Då hör jag folk komma bakom mig. Stoj lägg dig ner. det visar sig vara andra ryssar det går snabbt upp att vi är på samma sida och vi börjar leta efter snubben våran förstärkning som visar sig vara lite vilse har nightvision och det blir lite strid och jag lokaliserar några på en kulle därifrån det brötade slänger iväg ett par salvor och dom retirerar slutligen.
hittar en låda med explosives och avlägger raport till HQ.
Senare får vi veta av Anton (arr) att han fick sms från gruppen som lämnat lådan "nu har vi lämnat explosives" och direkt efetr fick han vårat "vi har hitta explosives" så han trodde "vafan har dom lämnat lådan till fel snubbe??"
Slutstriden i grusgropen ligger på sidan av en grushög i södra delen och en massa jänkare kommer från väst.
Ser 4 gubbar bakom en liten hög i mitten , en tar upp en granat som han skall kasta. Jag skjuter han mitt i kastet och han blev nog förvånad för han tappar granaten bakom sig och tänker först plocka upp den men inser att han är död eller ett det kanske inte är så lämpligt att ta upp den om den smäller i handen. Granaten detonerar och slår ut han och hans kompisar bakom grushögen tyvärr var det nog en som inte tog träff. men fan va jag garvade.
Pandion Raw
Vårat 2 manna team hade fått i uppdrag att intercepta en vapenleverans mitt i natten.
Ingen nigthvision gear.
Hör hur det brötas i skogen dom är nära mindre än 10 meter.
Då kommer någon ensam figur längs vägen han ser mig det är månljus så jag ser han rätt bra jag med men det är lite långt bort.
Copper ropar han uppenbarligen något kodord vafan skall jag svara, gold, silver, snake eller head rusar i min hjärna på möjliga svar innan jag hinner säga något så springer han in i skogen det tog för lång tid tydligen. Då hör jag folk komma bakom mig. Stoj lägg dig ner. det visar sig vara andra ryssar det går snabbt upp att vi är på samma sida och vi börjar leta efter snubben våran förstärkning som visar sig vara lite vilse har nightvision och det blir lite strid och jag lokaliserar några på en kulle därifrån det brötade slänger iväg ett par salvor och dom retirerar slutligen.
hittar en låda med explosives och avlägger raport till HQ.
Senare får vi veta av Anton (arr) att han fick sms från gruppen som lämnat lådan "nu har vi lämnat explosives" och direkt efetr fick han vårat "vi har hitta explosives" så han trodde "vafan har dom lämnat lådan till fel snubbe??"