ohman skrev:Lefnord, knepig situation du sitter i. Frågan är lite var problemet ligger, är hon lika aggresivt anti när det gäller t ex paintball? Är hon lika anti när det gäller film, spel, böcker med krigstema?
Om inte så går det kanske att reda ut exakt vad det är som stör, då det vi faktiskt håller på med är ett spel/lek med motion involverat! Är det just den del att uniformer faktiskt bärs eller att vapnen faktiskt ser ut som sina verkliga förlagor? Skulle det hjälpa om du väljer en mindre renodlad militärisk inriktning som frihetskämpe, pmc eller dylikt (taliban kanske inte är det bästa valet dock)?
Generellt sett så är de flesta airsoftare jag sprungit ihop med hittills välanpassade individer som är otroligt trevliga och välkomnande, och inte vapenfanatiker/krigsivrare som vill ut och skjuta kvinnor och barn till höger och vänster. Det kanske kunde vara en ide att låta henne träffa andra som spelar om hon inte redan gjort det?
Jag tror att den strösta delen ligger i att det är vapen och uniformer. Vi har haft diskussionen om paintball, men hon tycker att det är fel också men det är lättare att förstå och acceptera. Just för att det inte är vapen som liknar vapen och så. Det är just att det är "verkliga vapen" jag har lyckats dodga sittuationen genom att säga att jag ska försöka hålla nere det till en gånger per månad (toffel jag vet men det är inte ett simpelt förhållande det är faktiskt ett äktenskap). Men det kommer hända att någon månad blir det kanske två games och poängterade detta

Det värsta är att jag har två polare som jag umgås med så att säga som håller på det, den ena har hon varit lite sådär emot eftersom hon säger att "han får mig att skratta på ett sätt inte ens hon får" (den bjöd jag på) ne men det blir ju så när man har samma humor typ han länkar någon bild på någon person som gör något riktigt dumt med ett vapen eller vad som så klart man skrattar. så svartsjuk kanske inte är rätt ord men typ det och han är kopplad till airsoft med så njaaeee.. Den andra polaren är typ en gemensam vän vi har som jag har fått in på airsoft nu i år och det är hon riktigt sur över att jag ska dra med andra på min hemska hobby